Gå til innhold

Forsvinningssaken i Brummundal

Mr.M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Ikke bare sannsynlig. Det er påkrevet. Når koner forsvinner står drap begått av ektemann høyt oppe på lista over mulige forklaringer.

Lenke til kommentar

Mannen har vel mer eller mindre lagt kortene på bordet. Derimot motsier han seg "forsettlig drap" iflg. advokaten, men han innrømmer "å ha hatt en rolle i forsvinningen"

Der som blir avgjørende nå, er hva politiet greier å sy sammen av funn/forklaringer, som kan underbygge endelig siktelse etter hvert, dvs., overlagt drap, forsettlig drap, eller uaktsomt drap.

Lenke til kommentar

I så fall må ha si hvem det er. Han er medlem av et MC miljø, men det er uansett litt for hypotetisk tror jeg.

Tror det mer handler om en stegvis vei til erkjennelse for hans del. Altså at det sitter langt inne med full tilståelse. Mulig han prøver å oppnå "uaktsomt drap". Men det kan fort ryke, hvis liket eller andre funn peker mot annet scenario.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0E8KB0/drapstiltalte-svein-jemtland-i-melding-til-sin-doede-kone-hvordan-er-formen-skal-du-ha-frokost

Ikke særlig troverdig spør dere meg. Tiltalte kan "uimotsagt" egentlig servere hva som helst om ang. hendelseforløp, siden det ikke er vitner.

Eg får ikkje heilt med meg kva du meiner her.

Er det tiltaltes forklaring som ikkje er truverdig, eller er det rettsprosessen du siktar til som lite truverdig?

Når det gjeld tiltaltes forklaring, så stemmer det at han akkurat no forklarer seg utan å bli motsagt. Tiltalte skal forklare sin versjon av korleis han oppfatta heile situasjonen, alternativ skal ha muligheita til å prøve å sette seg sjølv i eit best mulig lys,

Neste steg blir at påtalemyndigheita skal kome med sin versjon av kva dei meinar har skjedd, med dertil kritiske spørsmål der dei meiner at tiltalte har forklart seg i strid med kva dei fysiske bevisa viser eller kva vitner har forklart.

Det stemmer nok at det er lite vitner, eventuelle vitner må vell være taxisjåføren, sønnen og postmannen(?), samt eventuelle andre som har observert tiltalte i det aktuelle tidsrommet utan å ha blitt omtalt i media.

Mangelen på vitner skyldes også at tiltalte ikkje har ringt etter hjelp, noke som i seg sjølv peikar mot at det har foregått noke straffbart som tiltalte ville prøve å sleppe unna med.

Lenke til kommentar

Er det tiltaltes forklaring som ikkje er truverdig, eller er det rettsprosessen du siktar til som lite truverdig?

Tiltaltes forklaring ja.

Jeg fester ikke lit til at hun har oppbevart pistol i nattbordet (fins to 10-12 år gamle sønner i heimen og risikoen hermed, og dessuten ingen grunn til det) ei heller at hun skjøt seg selv i pannen. Heller ikke at han "uheldigvis snublet" og satte begge føttene på henne.

Skulle forøvrig likt å se en rekonstruksjon med et sammenrullet teppe eller 60 kg. dukke, hvordan det er mulig å snuble/lande med begge føtter oppe på gjenstanden. Jeg tror han har hoppet på henne, eller stilt seg oppe på kroppen mens han har støttet seg på veggen, etc.

Hvis man derimot legger tiltaltes egen fremstilling til grunn og (mot formodning) velger å tro på den, skal han ikke dømmes for drap, men har da handlet i nødverge siden det var "hun" som angivelig var ute etter å drepe ham.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

hadde flere knekte ribbein

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gP96GB/opplysninger-til-vg-janne-jemtland-hadde-flere-knekte-ribbein

hvis dette kommer av at tiltalte "snublet" (eller skal vi si hoppet på overkroppen hennes?) så henger vel sjansen for å frikjennes i en tynn tråd? Fordi det tyder på et forsett å ville avslutte livet hennes, og, kan dermed ende med forsettlig-drap dom tilslutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...