Mastiff Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Jeg begynner å bli smått irritert... Under Black Friday-salget kjøpet jeg noen ovner for til sammen nærmere 10 000 på Whiteaway. Da jeg fikk dem og hentet ut de første to, viste det seg at de var ubrukelige til det jeg trengte dem til. De var konstruert sånn at hvis strømmen var borte noen sekunder, måtte man fysisk trykke på en berøringsfølsom knapp for at de skulle slå seg på igjen! Veldig effektivt... Så jeg satte i gang retur noen få dager senere, rundt 4. desember. Deretter gikk det en halv evighet fordi Whiteaway i motsetning til det de sa, ikke hadde gitt Postnord (som for øvrig bare var kaos i to-tre uker etter Black Friday og Cyber Monday) beskjed om at de ikke-avhentede pakkene skulle tilbake. Det måtte jeg selv gjøre. Så kom beskjeden en drøy uke senere om at det var satt i gang kreditering, og at det kunne ta opptil 30 DAGER å føre tilbake pengene! Det vil si at hvis de utnytter dette fullt ut, har de 30 dagers renteinntekter (riktignok ikke så store med nåværende renter) på kundenes bekostning. Så har de lov til å drøye så lang tid, eller er det noe som tilsier (som virker logisk på meg) at det da skal tilbakebetales veldig mye snarere enn dette? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 De må betale tilbake innen rimelig tid, men ja godt mulig de kan strekke det. De gjør neppe det med villje enten har de ikke nok ansatte eller annet som er problemet. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 OK, takk. Det virket bare så rart på meg. Jeg må si jeg aldri har vært borti det tidligere. Det "morsomme" er jo at dateringen for tilbakebetalingen på et VISA-kort blir satt til datoen for krediteringen! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Jeg tror de fleste butikker skylder på kredittselskapet. Godt mulig butikker har dårlig ordning der, for jeg vet selv å få penger på kredittkort ofte kan ta uke minst. Normalsett burde det ta 1-2 dager og refundere noe. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Retur og krediteringer har ikke høyest prioritet, spesielt i perioder med mye å gjøre (Som nå med Black Friday, jul, romjulssalg, nyttårssalg...). Sånn er det bare. Hilsen tidligere ansatt i nettbutikk Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 Magnusalex, det kan jeg forstå. Men en måned før beskjeden om kreditering kommer, og så varsel om at det kan ta en måned til før pengene kommer inn, blir jo i meste laget, det nærmer seg neste salg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå