IKS97 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Har blitt innkalt til et jobbintervju neste uke, men jeg har endret mening om stillingen og tror ikke jeg kommer til å ta den allikevel. Er det mulig å takke nei til en jobb på et intervju, eller bør jeg si ifra på forhånd og heller kansellere intervjuet? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Ja, du kan takke nei helt til du har underskrevet kontrakten. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Om du er 100% sikker på at du ikke vil ha jobben ville jeg sagt ifra før møtet, så slipper de å bruke tid på forbredelse, gjennomføring og evt etterarbeid av jobbintervjuet 4 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Om du ikke er interessert ville jeg sagt ifra på forhånd, det er vel bare god dannelse. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Det er vanlig skikk og melde frå så tidlig som mulig når du har bestemt deg. Det gjelder også når du har fått eit jobbtilbud med akseptfrist, det er ikkje særleg respektfult å vente heilt til fristen har gått ut dersom du alt har bestemt deg. Men når det er sagt, dersom du berre trur at du kjem til å takke nei, så bør du møte opp og gjennomføre intervjuet likevell. For det fyrste så kan det hende at du ombestemmer deg igjen når du får meir informasjon om arbeidsplassen og jobben, kanskje du får eit så godt lønnstilbud at du ikkje har råd til å takke nei, eller kanskje får du berre bekrefta at dette ikkje var jobben for deg, og derfor slepp å bruke tid seinare på å angre på at du ikkje gav intervjuet ein sjangse. Som ekstra bonus så er det mykje god intervjutrening å delta på intervjuet. Om ikkje anna så vil du kunne bruke denne erfaringa til gjere det endå betre på intervjuet når du får intervju på ei stilling som du vil ha. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Jeg er inne på de samme tankene som The Avatar. Meningen med et jobbintervju er jo ikke bare at arbeidssøkere skal stille seg til disposisjon og at arbeidsgiver skal peke ut den han/hun vil ha. Det er mer som en date der dere begge skal vurdere hverandre og finne ut om dere passer sammen. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Jobbsøking er en konstant prosess hvor man vurderer hvilken jobb man vil ha, og arbeidsgivere vurderer hvem de vil ha. Så lenge man har vanlig folkeskikk, så går alt bra. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Er du helt sikker så ville jeg ha ringt eller sendt mail, takket for at du ble vurdert for så si at stillingen ikke er aktuell for deg.Er du usikker og sitter litt på gjerdet. Så vil jeg anbefale å gå dit. Finn noen spørsmål som du gjerne vil ha svar på. Finner du ut at stillingen ikke er aktuell, så har du uansett fått mer erfaring til neste intervju. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå