sedsberg Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Etter flere timer slutter nesten alt av nettverk å fungere på maskinen. De nettstedene og nettjenestene jeg allerede er koblet til fungerer fremdeles men får ikke til noen nye forbindelser. F.eks. har Chrome stått åpen på Youtube så fungerer Youtube helt fint. Ingen andre nettsider fungerer. Selv ikke lokale som routeren eller web-grensesnittet til lokale enheter som UPS og extendere. Ping fungerer fint men ikke ting som chrome, Remote desktop, FTP etc. Problemet er kun på én maskin. 4 andre PC-er med samme OS har ingen problemer. Et program gir feilmeldingen "An operation on a socket could not be performed because the system lacked sufficient buffer space or because a queue was full" Windows 10 Pro (med alle de siste oppdateringene pér 11/1-18) Alle drivere (inkl LAN) oppdatert. Asus Strix X99 Gaming med Core i7 6800K og 32GB RAM. Noen forslag? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Den feilen kan knyttes mot at det er en/flere programmer/prosesser som bruker opp alle tilgjengelige porter lokalt for nettverkskommunikasjon ("number of outbound sockets/connections that can be created.") Forslag: Sjekk EventlogggerBruk NetStat.exe og sjekk om det er mange med "State" = "TIME_WAIT" når problemet oppstår, det kan være en indikator på problemet. Bruk netstat -nao | find /i "estab" /c for å se antall åpne porterSe MS KB196271 for mer info og beskrivelse av en oppdatering i Registry som muligens kan avhjelpe problemet ditt. Se også denne MS-bloggen for beskrivelse av nevnte registryendring samt "TCPTimedWaitDelay" som kan endres for å frigjøre porter raskere enn default. Nevnte endringer i Registry må sees på som en 'quickfix', beste er om du finner årsaken. "netstat -abnot" vil gi deg liste med åpne porter samt PID og programmet|prosessen som holder porten åpen. Andre verktøy er eks. TCPView fra SystemInternals. Prøv eventuelt å stoppe én og én prosess|program og se om det hjelper. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2018 Takker. Har prøvd noe av dette men endte opp med å installere Windows på nytt. Siden det tar opp til 8-10 timer hver gang jeg skal teste noe så tenkte jeg at det blir raskere. Hvis det fremdeles ikke fungerer får jeg heller trå litt nøyere til verks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå