Neierdetdu Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Heisann. Jeg har en bil som ikke er eu gokjent eller har skilter. Kan jeg gå til statens vegvesen å be dem "vrake" bilen. Og kan jeg fortsatt ha bilen hjemme? Eller må bilen leveres for å bli stemplet som vraket? Driter i vrakpanten. Vil bare at bilen skal bli stemplet som vraket og ikke kan bli brukt noen gang igjen. Og beholde bilen liksom. ? ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Hva er poenget med å registrere den som vraket? Er ganske sikker på at den faktisk må leveres inn. 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Vraket bil er spiker det. Hvorfor ikke bare ha bilen stående som den er? Kan da ikke brukes uten skilter. Endret 10. januar 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Du kan parkere en uregistrert bil på privat eiendom så lenge det ikke klassifiseres som søppel og plager naboer. Ønsker du å beholde bilen så må du levere inn skiltene om det ikke allerede er gjort, og da kan du beholde bilen som alt annet enn et kjøretøy. Endret 10. januar 2018 av Gavekort 3 Lenke til kommentar
Neierdetdu Skrevet 14. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2018 Solgte bilen til en person som ikke har betalt for seg og heller ikke omregistrert (så den står i mitt navn enda) eller betalt årsavgiften. Så derfor ville jeg ha fått den stemplet vraket da så personen ikke får gjort en dritt med bilen. ? men da går nok sikkert ikke det. Takk for svar hvertfall ^^ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Du kan jo levere den til vraking og få vrakpanten for den.. Om den ikke er omregistrert og han ikke har betalt den så er den jo i praksis din. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå