Gå til innhold

Kan en nettbutikk somle så mye den vil med tilbakebetaling av retur?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli smått irritert... Under Black Friday-salget kjøpet jeg noen ovner for til sammen nærmere 10 000 på Whiteaway. Da jeg fikk dem og hentet ut de første to, viste det seg at de var ubrukelige til det jeg trengte dem til. De var konstruert sånn at hvis strømmen var borte noen sekunder, måtte man fysisk trykke på en berøringsfølsom knapp for at de skulle slå seg på igjen! Veldig effektivt... ;) Så jeg satte i gang retur noen få dager senere, rundt 4. desember. Deretter gikk det en halv evighet fordi Whiteaway i motsetning til det de sa, ikke hadde gitt Postnord (som for øvrig bare var kaos i to-tre uker etter Black Friday og Cyber Monday) beskjed om at de ikke-avhentede pakkene skulle tilbake. Det måtte jeg selv gjøre. Så kom beskjeden en drøy uke senere om at det var satt i gang kreditering, og at det kunne ta opptil 30 DAGER å føre tilbake pengene! Det vil si at hvis de utnytter dette fullt ut, har de 30 dagers renteinntekter (riktignok ikke så store med nåværende renter) på kundenes bekostning. Så har de lov til å drøye så lang tid, eller er det noe som tilsier (som virker logisk på meg) at det da skal tilbakebetales veldig mye snarere enn dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...