Ar`Kritz Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Egentlig litt skuffende oppgradering. Hadde sett for meg enda høyere oppløsning og større field of view Jeg har bestemt meg for å vente til den neste modellen bare for at det kan jo kun bli bedre. Det samme gjelder skjermkort, prosessorer, SSD'er, mobiler, ståbrett, biler, hus osv. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Noen som vet om denne bruker eksterne sensorer som den gamle, eller blir det slik som Windows Mixed Reality hvor dette ikke trengs? For WMR ser jeg at Samsung Odyssey slår både Vive og Oculus på bildekvalitet og koster mindre også, samt at den allerede har hodetelefoner også. Selv vurderer jeg Samsung sin selv om jeg må shoppe den fra USA. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Samsung Odyssey har forøvrig allerede en 2880 x 1600 AMOLED skjerm (dvs 1440x1600 per øye). Så Vive kan umulig prise seg så mye høyere enn $500 skal de konkurrere med Samsung. Lenke til kommentar
mepy Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Egentlig litt skuffende oppgradering. Hadde sett for meg enda høyere oppløsning og større field of view Problemet er at det ikke finnes OLED skjermer med tettere pikseltetthet å få kjøpt for VR produsentene. Pimax sin "5K" variant er to av disse skjermene, en for hvert øye, det gir doblet Field of View (FOV) fra 110° til 220° , men pikseltettheten er altså den samme som i disse 3K headsettene (Samsung Odyssey er også 3K). Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Noen som vet om denne bruker eksterne sensorer som den gamle, eller blir det slik som Windows Mixed Reality hvor dette ikke trengs? For WMR ser jeg at Samsung Odyssey slår både Vive og Oculus på bildekvalitet og koster mindre også, samt at den allerede har hodetelefoner også. Selv vurderer jeg Samsung sin selv om jeg må shoppe den fra USA. Den bruker en oppgradert versjon av den samme sensorteknologien som gir visse fordeler, søk opp lighthouse 2.0 for å se forskjellene. Jeg har både Vive og Odyssey og kan anbefale begge, men til hver sine bruksområder. Vive er best til spilling pga den presise sporingen av kontrollene. Odyssey er bra som et mer allround cassual VR sett pga mindre presis tracking. Odyssey sliter også med ghosting og black smearing men har mindre god rays enn Vive. Odyssey er veldig fin å bruke sittende med mus og tastatur eller gamepad. WIndows 10 VR er også fint med alle de funksjonalitetene det gir med multitasking med flere vinduer. Vive er ypperlig til romskala VR hvor du beveger deg mye. Og med den trådløse teknologien som kommer fra Intel så blir nok dette enda bedre kan jeg tenke meg. Det er også ventet nye kontrollere fra Valve (knuckles) som mer naturlig simulerer hender og fingrer. Hvis jeg skulle velge nå ville jeg kjøpt Vive Pro når knuckles og Trådløst er ute, det kan bli en fantastisk god VR opplevelse. VR tråden på diskusjon.no https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1711291&&page=32 Endret 10. januar 2018 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå