Kurt Lekanger Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Lanseringsfest på Consumer Electronics Show i Las Vegas. Dette er noen av høydepunktene på pc-fronten.Her er verdens tynneste bærbare PC Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) Jeg vil heller ha en feit bærbar med akseptabel batteritid, la oss si 12-24 timer med CPU'en, GPU'en, lysstyrken og lyden på full pupp. Er ikke så pysete at jeg ikke klarer en kilo ekstra på ryggen. Endret 9. januar 2018 av Soseks 7 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg vil heller ha en feit bærbar med akseptabel batteritid, la oss si 12-24 timer med CPU'en, GPU'en, lysstyrken og lyden på full pupp. Er ikke så pysete at jeg ikke klarer en kilo ekstra på ryggen. Ja, det er deg. Andre ønsker en laptop som er så portabel som mulig. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Vanlig er rundt en kilo eller to, en melkekartong eller to i vekt. Hvis man slenger inn 1 kilo med batteri så blir det to halvannenlitere med melk. Er det voldsomt uportabelt? Tynnere og lettere betyr ikke nødvendigvis at det er mer portabelt enn noe tykkere og tyngre. Uansett så er det verre at batteriet blir tomt enn å ha noe mer vekt og tykkelse, stort sett. Så portabelt som mulig er en fin tanke det; men hvor går grensen? Hva er en god balanse mellom batteritid og vekt/størrelse? Er det bedre med 1 kilo og 6 timer batteri eller 2 kilo og 12 timer batteri? Hvor er musklene til folk blitt av i disse dager hvor trening er så viktig? 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Vanlig er rundt en kilo eller to, en melkekartong eller to i vekt. Hvis man slenger inn 1 kilo med batteri så blir det to halvannenlitere med melk. Er det voldsomt uportabelt? Tynnere og lettere betyr ikke nødvendigvis at det er mer portabelt enn noe tykkere og tyngre. Uansett så er det verre at batteriet blir tomt enn å ha noe mer vekt og tykkelse, stort sett. Så portabelt som mulig er en fin tanke det; men hvor går grensen? Hva er en god balanse mellom batteritid og vekt/størrelse? Er det bedre med 1 kilo og 6 timer batteri eller 2 kilo og 12 timer batteri? Hvor er musklene til folk blitt av i disse dager hvor trening er så viktig? Det er ikke speil foran en laptopryggsekk. Rikelig med speil på treningsstudio - man må beundre seg selv mens man flekser puddingene ;o) Freia gele, karamellpudding og biceps? Det er jo litt ekstra prakk med lader og kabler og og og.... dessuten veier det litt, og det hender jo at man har andre ting i sekken også. Et par liter melk og litt til på veien hjem er ikke oppsiktsvekkende. Jeg tilhører gruppen som gjerne vil ha mer enn nok kabelfri tid. Og det har jeg jo. Ifølge Lenovo. Men selv med 94Wh er laderen alltid med. Får håpe AMD tyner Intel enda mer slik at maskinene i det minste holder hva produsentene lover. Det HAR jo blitt en bedring. Tross alt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Vanlig er rundt en kilo eller to, en melkekartong eller to i vekt. Hvis man slenger inn 1 kilo med batteri så blir det to halvannenlitere med melk. Er det voldsomt uportabelt? Tynnere og lettere betyr ikke nødvendigvis at det er mer portabelt enn noe tykkere og tyngre. Uansett så er det verre at batteriet blir tomt enn å ha noe mer vekt og tykkelse, stort sett. Så portabelt som mulig er en fin tanke det; men hvor går grensen? Hva er en god balanse mellom batteritid og vekt/størrelse? Er det bedre med 1 kilo og 6 timer batteri eller 2 kilo og 12 timer batteri? Hvor er musklene til folk blitt av i disse dager hvor trening er så viktig? Kjøp deg en tykkere PC om du vil da, ingen hindrer deg, finnes mange både tykke og store PCer for de som ønsker det. AtW Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg vil heller ha en feit bærbar med akseptabel batteritid, la oss si 12-24 timer med CPU'en, GPU'en, lysstyrken og lyden på full pupp. Er ikke så pysete at jeg ikke klarer en kilo ekstra på ryggen. Min XPS 15 9560 med et batteri på 97 Watttimer kan kjøre med maksimal belastning på CPU og GPU i ca halvannen time. Det er en 2.0 kg laptop der batteriet sannsynligvis er noe sånt som 0.7 kg. Morsomt å tenke på at batteriet i den maskinen klarer å levere over 60 watt kontinuerlig Skulle min XPS 15 hatt et batteri som klarte å drive den for full maskin i 10 timer ville dermed maskinen endt opp på ca 6 kg, og da hadde den bygget litt mer enn 1.5cm Da tar jeg heller til takke med 8 timer normal bruk, og 2-3 timer om jeg spiller. Også verdt å merke at med en gang man passerer 99 Watttimer kan det bli noe herk å reise på fly med. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg vil heller ha en feit bærbar med akseptabel batteritid, la oss si 12-24 timer med CPU'en, GPU'en, lysstyrken og lyden på full pupp. Er ikke så pysete at jeg ikke klarer en kilo ekstra på ryggen. Dra med deg en heftig batteribank da, problem solved. Den må ha mulighet for å regulere spenningen til forskjellige laptops. Det kan jo ikke være umulig å lage et slikt produkt, om det ikke allerede finnes. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Släppa en ny bärbar pc i 2018 med 7. generation Intel cpu? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Og med Meltdown og Spectre på kjøpet Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Vanlig er rundt en kilo eller to, en melkekartong eller to i vekt. Hvis man slenger inn 1 kilo med batteri så blir det to halvannenlitere med melk. Er det voldsomt uportabelt? Tynnere og lettere betyr ikke nødvendigvis at det er mer portabelt enn noe tykkere og tyngre. Uansett så er det verre at batteriet blir tomt enn å ha noe mer vekt og tykkelse, stort sett. Så portabelt som mulig er en fin tanke det; men hvor går grensen? Hva er en god balanse mellom batteritid og vekt/størrelse? Er det bedre med 1 kilo og 6 timer batteri eller 2 kilo og 12 timer batteri? Hvor er musklene til folk blitt av i disse dager hvor trening er så viktig? Jammen så kjøp deg en tjukk, tung PC da. Jeg vil ikke ha det. Jeg trenger noe som er lett å ta med seg, og lett å bevege seg rundt med. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Vanlig er rundt en kilo eller to, en melkekartong eller to i vekt. Hvis man slenger inn 1 kilo med batteri så blir det to halvannenlitere med melk. Er det voldsomt uportabelt? Tynnere og lettere betyr ikke nødvendigvis at det er mer portabelt enn noe tykkere og tyngre. Uansett så er det verre at batteriet blir tomt enn å ha noe mer vekt og tykkelse, stort sett. Så portabelt som mulig er en fin tanke det; men hvor går grensen? Hva er en god balanse mellom batteritid og vekt/størrelse? Er det bedre med 1 kilo og 6 timer batteri eller 2 kilo og 12 timer batteri? Hvor er musklene til folk blitt av i disse dager hvor trening er så viktig? Det er fortsatt stor terskel for folk å begynne med trening bære en melkekartong. Endret 10. januar 2018 av Cipher Panda Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Jeg hadde aldri sett innsiden av en joggesko eller treningssenter på slutten av forrige årtusen, og allikevel klarte jeg å drasse på en 4 kg Dell XPS 17"+power.Arnold - ta deg en bolle. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Jeg hadde aldri sett innsiden av en joggesko eller treningssenter på slutten av forrige årtusen, og allikevel klarte jeg å drasse på en 4 kg Dell XPS 17"+power. Arnold - ta deg en bolle. Det er ikke de fire kiloene man ønsker å unngå. Det er drassingen, Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Her er den perfekte laptop for deg soseks. Med diskettstasjon og alt. Endret 10. januar 2018 av Bytex Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Jeg vil heller ha en feit bærbar med akseptabel batteritid, la oss si 12-24 timer med CPU'en, GPU'en, lysstyrken og lyden på full pupp. Er ikke så pysete at jeg ikke klarer en kilo ekstra på ryggen. Økt tykkelse må ikke nødvendigvis innebære økt vekt. Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Min (og flere andres) erfaring er at tynnere laptop betyr mer viftestøy under belastning, og belastningen trenger heller ikke være så stor. Da vil jeg heller ha en litt tykkere og stillere maskin. Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Snart: Laptopper bøyer seg etter vanlig pc bruk. og eller etter at brukeren har lagt laptoppen mellom noen bøker i skolesekken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå