stokvis Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 I januar 2017 fikk jeg montert en helt ny Eberspacher dieselvarmer i min Saab 9-5 1.9tid på merkeverksted, da den forrige enheten var tett og hadde defekt stryingsenhet som ville gi høyere reparasjonspris enn en ny enhet. I desember begynte denne nye varmeren å fuske før den sluttet å fungere helt. Jeg har hatt bilen inne for sjekk på verkstedet som monterte den og de bekrefter at det er styringsenheten som er gåen igjen. Det er en klar garantisak da varmeren er under 1 år gammel. Problemet er at de ikke klarer å få tak i denne styringsenheten, da den er modellspesifikk for min bil. Verkstedet sier de ikke får gjort noe og at de eventuelt kan plukke ut varmeren, sende den inn, jeg får tilbake pengene for varmeren og fremover må bruke Calix motor/kupevarmer. Dette er ikke en god løsning for meg, da jeg tross alt har betalt ca 10.500 for denne varmeren og det er et produkt som er nødvendig for at bilen min faktisk skal være varm når det er minusgrader. Jeg har heller ingen kontakt ute der jeg bor til motor-/kupevarmer. De ville ikke si noe om beløp jeg eventuelt ville få igjen, men utifra regningen jeg fikk ligger varmeren på rundt 8200. Jeg antar de ikke ønsker å betale tilbake prisen for arbeidet, så i bunn og grunn har jeg tapt rundt 2300kr på dette byttet og den originale varmeren som jeg garantert ikke får igjen. Hva slags rettigheter har jeg som forbruker her? Siden Saab er konkurs sitter jeg i en lei situasjon her, men det må da være verkstedet sitt ansvar når delen de putter inn ryker etter under 1 år? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Høres rart ut at det ikke finnes deler. Har du sjekket med eks. http://www.heatco.no? De spesialiserer seg på bl. a. tilleggsvarmere. Lenke til kommentar
stokvis Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 Høres rart ut at det ikke finnes deler. Har du sjekket med eks. http://www.heatco.no? De spesialiserer seg på bl. a. tilleggsvarmere. Ville trodd selv at det var deler å få til en såpass vanlig varmer, men styringsenheten var tydeligvis unik for bilen og var ikke å få tak i hos Eberspacher direkte. Jeg har i allefall slengt en mail ned til Heatco for å høre om de eventuelt klarer å skaffe en slik enhet. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Du har rett på å få igjen pengene for arbeidet også. Sjekk reglene for reklamasjon og retting/heving. Lenke til kommentar
stokvis Skrevet 13. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2018 Du har rett på å få igjen pengene for arbeidet også. Sjekk reglene for reklamasjon og retting/heving. Da skal jeg i allefall kreve dette av verkstedet om det kommer til det. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Har du testa å feste en papplate foran radiator? Det vil hindre kjølevæsken i å bli så kald som uten platen. Vår bil (Peugeot) har en slik blendeplate som ekstrautstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå