Gå til innhold

HTC skal slippe et Vive Pro VR-headsett med høyere oppløsning og bedre lyd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å prøve! Veldig spennende om de klarer å få det trådløst men samtidig er tråden det eneste som forhindrer meg å stupe på tannkjøttet ut vinduet når jeg spiller :D De har tydeligvis ikke gjort noe med det viktigste av alt da; kontrollene?

Lenke til kommentar

Gleder meg til å prøve! Veldig spennende om de klarer å få det trådløst men samtidig er tråden det eneste som forhindrer meg å stupe på tannkjøttet ut vinduet når jeg spiller :D De har tydeligvis ikke gjort noe med det viktigste av alt da; kontrollene?

Vel, Vive Knuckles kontrollerne er fortsatt under utvikling regner jeg med. De ser i alle fall veldig lovende ut :)

valve-knuckles-touch-diagram-01.jpg?itok

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

Jeg synes det viktigste er FOV. Blir artig å få prøvd Pimax sitt headset med langt bredere synsfelt enn det Vive har.
Lenke til kommentar

Samme feilen i denne artikkelen som i den du skrev for Tek.no.

Ikke helt overraskende har HTC denne gangen økt oppløsningen betydelig, som jo er et av de desidert viktigste aspektene ved VR-briller. Vive Pro leverer 1440 x 1600 piksler til hvert øye, der den forrige utgaven opererte med 1200 x 1080 piksler for hvert øye.

På Vive Pro skriver du oppløsningen riktig - 1440 x 1600 - bredde gange høyde.

På Vive skriver du oppløsningen bak fram - og dermed feil - 1200 x 1080 - høyde gange bredde.

Det er også forvirrende for leseren når du ikke er konsekvent innenfor samme setning.

Antall piksler i bredden har altså økt fra 1080 til 1440, og antall piksler i høyden har økt fra 1200 til 1600.

Lenke til kommentar

Trådløs Vive er tilgjengelig i dag med TPCast for de som ønsker. Koster 3190 SEK hos Inet.se.

Den fungerer helt fint, bortsett fra at mikrofonen ikke støttes ut av boksen. Vet ikke om TPCast planlegger å fikse det, men man kan fikse feilen selv for ca. 200 NOK ved å erstatte firmware med OpenTPCast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...