Gå til innhold

Hva er best av statsvitenskap og ergoterapi?

uf22u3892

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på hva som er best å studere av statsvitenskap og ergoterapi. Da tenker jeg på både bachelor og masternivå. Vet ikke hvor vanlig det er for ergoterapeut å ta master innen noe relatert til helse da.

Jeg hører at mer kommuner kommer til å ha ergoterapeut, at det er en lov som kommer. Og sånn generelt, så sier de at helse er bra. Det er også mer yrkesrettet. Men, mange sier at det per i dag er vanskelig å få jobb med det. Noen erfaringer?

Endret av uf22u3892
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ergoterapi er definitivt meir yrkesretta og lettare å få seg jobb som.

Det er ikkje like mange arbeidsplassar som har behov for ein statsvitar, og i alle fall ikkje behov for å lønne nokon på masternivå for å "berre" vite korleis politikken fungerer.

Det finnes sjølvsagt flotte jobbar som du kan få med statsvitskap, men det er færre av dei.

Ergoterapi er noke som vi kjem til å få meir bruk for, då vi står overfor ei eldrebølge som bør få hjelp til korleis dei kan klare å bu lengst mulig heime i eigen bolig i staden for å legge beslag på ein av dei alt for få sjukeheimsplassane.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+921324

Med statsvitenskap kan du bli lærer i samfunnsfag, men da må du ta master og praktisk-pedagogisk utdanning. Seks føckings år, sheiit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...