Merc124 Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Hei, jeg var veldig uheldig da jeg skulle få start på bilen min som var tom for strøm. Det gikk litt fort i svingene og klarte å koble pluss på minus og minus på pluss på min bil, det var koblet riktig på den andre bilen. Jeg merket det ikke før jeg vridde om nøkkelen og det begynte å ryke under panseret på min bil(så ut som det kom fra rundt dynamoen, men er ikke helt sikker). Fikk tatt av startkablene og prøvde på nytt(denne gangen på riktig måte) men da begynte det å ryke godt igjen.. Hva kan ha tatt kvelden? dynamo, starter eller mye mer? Det er forresten en eldre MB E-klasse w124. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Indian Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Hei, jeg var veldig uheldig da jeg skulle få start på bilen min som var tom for strøm. Det gikk litt fort i svingene og klarte å koble pluss på minus og minus på pluss på min bil, det var koblet riktig på den andre bilen. Jeg merket det ikke før jeg vridde om nøkkelen og det begynte å ryke under panseret på min bil(så ut som det kom fra rundt dynamoen, men er ikke helt sikker). Fikk tatt av startkablene og prøvde på nytt(denne gangen på riktig måte) men da begynte det å ryke godt igjen.. Hva kan ha tatt kvelden? dynamo, starter eller mye mer? Det er forresten en eldre MB E-klasse w124. Takk for hjelp! Tror diodebrua i dynamoen er svidd. Ny dynamo neste. Lenke til kommentar
Merc124 Skrevet 9. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2018 Hei, jeg var veldig uheldig da jeg skulle få start på bilen min som var tom for strøm. Det gikk litt fort i svingene og klarte å koble pluss på minus og minus på pluss på min bil, det var koblet riktig på den andre bilen. Jeg merket det ikke før jeg vridde om nøkkelen og det begynte å ryke under panseret på min bil(så ut som det kom fra rundt dynamoen, men er ikke helt sikker). Fikk tatt av startkablene og prøvde på nytt(denne gangen på riktig måte) men da begynte det å ryke godt igjen.. Hva kan ha tatt kvelden? dynamo, starter eller mye mer? Det er forresten en eldre MB E-klasse w124. Takk for hjelp! Tror diodebrua i dynamoen er svidd. Ny dynamo neste. Okei, tror du det kan være noe annet som har tatt kvelden også? Jeg var redd for at jeg tok knekken på alt av elektronikk i bilen.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Hei, jeg var veldig uheldig da jeg skulle få start på bilen min som var tom for strøm. Det gikk litt fort i svingene og klarte å koble pluss på minus og minus på pluss på min bil, det var koblet riktig på den andre bilen. Jeg merket det ikke før jeg vridde om nøkkelen og det begynte å ryke under panseret på min bil(så ut som det kom fra rundt dynamoen, men er ikke helt sikker). Fikk tatt av startkablene og prøvde på nytt(denne gangen på riktig måte) men da begynte det å ryke godt igjen.. Hva kan ha tatt kvelden? dynamo, starter eller mye mer? Det er forresten en eldre MB E-klasse w124. Takk for hjelp! Tror diodebrua i dynamoen er svidd. Ny dynamo neste. I aller beste fall. I verste fall er flere elektriske komponenter og deler av ledningsnettet grilla. Lenke til kommentar
Merc124 Skrevet 9. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2018 Hei, jeg var veldig uheldig da jeg skulle få start på bilen min som var tom for strøm. Det gikk litt fort i svingene og klarte å koble pluss på minus og minus på pluss på min bil, det var koblet riktig på den andre bilen. Jeg merket det ikke før jeg vridde om nøkkelen og det begynte å ryke under panseret på min bil(så ut som det kom fra rundt dynamoen, men er ikke helt sikker). Fikk tatt av startkablene og prøvde på nytt(denne gangen på riktig måte) men da begynte det å ryke godt igjen.. Hva kan ha tatt kvelden? dynamo, starter eller mye mer? Det er forresten en eldre MB E-klasse w124. Takk for hjelp! Tror diodebrua i dynamoen er svidd. Ny dynamo neste. I aller beste fall. I verste fall er flere elektriske komponenter og deler av ledningsnettet grilla. Hvordan finner jeg ut av det? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Lader opp batteriet og prøver alt. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Vanligvis ryker det ei bøtte med sikringer. Ofte noen store 50-100A (main, alternator o.l). Sjekk alle sikringer. Disse mercene kan ha et OVR (Over Voltage Relay). Google it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå