Crayonz Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) jeg er ingen ekspert så jeg unnskylder for bruk av forenklet språk. i forhold til lydkort i kombinasjon med gaming headset; vil et lydkort 1: ta utgangspunkt i ditt headset og så forbedre det, eller 2: vil det "ta over" headsettet og lage sin egen lyd som er programert i lydkortet.? jeg har et gammelt lydkort som kom med et middels bra headset. jeg har nå et audio technica adg1x som er betydelig bedre og jeg lurer på om det gamle lydkortet vil da enten prøve å forbedre lyden i mitt nye headset slik den var laget for å forbedre, eller om det vil gi meg samme lyd som mitt gamle headset, altså har lydkortet egen lyd? eller blir det en miks av forbedringer i forhold til headsettet? jeg kan forstå hvis det for eksempel ikke vil høres noe bra ut fordi det er gammelt, men det jeg mest er interesserert i er hvordan det fungerer. beklager, håper det er forståelig? Endret 9. januar 2018 av Mashux Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Det er ikke noe som heter "å forbedre lyden". Dess mindre man gjør med lyden, dess bedre. Dess mer man "forbedrer", dess verre. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Lydkortet er en DAC, det omformer digitale signaler til analoge signaler som ditt headsett drives av. Hvor bra dette gjøres kan variere. Det er gjerne forskjell på et billig og et dyrt lydkort. Både lydkortet og hodetelefonene vil påvirke lydkvaliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå