fy_pokkers Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Doogie: Når han en gang slutter å trene kommer han til å se heeelt forjævlig ut (Bole-muskler blir om til fett på no time hvis ikke man trener MYE..) (Men det vet han vel?) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg liker og trene og holde meg i form ,og ser ikke noe gale i og ta kreatin..Du tilfører bare noe ekstra til og bygge musklene... Men om det er så veldig effektivt vet jeg ikke.. Egentlig blåser du bare opp musklene med kreatin, dvs. du får mer væske i dem. En "profesjonell boler" som jeg kjenner, mener at man likegodt kunne tatt en teskje salt heller. Og med "profesjonell", snakker vi om at han trener med 280 i mark-løft, og ikke kvier seg for å "ta en kur" og sette sprøyter rett i låret. Tviler jeg på.. Kan jo være psykisk ,men jeg har ikke blitt noe større siden jeg startet.. Har fått opp et par kilo da ,men det er ikke sikkert det er Kreatinet sinn skyld) Og Kreatin er ikke Bolepulver da.. Er bare og spørre på www.treningsforum.no det! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Dropp Kreatinet og ta Proteinpulver istedefor. Det er tross alt det muskliene bygges opp av, og så tror eg effekten er en del bedre der og. Men husk å trene hvis du tar protein, hvis du ikke trener blir det gjort om til fett, og så blir du feit... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Vet.. Så har jeg startet og trene igjen da.. Bare hjemmetrening nå ,men det er pga at jeg ikke har råd til treningsstudio atm. Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Kan bekrefte at ved alt for høy dose vitamintilskudd får du SPRAY BÆSJ DE LUX! For å gjøre det enda verre kan vi jo si "SPRUTBÆSJ DELUXE!" Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Nei, veldig sjelden du oppnår "overdose"virkning, kanskje du er i en døs, tåkelur i noen timer, muligens et døgn... Har en gang slukt tusenvis av paracet/ibux/all slags smertestillende, det eneste som skjedde var at jeg besvimte, våknet, kastet opp, og følte meg jævlig i tre dager.. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Nei, veldig sjelden du oppnår "overdose"virkning, kanskje du er i en døs, tåkelur i noen timer, muligens et døgn... Har en gang slukt tusenvis av paracet/ibux/all slags smertestillende, det eneste som skjedde var at jeg besvimte, våknet, kastet opp, og følte meg jævlig i tre dager.. Riktig... Tusenvis av piller får dessverre ikke plass i magesekken din, kanskje hundrevis... Og når du først hinter om det kan du kanskje klargjøre omstendighetene rundt denne ekstreme pille-bruken? Regner med at det ikke skjedde ved et uhell... Men du fikk vel oppmerksomhet når du var dårlig etterpå, og da oppnådde du vel det du hadde som ønske? Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg vet om flere som har ruslet av å ta overdose tabletter av ulike slag. Nå er vel ikke vitaminer det farligste uansett, men det er en dårlig "vane" allikevel. C-vitaminer er vel såkalte vannløselige vitaminer, så dem kommer jo ut via urinen. Med andre ord ikke farlig. Man kan vel bli uvel, men det er ikke farlig. Fettløselige vitaminer kan det være farlige. De kan man dø av. A-vitaminer er dødelige i store doser. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Konklusjonen er at det aldri er bra å ta for mya av hva som helst. Alt er skadelig hvis du tar for mye av det. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Konklusjonen er at det aldri er bra å ta for mya av hva som helst. Alt er skadelig hvis du tar for mye av det. kan man dø av å drikke for mye vann? da tenker jeg ikke på å drukne seg i vann, men støtt drikke vann f.eks. fra springen.. ikke at jeg har tenkt å teste det.. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Konklusjonen er at det aldri er bra å ta for mya av hva som helst. Alt er skadelig hvis du tar for mye av det. Akkurat, ingenting her på kloden er 100% sunt! Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vitamin A kan være akutt toksisk i engangsdose på over 300 000 IE til mindre barn og 2 millioner IE til voksne. Kronisk toksisitet etter svær overdosering med vitamin A og D i uker eller måneder. Vitamin B, C og E tisser du ut før de rekker å gjøre særlig skade. Det er sukkerstoffene i vitamintablettene som gir diare. C-vitamin gir også diare i svært store doser. Ved 10 g Paracetamol har man høy risiko for å dø av akutt leverskade. Lenke til kommentar
8-) Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det som er farlig er jo å ta overdose av de vitaminen/mineralene som ikke kommer ut med urin/avføring, fordi kroppen din ikke klarer å bryte ned disse. men jeg tror du skal ta siinsaveke mgder før det begynner å bli skikkelig farlig. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Nei, veldig sjelden du oppnår "overdose"virkning, kanskje du er i en døs, tåkelur i noen timer, muligens et døgn... Har en gang slukt tusenvis av paracet/ibux/all slags smertestillende, det eneste som skjedde var at jeg besvimte, våknet, kastet opp, og følte meg jævlig i tre dager.. Riktig... Tusenvis av piller får dessverre ikke plass i magesekken din, kanskje hundrevis... Og når du først hinter om det kan du kanskje klargjøre omstendighetene rundt denne ekstreme pille-bruken? Regner med at det ikke skjedde ved et uhell... Men du fikk vel oppmerksomhet når du var dårlig etterpå, og da oppnådde du vel det du hadde som ønske? Hadde ikke noe med det å gjøre. Var et veddemål som jeg inngikk da jeg gikk i 8. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Nimzowitsch @ 12/12/2003 : 17:20 kan man dø av å drikke for mye vann? da tenker jeg ikke på å drukne seg i vann, men støtt drikke vann f.eks. fra springen.. ikke at jeg har tenkt å teste det.. I utgangspunktet ikke. Nyrene filtrerer uansett 120 liter + + væske i døgnet, men har du sukkersyke eller nyresvikt kan så høyt vanninntak gi komplikasjoner Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Nimzowitsch @ 12/12/2003 : 17:20 kan man dø av å drikke for mye vann? da tenker jeg ikke på å drukne seg i vann, men støtt drikke vann f.eks. fra springen.. ikke at jeg har tenkt å teste det.. I utgangspunktet ikke. Nyrene filtrerer uansett 120 liter + + væske i døgnet, men har du sukkersyke eller nyresvikt kan så høyt vanninntak gi komplikasjoner Var akkurat (par uker siden) en reportasje fra et sykehus i norge der de advarte folk mot å drikke altfor mye vann. De fikk inn ca 10 pasienter i uka som hadde vannforgiftning. Dette var folk som ellers var i normal fysisk form. Endret 12. desember 2003 av covah Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 covah @ 13/12/2003 : 00:54 Var akkurat (par uker siden) en reportasje fra et sykehus i norge der de advarte folk mot å drikke altfor mye vann. De fikk inn ca 10 pasienter i uka som hadde vannforgiftning. Dette var folk som ellers var i normal fysisk form. Den reportasjen tror jeg du må ha misforstått. Mave/tarm systemet vil ikke klare å ta unna nok vann og du vil begynne å spy lenge før du når mengder som kan skade kroppen. Jeg har sjekket lærebøkene mine. Diabetes, nyresvikt og stor hjertesvikt er de sykdommene hvor det er anbefalt å moderere vanninntaket. Generelt er det større problem at folk drikker for lite vann. Vann hjelper kroppen med å vaske ut slaggstoffer og forurensninger. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Den reportasjen tror jeg du må ha misforstått. Nei, jeg missforsto ikke. Legen som forklarte dette var veldig klar. Fant selvsagt ikke artikkelen, men kom over denne og denne artikkelene i stedet. Ventlitt... her er det referert til den saken. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 covah @ 13/12/2003 : 00:54 Var akkurat (par uker siden) en reportasje fra et sykehus i norge der de advarte folk mot å drikke altfor mye vann. De fikk inn ca 10 pasienter i uka som hadde vannforgiftning. Dette var folk som ellers var i normal fysisk form. Den reportasjen tror jeg du må ha misforstått. Mave/tarm systemet vil ikke klare å ta unna nok vann og du vil begynne å spy lenge før du når mengder som kan skade kroppen. Jeg har sjekket lærebøkene mine. Diabetes, nyresvikt og stor hjertesvikt er de sykdommene hvor det er anbefalt å moderere vanninntaket. Generelt er det større problem at folk drikker for lite vann. Vann hjelper kroppen med å vaske ut slaggstoffer og forurensninger. Vil det si at man kan bruke vann til å 'rense' kroppen om man har fått noe? en slags mirakelkur? Har sett et program på tv engang om totalt destillert vann, skulle visstnok kurere det meste.. vil det si at når man har nådd et visst nivå så står du der og pisser like mye som det kommer inn? tøft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå