Gå til innhold

Meltdown-oppdateringer fører til trøbbel for PC-er med AMD-prosessorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal man si til dette? Glad jeg ikke var tidlig ute, for da ville jeg måtte reinstallere pcen.

Er ryzen eller Threadripper værst eller er bulldozeren like ille?

synd man ikke kan slå av windows 10 oppdateringene helt, men man kan utsette de eller koble fra internet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis det er Athlon eller Athlon XP er disse så gamle at det er utrolig de består windows 10 minstekrav.

Ganske tåpelig i så fall å snakke om enkelkjerne som er for lengst utgått?

X2 og x4 er ganske utdaterte i dag. Men noen bruker sikkert de også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

synd man ikke kan slå av windows 10 oppdateringene helt, men man kan utsette de eller koble fra internet.

Du kan forsåvidt det, men det blir jo å kjøre kommandoer fra Command Promt.

Først "net stop wuauserv", deretter "sc config wuauserv start= disabled". Gjør slik at maskinen ikke søker etter oppdateringer. Anbefaler det ikke, men det er jo mulig.

Lenke til kommentar

Sånn jeg har lest dette gjelder dette CPUèr før 2009, men i kjent stil så holder tek.no koken.

Hadde dette vært intel hadde artikkel vært mer utdypende med hvilke CPU`er som det gjaldt.

Men så vet jeg jo att Intel er tingen hos tek.no gutta.

Endret av Lindsay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En bekjent ble berørt av dette (PCen hans var fra 2009 eller noe).

Klarte å gjenopprette Windows 10 til før oppdateringen la seg inn (måtte skrive inn masse kommandoer i cmd for å i det hele tatt få system-gjennopprettingen til å fungere). Så snart Windows 10 ble gjenopprettet igjen, snek oppdateringen seg innpå og vips så var PCen omgjort til en overdimensjonert brevvekt igjen.

Bra at det nå er stans i oppdateringene inntil videre på PCer med disse CPUene, i hans tilfelle fikk vi bestilt han en nyere og moderne PC. En stasjonær PC fra 2009 til ca 4000 kr var med andre ord overmoden for utskifting (eneste som var gjort i mellomtiden var å bytte til SSD-disk og oppgradere til mer RAM).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...