Gå til innhold

Bytte til en annen operatør enn den som jeg har avtale med

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg tenker om det er mulig å koble seg til en annen operatør enn den som jeg har avtale med. Det vil jeg gjøre fordi jeg vil sjekke om de hadde bedre dekning i mitt område? Vil det være en rimelig løsning, eller for jeg ekstra belasting på mobildata ogs. ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig, om du vil teste dekningen til andre operatører må du skaffe deg et SIM-kort fra den operatøren. Alternativt kan du skaffe deg et SIM-kort fra en utenlandsk operatør som har roaming avtale med både Telia og Telenor, og evt. Ice

Lenke til kommentar

Høres bra ut. 

Men er litt usikker om en ting, en gang i Oktober hadde Telia et problem med ut/ingående samtaler. Etter å ha tatt kontakt med kundeservice, fått anbefalt å bytte til Telenor. Så det å bruke en annen operatør for samtaler vil være mulig eller? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er lenge siden oktober...

Du står fritt til å bytte tilbyder når som helst, men det kan hende at du må betale bruddgebyr til nåværende op.

Hvis du vil prøve et annet nett er det enkleste å kjøpe et kontantkort på Narvesen.

Lenke til kommentar

Nå er det klart.

Det er ikke mulig, har sjekket igjen på innstilinger, og det er "forbudt". 

I Oktober gjorde de kanskje et unntak for dette. 

Og selvfølgelig hvis jeg ville beholde nummeret mitt, så måtte jeg regne med ekstra kostnader ved flytting av nummeret. 

Takker for interessen i hvertfall. 

Lenke til kommentar

Og selvfølgelig hvis jeg ville beholde nummeret mitt, så måtte jeg regne med ekstra kostnader ved flytting av nummeret. 

Ingen kostnader med å bytte operatør så lenge du ikke har bindingstid, men pass på at du porterer til ny operatør så nærme fakturaperiode som mulig. Bytter du en dag etter så må du som regel betale for en hel måned hos din gamle operatør.

Lenke til kommentar

Krokan, skulle de ikke tilbakebetale meg for de dagene som jeg ikke brukte abo hos dem? 

F.eks. Jeg flytter første, og blir dermed belastet for hele måned. Men tror samtidig at jeg skulle ha fått hele beløpet tilbake fra 2. til 30/31. i måneden jeg flytter. Er det ikke sånnt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...