Zeptic Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Hei! Jeg har som dere ser her under en AMD XP2800+, jeg lurer på hvor varmt den kan bli? uten at det gir skade. I bios står det at cpu temp er ca 55 grader rett etter å ha kjørt 3dmark 2001. Er det mulig noe galt? I windows bruker jeg programmet pcAlert, det programmet forteller at CPU`n er stabil på 30 grader + - .. Hm merkelig.. Endret 11. desember 2003 av Zeptic Lenke til kommentar
MuD Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Amd prosessorane tåler ein varme på ca. 85 grader... men anbefaler ikkje å komme opp i ein sånn varme Lenke til kommentar
Zeptic Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Hehe DET skal jeg ikke.. Vil helst ha den under 50 grader. Så jeg ser litt på vifter nå.. Forslag? Betaler ikke mer enn 400 for ei god vifte + kjøleribba... (Socket A) Hva med denne? Thermaltake Extreme Volcano Endret 11. desember 2003 av Zeptic Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 veldig bra kjøler/vifte du har plukket deg ut.. du burde lett få ca 40grader med den.. selv kjører jeg med tt colcano 7+ og 2 kabinettvifter og ligger på ca 36-38 grader(38-40 ved spilling) sier bare en ting til deg cool.. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hehe DET skal jeg ikke.. Vil helst ha den under 50 grader. Så jeg ser litt på vifter nå.. Forslag? Betaler ikke mer enn 400 for ei god vifte + kjøleribba... (Socket A) Hva med denne? Thermaltake Extreme Volcano Det er alltid et spørsmål om kombinasjonen; god kjøling versus støy. Om du ikke liker støy så får du flere rimelige og gode CPU kjølere under 350 kroner. Temperaturen vil da ligge mellom 40 og 50 grader - stort sett. Dersom du vil kjøle for ekstrem klokking, så snakker vi om flere kabinettvifter og en kjøler som gir lyd fra seg. Dette er som sagt et valg man gjør. Selv valgte jeg minst mulig støy fordi jeg faktisk skal ha et arbeidsmiljø som er av det behagelige slaget også. Uasnett anbefales Artic Silver 5 som kjølepasta. Lenke til kommentar
Kuppern Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Har tidligere hatt MSI hk og kjørt pcAlert. Den viste for lite i forhold til MBM. Mener og huske at pcAlert ver. 4.x.x !! (den siste ver. på nettet ) viser mere riktig. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 hvis ikke jeg har det kaldt på rommet, ligger min stabilt på sånn ca 70Grader.. jeg har xp2000 da:D Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hehe DET skal jeg ikke.. Vil helst ha den under 50 grader. Så jeg ser litt på vifter nå.. Forslag? Betaler ikke mer enn 400 for ei god vifte + kjøleribba... (Socket A) Hva med denne? Thermaltake Extreme Volcano Samme her, liker best at cpu tempen er under 50C grader. men 55 ved maks load går jo ann da... men den burde ikke vært høyere heller! og ha den rundt 60C grader og mer er ihvertfall ikke og anbefale! Hold deg på 50 Grader eller mindre så får data'n din det bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå