Gå til innhold

Bærbar pc rundt 10.000

Anbefalte innlegg

Skal handle meg bærbar pc til ca 10.000. Har funnet to som ser interssant ut.

Acer Aspire 7 17,3" Full HD matt

Dell Inspiron 17 5000

Noen av forskjellene er:

Dell har Intel® Core™ i7-8550U
Acer har Intel Core i7 (7. generasjon) 7700HQ / 2.8 GHz

Dell har AMD Radeon 530 Graphics med 4 GB GDDR5-grafikkminne
Acer har NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti - 4 GB GDDR5 SDRAM

Dell har 8GB mer minne
Dell har 2 TB mer lagring
I følge brukeromtaler er det problematisk å installere ekstra harddisk på Acer'n

Hvilken maskin er best kjøp? Eller har du et bedre forslag til rundt i denne prisklassen?
Noen som har erfaring med acer og dell pcer, hvordan er de med støy? Noen andre positive/negative erfaringer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for nyttige tips.

Jeg kan ikke ha en mindre skjerm enn 17," så den pcen blir litt for liten.

Jeg sitter nå med en 5år gammel multicom xishan maskin, der tastaturet begynner å fjuske og ser antydning til dårlig kontakt opp til skjermen. er derfor jeg vil ha ny, hvis ikke kunne jeg hatt denne i flere år til. Vifte går og på fyll guffe bare ved å gå inn på youtube.

Forhåpentlig vis har byggekvalitet blitt litt bedre til multicom maskinene. Men har lest litt og det ser fortsatt ut til at vifte støy ikke er noe som blir prioritert hos de. Så er litt skeptisk til multicom maskinene

Men er det slik at mesteparten av dagens maskiner blir nå solgt uten cd rom?

Pc'n blir ikke brukt mye til spilling, så grafikkortet bør ikke være det som avgjør. Blir det  noe spilling så fungere nok det meste av grafikkort for min del. Men jeg liker jo at det er best mulig

Men har ofte mange programmer og vinduer oppe samtidig, så har skjønt at jeg bør har en I7 proessor for den taklere mer samtidige oppgaver enn I5?

Minne vil jeg har på 16GB, men jeg kan sette inn ekstra brikke hvis den bare kommer med 8GB, så den må da ha en ledig slot

Håper jo på å få en pc som jeg ikke må hørre på viften like ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...