Gå til innhold

Går det an å ta overdose?

ostenxx

Anbefalte innlegg

covah:

Saken fra AHUS referer til folk med nyreproblemer. Nyresvikt er som sagt en av lidelsene hvor en bør være obs på vanninntaket.

Den andre linken refererte til ecstasybruk. Amfetamin og andre sentralstimulerende stoffer er kjent for å fucke opp hjernens kontrollapparat for søvn, sult, tørst et.c.

Den tredje linken godtar jeg, MEN de fleste av oss ville ha begynt å spy lenge før vann gikk fra maven over i lungene. Fyren måtte ha enten rimelig elastisk mavesekk eller slapp lukkemunn (overgangen mave/tolvfingertarm). Blåser du opp mavesekken vil jo også den presse på lungeposen og klemme lungene sammen.

Nimzowitsch:

Nei, vann er ingen mirakalkur, men kroppen består av over 70 % vann og vann er nødvendig i nesten alle prosessene som får kroppen til å fungere. Vann frakter ut slagg og gift, men det er naturligvis lymfesystemet, leveren og nyrene m.m som står for renselsene. I helsevesenet ser vi mange som tydelig får i seg for lite vann, ingen som får i seg for mye. Derfor skrev jeg om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Normalt inntak for voksne er tross alt 2-5 liter, og i det er væske i maten du spiser inkludert...

Hmm... Da vil jeg si at jeg ikke er normal.. DeNår man trener bør man jo drikke mer enn 4liter væske daglig.. Eller 8glass vann som det heter. Og hvorfor ikke drikke masse vann? Det smaker godt og det er utrolig deilig og ha det stående ved siden av datamaskinen.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...