uf22u3892 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Hei. Jeg lurer på hva som er best å studere av statsvitenskap og ergoterapi. Da tenker jeg på både bachelor og masternivå. Vet ikke hvor vanlig det er for ergoterapeut å ta master innen noe relatert til helse da. Jeg hører at mer kommuner kommer til å ha ergoterapeut, at det er en lov som kommer. Og sånn generelt, så sier de at helse er bra. Det er også mer yrkesrettet. Men, mange sier at det per i dag er vanskelig å få jobb med det. Noen erfaringer? Endret 10. januar 2018 av uf22u3892 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Ergoterapi er definitivt meir yrkesretta og lettare å få seg jobb som. Det er ikkje like mange arbeidsplassar som har behov for ein statsvitar, og i alle fall ikkje behov for å lønne nokon på masternivå for å "berre" vite korleis politikken fungerer. Det finnes sjølvsagt flotte jobbar som du kan få med statsvitskap, men det er færre av dei. Ergoterapi er noke som vi kjem til å få meir bruk for, då vi står overfor ei eldrebølge som bør få hjelp til korleis dei kan klare å bu lengst mulig heime i eigen bolig i staden for å legge beslag på ein av dei alt for få sjukeheimsplassane. 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Kommer og litt an på hva du egner deg til/ interesserer deg for/ har talent til. Markedet for riktig dyktige statsvitere er nok bedre enn for dårlige ergoterapeuter, og omvendt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Med statsvitenskap kan du bli lærer i samfunnsfag, men da må du ta master og praktisk-pedagogisk utdanning. Seks føckings år, sheiit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå