KristofferBjørge Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Har en Audi a5 2011 model, 211hk Bensin, quattro. Automat girkasse. Bilen starter og går helt fint. ESP lappen kommer av og til opp og forsvinner igjen. Problemet er når jeg kjører litt brått og gir full gass så vill bilen til tider stoppe helt. Turtallet detter rett til 0 rpm og bilen stopper. Ingen motor kraft. Det er så bare å starte bilen igjen uten noe problem og kjøre. Noen som vet hva dette kan være? Endret 11. januar 2018 av KristofferBjørge Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Antar du får feilkoder, få lest ut disse. Da min A3 bensinturbo fikk nesten lignende problem, med akutt tap av motorkraft, var det trykksensoren på turboen som ikke var 100%. ESP-sensor må også feilsøkes, kan være ABS-krans, kabling og annet. Feilene kan ha sammenheng dersom de opptrer samtidig, men kan også være uavhengige av hverandre. Endret 11. januar 2018 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
KristofferBjørge Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 Skal dra innom Møller bil senere i dag. Tusen takk for svar! Håper det ikke blir noen monster summer på reparasjon!.. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Skal dra innom Møller bil senere i dag. Tusen takk for svar! Håper det ikke blir noen monster summer på reparasjon!.. Da må du ikke spørre om hjelp til noe annet enn diagnose på møller hvertfall Feilen høres ikke veldig alvorlig ut, men ikke la bilen bli stående på møller dersom det er noe du kan ta tak i selv. Jeg ville forsåvidt holdt et øye med spenningen fra coilen. Det er et kjent problem på disse. I verste fall kan det få motoren til å havarere helt uten videre. Har sett det skje på en 2011 2.0TFSI med 98 000km på telleren. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå