Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny 55'' til maks 9000,- (hovedsakelig serier, filmer og spill)

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe en ny TV, og trenger i den sammenheng sårt litt hjelp. Har ikke veldig peiling, så setter pris på alle tips!

Er på utkikk etter en 55'', hvor bruksområdet i all hovedsak kommer til å være film- og serietitting, og noe spilling i ny og ne (har foreløpig en Xbox One, kommer nok ikke til å skaffe meg noe annen konsoll med det første). 

Er villig til å bruke opp mot 9000,-, men ikke mer enn dette. Bra lyd er ikke viktig, da jeg bruker et eksternt lydanlegg via enten coaxial eller optisk kabel (de fleste nå bruker kanskje optisk kabel til lyd?). 

Når det gjelder spesifikasjoner har jeg veldig lite å komme med. Har lest noen steder at 100Hz anbefales, men er usikker hvor viktig dette er. Ser lite på sport, litt basket her og der, men ikke mye. Er jo ute etter så bra bildekvalitet som mulig, og gjerne et godt sortnivå, men er usikker på hvor mye man får for maks 9000,- ved 55''. Hjemme har jeg digital tv via fiber. Pleier å koble til både en PC og Mac fra tid til annen, men kommer nok til å skaffe meg Chromecast eller lignende veldig snart (og Smart-TV er et must, men det er vel stort sett alle TV-er for tiden). 

Har sett litt på LG 55UJ701V, ser at denne per nå ligger på 8990,- på hos Elkjøp. vurderer å kjøpe denne. Er dette et godt valg, eller ville dere valgt en annen TV gitt mine bruksområder?

Tusen takk for all hjelp! Og si gjerne fra hvis det er noe jeg har utelatt, så skal jeg prøve så godt jeg kan å fylle ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha forsikret meg om at bildeoppdateringsfrekvensen er på minst 100Hz. De prisgunstige TV'ene har gjerne bare 50Hz, men selgerne dekker over det med å oppgi en masse andre begreper som inneholder 200 - 800Hz. Og så ville jeg ha styrt unna Samsung da dem har produsert flere modeller hvor dem bevist legger inn konstruksjonstabber som begrenser levetiden på produktet. Sony har mye bra. Bravia er vel en av topp-seriene til Sony (men det spørs om du kommer deg under 9.000,- da).

Lenke til kommentar

Jeg vil definitivt anbefale deg Philips 55pus7502 til prisen du nevner. Denne har ambilight, philips nye p5 bildeprosessor(som gir motion handling og bildekvalitet fra øverste hylle av bildebehandling) og 120hz skjerm(philips sin p5 kan med sin perfect natural motion teknologi legge inn tre ekstra frames til hver enkelt frame på bildet, slik at bildet vil oppfattes som mye høyere Hz enn panelet faktisk har, dermed er mange av dagens TVer i stand til å levere silkemyk bevegelse).

Jeg ville definitivt gått for philips, Der får du sykt mye for pengene.

Komplett kjører også tilbud nå på 65»versjonen til 3K mer, samt at Elkjøp kjører storebroren(Pus8602) i 55» til den prisen. Hovedforskjellen på pus7502 og pus8602 er at pus8602 har Qled, som gir bedre farge og kontrast enn standard LED.

Du får nok bare vurdere ut ifra hva du vil bruke, men du trår ikke feil om du velger philips :)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

PUS8602 er veldig bra, har hatt den noen uker nå og er storfornøyd. 

Veldig bra design på ramma.

Jeg personlig klager ihvertfall ikke på svartnivået, er ingen ekspert, men er kresen nok og denne tven går langt foran plasmaen jeg hadde. 

Har ikke så veldig mye negativt om tven for min del da det var en massiv oppgradering hos meg.

Jeg har funnet endel omtaler fra brukere på tysk og alle er fornøyde.. Det er noen få omtaler på phillips sine sider, og på elkjøp sin side også. 

Fjernkontrollen er ganske artig med voice commands, den får tilogmed med seg hvis du hvisker. Og hvis man liker å taste det inn så har kontrolleren et full tastatur på hele baksiden av kontrolleren. Tenker da på søking på filmer,youtube og main search på home vinduet hvor den søker opp på imdb(trorjeg) og youtube m.m som kommer opp angående søket ditt.  Dette er vel kanskje på alle smart tver også. Uansett artig funksjon.

Endret av P-okken
Lenke til kommentar

Om du har is i magen så ville jeg prøvd å spart litt til da jeg har stor tro på at LG B7 55" kommer til å falle helt ned til rundt 10.000kr når 2018 modellene skal ta over. Jeg er usikker på om det skjer første eller andre kvartal? Laveste pris nå er 12.990kr ifra 37.990kr i Mai 2017  :wee:

Om det ikke er aktuelt så kan du ikke gå feil med Samsung MU7005 i den prisklassen der. 

Lenke til kommentar

Mu7005 er ikke vits å tenke på engang hvis man kan gå for sony eller philips 8602 for nesten samme pris.

Mu7005 er dårligere enn fjorårets ks serie som var bra.

Når det kommer til oled så har også denne teknologien problemer, flere har begynt å rapportere om innbrenning etter en tids bruk, noe det samne som har begynt å florere om lgs B6 ( fjorårets modeller)

Når de får bort innbrenning, gulskjær og banding bedre enn nå så er det klart oled begynner å bli det beste valget.

Lenke til kommentar

Har lite og si hvor mye noe faller i pris eller når, philips sin 8602 har knapt komt ut på markedet og gikk fra 32.990 til 16.990.

Enten må man ha is i magen og slå til på noe helt nytt eller at man venter på at en tv man vet alle pluss og minus ved kommer i akseptabel pris.

Ja, jeg bestillte selv en B7, men da oppdaget jeg såpass mange nyere innlegg av nettop problemer med tven som også kunne komme over tid, feil bruk( vanlig tv titting med statiske logoer, eller pc spill med statisk UI) og fremdeles ikke være dekket av garantien. Så denne returnerte jeg.

Var også noe med at OLED mister over tid lysstyrken da de degraderer seg over lengre tids bruk. 

Spesiellt gulfarge var visst noe som kunne bli problem på OLED, og helst over tid, men jeg mener i 2017 at man skal slippe slike bekymringer når noe kommer på markedet. 

Endret av P-okken
Lenke til kommentar

Har lite og si hvor mye noe faller i pris eller når, philips sin 8602 har knapt komt ut på markedet og gikk fra 32.990 til 16.990.

Enten må man ha is i magen og slå til på noe helt nytt eller at man venter på at en tv man vet alle pluss og minus ved kommer i akseptabel pris.

Ja, jeg bestillte selv en B7, men da oppdaget jeg såpass mange nyere innlegg av nettop problemer med tven som også kunne komme over tid, feil bruk( vanlig tv titting med statiske logoer, eller pc spill med statisk UI) og fremdeles ikke være dekket av garantien. Så denne returnerte jeg.

Var også noe med at OLED mister over tid lysstyrken da de degraderer seg over lengre tids bruk.

Spesiellt gulfarge var visst noe som kunne bli problem på OLED, og helst over tid, men jeg mener i 2017 at man skal slippe slike bekymringer når noe kommer på markedet.

Det som også er dumt er at lydogbilde med fler, ofte ikke nevner problemene oled har eller tar det på minussiden engang. Mao vil de som ikke har god kunnskap om TV gå dit for å lese, og ser «beste skjermteknologi» og «mye bedre enn LCD», og da er det klart de kjøper seg oled når de skal bruke mye penger på TV.

Jeg er på min andre pos9002(philips oled med LG oled panel), fordi den første var full av rød og gul tint, pluss at bandinga så ut som et ruteteppe som lå bak skjermen(satt litt på spissen, men var altfor mye). Bestilt en 65pus8602, og hvis denne gjør en tilnærmet like god jobb som oled’en, så går oled i retur. Min 2012 Samsung TV skal hvertfall ikke i stuen mer nå ^^

Oled har uansett helt sinnsyk bildekvalitet sett bort fra manglene.

Som nevnt over ville jeg også styrt unna Samsung. De var veldig bra i 2012, men hører mange negative ting om dem i nyere tid. En ting er helt sikkert, de er overprisa som fy. Skal man ha en BRA 55»Samsung TV med innmat som matcher philips og noen ganger sony, så må man endel tusenlapper opp i pris.

55»pus8602 koster 12K hos Elkjøp nå, mens 55pus7502 ligger på 9k hos komplett. Sony xe9005 mener jeg ligger på 10K nå hos power, og ifølge tester skal denne og være god.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4141735 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4466081

Kan ikke si det er mange andre alternativ. 

Begge har fått en kraftig pris reduksjon, og du får nesten ikke lov å velge 8505 som bare er en tusenlapp billigere, men halvparten av nits.

Wow, løp og kjøp. :-)

Men er det en lurepris? Bare en kjede som kjører så lav pris og ikke har dem den på lager engang.

Endret av Professor Balthazar
Lenke til kommentar

Om det ikke er aktuelt så kan du ikke gå feil med Samsung MU7005 i den prisklassen der. 

Feil test for MU7000, dette er den europeiske MU64XX

Europeisk MU70XX er amerikansk MU80XX

MU7005 til 8000 kr blir ikke slått før Sonys XE9005 på Power til 10 000.

Det får være opp til trådstarter å finne ut av hvor mye han ønsker å bruke, eventuelt om Power kan skaffe TV-en i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Feil test for MU7000, dette er den europeiske MU64XX

Europeisk MU70XX er amerikansk MU80XX

MU7005 til 8000 kr blir ikke slått før Sonys XE9005 på Power til 10 000.

Det får være opp til trådstarter å finne ut av hvor mye han ønsker å bruke, eventuelt om Power kan skaffe TV-en i det hele tatt.

Samsung er ikke et bra valg dersom han ønsker en TV som skal vare i mange år. Dem legger inn beviste produksjonsfeil for å få redusert levetid på TV'ene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...