RobinEriksen1 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Hei, støvmansjetten på den ene støtdemperen min bak sklir ned og fester seg rundt støtdemperen og lager en gleppe øverst slik at stangen på demperen blir synlig. Kan virke som om det er feil mansjett til støtdemper. Hvor viktig er denne? Blir levetiden på støtdemperen kraftig senket? Og er dette en feil de ser etter på EU kontroll? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Dette skal ikke anmerkes som feil ved PK, men det vil redusere levetiden på støtdemperen. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 På mange biler er det ikke støvmansjetter på støtdemperene i det hele tatt så det går fint. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Hvilken moderne bil mener du ikke har støvmansjett på demperne? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Hvilken moderne bil mener du ikke har støvmansjett på demperne? Vet ikke, jeg har aldri eid en moderne bil. De bilene jeg har byttet støtdempere på har ikke hatt det. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Hvilke biler har du byttet på da, som ikke har hatt støvmansjett?? Jeg har jobbet med bil siden begynnelsen av 90-tallet uten å ha sett en originalt naken stempelstang på en støtdemper, forutenom på no gammelt veteran-ræl. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Mest veteran-ræl. Toyota Hiace, Mitsubishi Pajero, Chevrolet Malibu/Nova/Caprice, Dodge Dart/Aspen, Oldsmobile Delta, og en Plymouth Belvedere er de jeg kommer på i farten. Har også eid et tjuetalls andre amcar som jeg ikke har byttet på der det heller ikke er mansjetter. Understellet er stort sett likt på det meste av de. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Back on topic: TS, slet selv med det problemet på en VW. Det originale båndet som skulle holde støvmansjetten oppe løsnet og ble borte. Løsningen for meg ble strips (AKA buntebånd, eks. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Kabelklemmer-og-spennband/Buntebandsett-2000034788/ .) Måtte vel bruke 2 stykk for å få de smale nok til å passe i slissesporet som det originale båndet satt i. Brukte tang for å få strammet godt nok til at det satt. Mulig du kan få til noe tilsvarende? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Strips og ev, no rutelim eller sånt kan fungere ja. Bytte av mansjett er ca. samme jobb som bytte av støtdemper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå