Hemmligfyr Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 har en mercedes w203, med 18" lav profil, de er ikke godkjent og alt for breeie. har siste frist for eu godkjennung 28.02. er det mulig å få slengt inn sommerdekk eller vil de se på dette også. hadde kræsja bilen så ene gamle vinter felgen er kapot.eller så kjører jeg med 3 vinter dekk orginale 16" og i sommerdekk. noe tips eller MÅ jeg bare kjøpe nye dekk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Hva er det du utsetter? Du kan få godkjent en bil på sommerdekk etter hva jeg forstår, men om felgene ikke er godkjente så må du få papirer først. 1 Lenke til kommentar
Hemmligfyr Skrevet 11. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2018 så jeg kan bytte om dekkene om det er en dag det er greit forhold å kjøre med sommerdekk.og svinge innom et verksted med sommerdekk på vintersesong? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Du vil sikkert få det godkjent sp lenge føret er ok. Men burde du ikke ha fire vinterdekk uansett på denne årstiden? koster ikke allverden ... 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Siden ingen biler får frist for godkjent EU-kontroll i desember antar jeg at du ikke har regnet med de to månedene du får ekstra før bilen blir begjært avskiltet. Da har du ut april på å vise bilen og da bør det være innenfor å kjøre med sommerdekk til EU-kontroll i slutten av april. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Du får ikke godkjent bilen med 3 vinterdekk og 1 sommerdekk Skal være tilnærmet like dekk på samme aksel Får heller ikke godkjent om hjulene stikker ut fra karroseriet/hjulbuene Lenke til kommentar
Hemmligfyr Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 Du vil sikkert få det godkjent sp lenge føret er ok. Men burde du ikke ha fire vinterdekk uansett på denne årstiden? koster ikke allverden ... jeg har på vinterdekk, men er ikke godkjente for bilen. Lenke til kommentar
Hemmligfyr Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 Siden ingen biler får frist for godkjent EU-kontroll i desember antar jeg at du ikke har regnet med de to månedene du får ekstra før bilen blir begjært avskiltet. Da har du ut april på å vise bilen og da bør det være innenfor å kjøre med sommerdekk til EU-kontroll i slutten av april. da er det bare å vente, så får jeg sikkert en purring først. takk Lenke til kommentar
Hemmligfyr Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 Du får ikke godkjent bilen med 3 vinterdekk og 1 sommerdekk Skal være tilnærmet like dekk på samme aksel Får heller ikke godkjent om hjulene stikker ut fra karroseriet/hjulbuene nettopp det mine gjør å. så da får jeg bare vente til føret er ok eller venter til april. i verste fall så kjøper jeg metallfeler til 800spenn?✌ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå