Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvorfor selger folk boliger som må rives?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men du sier ikke noe om hva som er best? Merkevare eller billig kina produkter?

 

 

Trodde det kom ganske klart frem hva jeg mente om det. Leser du 10 batteridrill best i test så får du sikkert 10 forskjellige svar. Jeg har ikke peiling på hva som er best, gav deg kun tilbakemelding på hva jeg har god erfaring med og ikke har noen problemer med anbefale. Tror uansett du gjør en god investering hvis kjøper et av de kjente store merkene, men du stiller ganske mye spesifikke spørsmål som får meg til å tro at du uansett ikke kommer til å bli fornøyd samme hva du kjøper.

 

Lev livet, hopp i det, ta en sjanse og kjøp deg en god drill i dag  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si styr unna borrhammer til 180 kr som selges på jula, prøvde det og den luktet svidd med en gang man koblet til stikkontakten, spurte de flere ganger hvor god kvalitet det er om den tåler utendørsbruk eller tåler en del bruk men viste seg det var søppel..

 

Så det kan man styre unna. Men jeg fikk tilbake penga heldigvis.

 

 

Har noen erfaringer med:

Dewalt Cordless Impact Driver Drill Battery Adapter to Ryobi 18v Tools

Slik jeg forstår denne kan man droppe batteri å bruke lader istedenfor?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si styr unna borrhammer til 180 kr som selges på jula, prøvde det og den luktet svidd med en gang man koblet til stikkontakten, spurte de flere ganger hvor god kvalitet det er om den tåler utendørsbruk eller tåler en del bruk men viste seg det var søppel..

 

Så det kan man styre unna. Men jeg fikk tilbake penga heldigvis.

 

Hva hadde du trodd egentlig? Sier seg selv at en borrhammer til 180,- er reinspikka søppel. At Jula selger, og kunder kjøper, er beyond min fatteevne. Borrhammer skal egentlig gjøre en ganske brutal jobb, og du må kjøpe kvalitet. Men som andre her har påpekt så er denne tråden veldig usammenhengende, og det er egentlig vanskelig å skjønner hva du er ute etter, så dette blir min siste post i denne tråden. Lykke til videre med huskjøp, drillkjøp, borrhammer eller hva det er du er ute etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er komisk er jeg tror ingen var på den visningen på søndag.

Ikke rart med andre ord. Det er kun selgeren sin feil.

 

Siden det snødde så mye den siste uken er usikkert taket tålet det.

Og tviler på noen har måket i det heletatt der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det som er komisk er jeg tror ingen var på den visningen på søndag.

Ikke rart med andre ord. Det er kun selgeren sin feil.

Er det selgeren (Statens Vegvesen) sin feil at:

- huset har en helt elendig beliggenhet ved siden av industri?

- huset er vernet?

- kommunen krever tilkobling til vann og avløp?

 

Det som er selgeren (og megleren) sin feil er prisen som er satt. Denne husmannsplassen burde heller vært bakt inn i naboeiendommen, som sikkert er rester av gården den originalt hørte til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Selvfølgelig vet ikke LMH1 noe som helst om interessen rundt boligen, som vanlig spyr vedkommende ut usammenhengende vås og påstander uten noen som helst dekning. Det som imponerer meg mest er at treffsikkerheten på påstandene er så gjennomgående dårlig at man skulle nesten tro det ble gjort vilje.

 

Jeg kan derimot fortelle at iflg lokalavisen var det over 100 stk. som hadde meldt sin interesse på boligen, og i den forfatning den er i kan det nok sannsynligvis antas at mange av disse 100 møtte opp.

 

LMH1, slutt med pisset ditt.

 

https://www.budstikka.no/nyheter/boligsalg/voyenenga/her-kan-du-skaffe-deg-enebolig-til-800-000-midt-i-barum/s/5-55-606241

Lenke til kommentar

Jeg kan derimot fortelle at iflg lokalavisen var det over 100 stk. som hadde meldt sin interesse på boligen, og i den forfatning den er i kan det nok sannsynligvis antas at mange av disse 100 møtte opp.

 

LMH1, slutt med pisset ditt.

 

https://www.budstikka.no/nyheter/boligsalg/voyenenga/her-kan-du-skaffe-deg-enebolig-til-800-000-midt-i-barum/s/5-55-606241

Hvorfor skulle 100 stk se etter en slik bolig i den standen? Det er ganske rart, det er fysisk ikke plass til så mye folk på 1 time? Tydligvis budstikka artikkel hjelper på salget i så fall. Og det er kun prisen som lokker, kanskje eiendomsmegler gir gratis mat  må vel det til før folk gidder tror jeg.

 

Ganske utrolig når alle dere sier det er idiotisk at folk gir 1 kr for en slik bolig er det ikke?

Snakk om å pisse langt opp i veggen.

 

Eneste jeg har fått epost om er budruden ventes til 1-2 uke før den blir solgt.

Siden jeg har spurt før om boligen før skulle det vise seg den går over takst er det et mysterium i seg selv.

Da er det akutt boligmangel i bærum for si det mildt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

100 stk som ser på en eiendom på en time er ikke boe problem Alle var sikkert ikke inni huset samtidig. Er ikke sikkert så mange var inni huset engang..

 

Gratis mat har nok megler neppe sponset på noen, de vil jo bare ha de som er interessert..

 

Om det er 100 interessenter går den nesten garantert over takst. Det er ikke alt du skal forstå ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sikkert mange interesenter som ikke var på visning også. Bildene og tekst sier i seg selv det meste. Man kjøper et totalt rehabiliteringsprosjekt. Er da ikke så stort poeng i å se over huset for å se tilstand....... Det man kjøper er tomta og håpet om å få kommunen med på å rive/bygge nytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De ville nok bare følge med på hva som skjedde med tomten og kanskje noen av de legger inn bud på 1,-

Hvorfor må du tulle med dette? Har hørt med venner\kjente også folk på jobben som sier selv halv pris hadde vært lattelig å foreslå for eiendomsmegleren. Enkelte sier det å få eiendomsmegleren å tenne på peisen eller teste strømanlegget med aggregat hadde eiendomsmegleren ikke gjort. Så da er betalingsvilligheten veldig stor, kanskje jeg skal begynne å søke jobb som eiendomsmegler med kun IKT servicefag og Salg og service på VGS som utdannelse for det er enkelt å jobbe som eiendomsmegler i dag, før trodde man trengte Bachelor i eiendomsmegling Bachelor, 3 år men i dag skulle man tro hvem som helst kan selge? For personen ville ikke svare på spørsmål. Kanskje jeg bare gjør narr av de. Men får ikke noe godt intrykk av eiendomsmeglinere jeg mener de burde hatt byggleder på byggfag hvis de skulle selge slike boliger. Eller skaffet informasjon rundt boligen på den måten, får ikke svar om digital strømmåler er inkludert i prisen Kastrup for den koster kun 5000 kr. Men glødepærer og halogen kan eidomsmegler skaffe som har blitt brukt 800 timer av 1000 timer. Slikt koster 2 kr på bruktmarkedet. Er sikker en del glødepærer som er knust også der.

 

Men det koster kun: Normalpærer LED 2-pk E27 10 W 810 lm

strømlevrandører som fjordkraft gir det gratis til kundene sine ved salg. Men jeg tror jeg hadde gått for AGVA istedenfor.

Så nei tar ikke slike eiendomsmeglere seriøse, de er på samme nivå som luringer\raringer på bruktmarkedet som selger overpriset pcer uten garanti og reklamasjonsrett. Alikevell er det folk som støtter de.

 

Kunne vel sikkert ha lastet opp, det jeg vet men er ikke så spennende det prospektet da det kun vises på den måten som normalt sett nye boliger hadde blitt solgt, jeg mener vi måtte ha tilstandsrapport istedenfor fra en byggleder etc. Sies den boligen kostet 2 milioner kr for 100 år siden som sier hvor dyrt den boligen var på den tiden. Men ingen tilstandsrapport det tar også forbehold for skjulte mangel og feil. Noe som er useriøst.

 

Dere må gjerne vurdre om taket tåler snø for om 2 uker er det godt tak hvis det ikke er snø i øverste etasje.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er nok heller du som tuller

Håper boligselgeren ikke får solgt ja, det er vell fortjent syns jeg.

Hadde fått laterkrame :rofl::rofl: av eiendomsmegler hvis det var 100 på visning og ingen ville gitt seriøs bud som de kunne godta.

Er det å kvitte bort søppel for mye å be eiendomsmegler om så er han ikke grei syns jeg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...