TommyL Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Hei! Jeg har en Win Server 2016 maskin, og skulle legge til noe ram. Hadde 2x4, og skulle legge til 2x8 ram stikker. Da begynte maskinen med 11 korte beep i oppstarten, et Gigabyte Z87 kort med Award BIOS. Windows booter ikke lenger, og henger på boot logo og spinning wheel. Tok ut ram'en jeg hadde lagt til, og forsøkte å starte opp igjen. Poster riktig ram mengde, win starter, men den henger bare med logo og spinning wheel i det uendelige. Dette oppsettet har funket lenge uten problemer. Forsøker med Ubuntu på en USB stick. Denne booter og fungerer, men ser at bakgrunnsbildet er mosaikk, og etter en stund henger det. Har kjørt memtest uten feil. Noen som har noen tips til meg? :/ MVH Tommy Endret 16. januar 2018 av TommyL Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Prøv å resette BIOS? 1 Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Kortsluttning? Det er fintfølende elektronikk du jobber med. Vinter, ullgenser = statisk elektristet. ikke bra for minnebrikker og HK. Man bør ALDRI ta på minnechippene eller connectorene på minnebrikkene uten å være utladet eller bruke en antistatisk lenge. Det beste er å ta seg alle ullklær og sko. Ta tak i vasken som ligger nærmest bakken og skru på vannet. Da blir man ladet ut. Deretter kan man jobbe med elektronikk uten fare. 2 Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Ullgenser ja...der sa du noe. Jeg hadde på meg det. Visste jo om dette, men har gjort det så mange ganger at jeg har vel tenkt at dette ikke skjer meg. Satt brikkene og server 2016 disken over i et annet 1155 HK, og det startet rett opp gitt. Kjører memtest nå. Ser ut til at HK tok kvelden... :/ Edit: 0 feil i memtest. Så da er det HK ja. Jaja, en lærepenge til neste gang! Endret 10. januar 2018 av TommyL Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 Prøv å resette BIOS? Har resatt CMOS...mener du til default settings? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Prøv å resette BIOS? Har resatt CMOS...mener du til default settings? Var det jeg tenkte på ja? Fikk ikke tak i om du kom deg inn i BIOS eller ikke? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Da tok saken en ny vri! Byttet HK som fungerte over i serveren. Koblet til, og fikk samme problemet!!! Når jeg testet og det virket hadde jeg en annen PSU. Klødde meg i hodet så flassen haglet...da var det bare en ting det kunne være. Byttet til en gammel CX600 PSU, og lo and behold...alt funker fjell! Ingen beep, startet opp som et skudd. Dette er en fire uker gammel EVGA Supernova G3 750W som stod i serveren. Er det bare å bytte da? Kan vel ikke være noe annet enn at den har konka? Snodig, er flett ny også. Endret 10. januar 2018 av TommyL Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Det kan være så enkelt at spenningsnivå etter regulering av hk til cpu ,ich,imc og memory bus er annerledes med de to psuene . Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Testet PSU'en på det andre HK'et...en Asus sak. Skjedde samme der. Masse lyd og Win startet ikke opp. Må være noe galt. Skal forsøke igjen i morgen, om det ikke ordner seg sender jeg den inn. Takker for hjelp!! Endret 10. januar 2018 av TommyL Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 16. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) Da var problemet løst. En av de åtte diskene mine i serveren bestemte seg for å ta kvelden. Så PSU var helt i orden, den gikk bare bananas med denne disken koblet til. Hele greia begynte med at jeg skulle være kjipe-erik og hadde to sticks med so-dimm ram brikker som lå og slang. Hadde gått og eyeballet disse lenge, og til slutt kjøpte jeg to overganger på aliexpress, so-dimm til dimm. Inn i serveren med dem. Da startet moroa. De ødela HK, det poster ikke mer. Som sagt gikk den ene disken, det var vel tilfeldig. Ikke nok med det men min gamle traver Intel X-25 80gb fikk 8mb bug (de som fremdeles kjører denne...google dette mens dere kan!) pga alle restartene jeg hadde. Så det var en helsvart dag. Ja, tulling. Jeg vet. Jeg gjør det ikke igjen hehe. Endret 16. januar 2018 av TommyL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå