efot Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg kjøpte en elbil av en Citroen forhandler i 2013. Bilen var lovlig importert fra Danmark av Citroen Norge. Bilforhandler kjøpte altså bilen av Citroen Norge. Bilen er førstegangsregistrert i Norge i 2013, men bilen er en 2011 modell. Jeg har nå fått rust inne i ladelokket på min elbil noe som etter litt research er en uvanlig feil på disse bilene. Bilforhandleren jeg kjøpte bilen av gikk konkurs i 2015. Citroen har en 3 års lakkgaranti mot overflaterust og 7 års garanti mot gjennomrusting. Men forbrukerkjøpsloven skulle i utgangspunktet gitt meg mulighet til å klage dette til bilforhandleren da det enda ikke har gått 5 år siden jeg kjøpte den. Det blir jo svært vanskelig når de er gått konkurs. Jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har her, og om jeg har noe sak i det hele tatt. Siden rusten er på innsiden av ladelokket mener jeg at dette må være en form for fabrikkfeil, da det normalt ikke er noe ytre slitasje på innsiden av et ladelokk. Lokket er jo lukket når man kjører. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Saltet trekker inn over alt Til ettertanke så må det vaskes over alt 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Når forhandler ikke eksisterer lengre/er konkurs reklamerer du til Citroën Norge. Lenke til kommentar
efot Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 Har snakket med Citroen norge, men de bare henviser til at garanti tiden for lakken er gått ut. Jeg har stort sett vasket bilen en gang i uken, og rust akkurat i ladeluken er uvanlig for disse bilene. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Bruk reklamasjonsretten. At rust i ladeluken er uvanlig tyder på at det ikke er snakk om normal slitasje og at det dermed er en mangel ved varen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå