Harald Brombach (digi.no) Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Ingen alvorlig sårbarhet, men den bidrar til å danne et uheldig mønster for Apple.Enda en passordbeskyttelse i MacOS kan omgås med ethvert passord Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Dette er oppsiktsvekkende, siden Apple i forrige runde lovet å revidere utviklingsprosessen til selskapet for å unngå at slike feil oppstår igjen. Det er oppsiktsvekkende, fordi det er et mønster, men det at Apple for kort siden lovet å revidere utviklingsprosessen for å unngå at slike feil oppstår igjen, har liten eller ingen effekt før revisjonen er gjennomført, og ingen direkte effekt på allerede eksisterende kode. 4 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Jeg synes nå det er litt morro jeg, da. Uten interesse i å provosere hjerterota til Apple-fanboisa, blir jeg likevel nødt til å pille en finger mellom tredje og femte ribb-bein... ..."-Jammen Apple er SÅÅÅÅ trygt"... :3 Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 it`s not a bug... 1 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 "Forutsetningen er at brukeren allerede er innlogget som lokal administrator." Er du admin, så er du admin. Hallo! Ikke-sak. 6 Lenke til kommentar
Arbie Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 "Forutsetningen er at brukeren allerede er innlogget som lokal administrator." Er du admin, så er du admin. Hallo! Ikke-sak. Les litt mer, for det er brukeren du overtar sesjonen fra som må være logget inn som administrator. Den som uriktig logger seg inn, trenger IKKE å ha en bruker en gang 1 Lenke til kommentar
inside_499566 Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 "Forutsetningen er at brukeren allerede er innlogget som lokal administrator." Er du admin, så er du admin. Hallo! Ikke-sak. Les litt mer, for det er brukeren du overtar sesjonen fra som må være logget inn som administrator. Den som uriktig logger seg inn, trenger IKKE å ha en bruker en gang Hvis du først er inne på Macen min med min brukerkontor, er verden ganske vidåpen for deg på alle nettsteder hvor jeg må logge meg inn. Så jeg går ikke fra den ulåst. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 "Forutsetningen er at brukeren allerede er innlogget som lokal administrator." Er du admin, så er du admin. Hallo! Ikke-sak. Tror du bør forsøke å lese saken en gang til. Den kunne riktignok vært bedre skrevet, og selve problemet er svært dårlig forklart i artikkelen, men det fremgår i og for seg av sammenhengen. Problemet er: For å endre en del systeminnstillinger, kreves det at du taster inn administratorpassord SELV OM du er logget inn, og selv om du er administrator. Dette er veldig vanlig på alle andre OS enn Windows. Når det ikke skal være mulig å gjennomføre slike endringer uten passord, er det selvfølgelig en sak at man kan gjøre dette uten å kunne passordet. Det er en langt mindre sak enn en forrige, gigantiske blemmen, selvfølgelig, men samtidig tyder en ny feil så snart på at Apple rett og slett har (alt) for dårlig kontroll på autentiseringsmekanismene i OSet, og at koden kanskje rett og slett er for dårlig, vanskelig eller rotete til at de som jobber med den forstår den godt nok. Det er i tilfelle ganske bekymringsfult. Lenke til kommentar
Arbie Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 "Forutsetningen er at brukeren allerede er innlogget som lokal administrator." Er du admin, så er du admin. Hallo! Ikke-sak. Les litt mer, for det er brukeren du overtar sesjonen fra som må være logget inn som administrator. Den som uriktig logger seg inn, trenger IKKE å ha en bruker en gang Hvis du først er inne på Macen min med min brukerkontor, er verden ganske vidåpen for deg på alle nettsteder hvor jeg må logge meg inn. Så jeg går ikke fra den ulåst. Det var jo akkurat det som var poenget, nemlig at om din bruker er lokal admin så hjelper det ikke å låse den. Da kan nemlig hvem som helst låse den opp. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Det var jo akkurat det som var poenget, nemlig at om din bruker er lokal admin så hjelper det ikke å låse den. Da kan nemlig hvem som helst låse den opp. Eeehm, nei. Det er jo totalt feil. Er den låst kan du ikke gjøre noe. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå