OleNord Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) Nå vil jeg skrive litt om effekten av blandingen av raser. Det første jeg vil beskrive er "inbreeding depression". Som alle vet er innavl negativt, fordi recessive genetiske feil hoper seg opp innen familien. Alle har enkelte mutasjoner i sitt genmateriale (som oftest recessive), i familier vil de ha likere gener og mange av de samme feilene. Når de får barn med hverandre, kombinert med nye mutasjoner, vil det hope seg opp mutasjoner i familien. Det fører til syke barn over tid. Derimot om de blir i lag med en med ulike gener, er det større sjanse for at disse har fungerende versjoner deres ødelagte gener (mens den familien jeg først snakket om gjerne har fungerende versjoner av deres ødelagte gener). Om disse får barn sammen vil barna oftere bli friskere, takket være at de får fungerende versjoner av genet. Dette kan være årsaken til at noen blir forelsket i personer en gjerne ikke hadde trodd, rett og slett fordi de passet sammen genetisk. Argumentet jeg skrev nå er grunnen til at noen mener blandingen av raser er positivt, fordi de har mer forskjellige gener. Det kan hende at noen er heldige, f.eks. ved at individet har positive dominante gener. Det er derimot observert at i en populasjon på 10 000 er nok variasjon i genene (et individ har alltid en fungerende versjon av til et annet individ) til å unngå problemene med innavl. Det få tør skrive om når det gjelder blandingen av raser er "outbreeding depression". Av dette har vi to typer. Den første er tilpasningsperspektivet. Når to individ selektert av forskjellige klima får barn sammen, vil barnet ikke være tilpasset noen steder. La meg ta et ekstremt eksempel. De innførte en type geit fra midtøsten i Tibet, resultatet av blandingen av denne typen og den andre, resulterte i en art som fikk avkom på den kaldeste vinteren. Disse døde naturligvis ut. Den andre typen er litt verre igjen. Det at individene har har gener som ikke passer sammen biokjemisk og psykologisk. Forskere har prøvd å løse problemet med innavl blant ulver ved å innføre individer fra langt borte. De observerte at valpene som ble blandet var svakere enn dem som ikke ble det. Det mest skremmende de observerte var at "hybrid vigor" skjulte enkelte genetiske problem i første generasjon. Slik at andre generasjon ble enda sykere og verre enn første. En kan håpe at bare dette gjelder for ulver og ikke mennesker. Siden vi er forskjellige arter. Nå skriver jeg ikke om de sosiale effektene, men de biologiske. Det er naturligvis sosiale også. Hva tenker dere om dette? _____________________________________ Valgte å inkludere det her etter jeg var ferdig: Jeg vil også skrive noe om forskjellen i blandingen av eksempelvis ei norsk kvinne og en norsk mann. Dessverre for oss menn vil det være større sjanse for at høy IQ blir arvet fra mor enn far. Kanskje gjennom genetiske mekanismer, men særlig gjennom det at IQ sannsynligvis ligger på det siste X kromosomet (kjønnskromosom). Det betyr at en sønn (som arver y fra far og x fra mor) vil være likere kvinnen i intelligens. Mens døtre vil være en mellomting mellom far og mor. Enkelte spekulerer også i om fars IQ delvis blir deaktivert, selv i døtre. Så altså, om en populasjon med lavere IQ beveger seg inn i Norge, vil mennene tape mest på det. Fordi de har da større sjanse for å få dumme unger. Verre. Kvinner trenger mer D-vitamin. Jeg vet ikke hva de bruker det på, men de trenger i alle fall mer. Mange flere kvinner enn menn har D-vitamin mangel og det handler ikke om dårlig kosthold. Så mørkere kvinner vil bli enda sykere enn de innvandrende mennene i Norge. D-vitamin er viktig for mange ting, til og med hjernefunksjon. Sollys er den eneste måten kroppen optimalt greier å nytte seg av D-vitamin. Gjennom mat er det ikke like sunt. Så lyse kvinner er det optimale her i Norge. Endret 9. januar 2018 av OleNord 2 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Det at individene har har gener som ikke passer sammen biokjemisk og psykologisk. Wooot? 2 Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 9. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) Det at individene har har gener som ikke passer sammen biokjemisk og psykologisk. Wooot? Du kan lese mer om outbreeding depression selv. En av de mest kjente eksemplene er muldyr, en blanding mellom esel og hest. De er så ødelagte innvendig at de ikke greier å få avkom. Slev om de har noen fordelaktige egenskaper, slik som at de er tøffe. Det er ikke vanskelig å tenke seg at det samme gjelder, bare til litt mindre grad, mellom vesen nærere genetisk, men likevel for langt. Endret 9. januar 2018 av OleNord 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Hva tenker dere om dette? Jeg tenker at sammenligningen din mellom mennesker og ulver er useriøs. Du burde heller ta en titt på norsk-vietnamesere, de burde klare seg dårlig etter din teori men i virkeligheten gjør de det bra. Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 9. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2018 Hva tenker dere om dette? Jeg tenker at sammenligningen din mellom mennesker og ulver er useriøs. Du burde heller ta en titt på norsk-vietnamesere, de burde klare seg dårlig etter din teori men i virkeligheten gjør de det bra. Kanskje de var en god blanding da. Eller hybrid vigor i første generasjon. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) Vi har teknologi som gjør oss tilpassnings dyktige selv i ytre verdensrom. Personlig hadde jeg vært mer bekymret for at naturen ikke bestemmer lengre. Alle får forplante seg selv om det er trøbbel med gener o.l Som genetiske sykdommer. Så har vi verdenskriger, der stort sett friske menn dør og de svakere får leve og forplante seg. Personlig er jeg ikke så urolig over dette. Teknologien og kunnskap innen medisin lar oss leve mye lengre enn det som er naturlig alt. Og vi vil nok tilpasse oss et problem om det skulle dukke opp. For meg bare din post et forsøk på og forsvare rasisme. Vi har vill teknologi som gir oss D vitamin i dag, både igjennom mat og solarium... IQ tester er en dårlig sammenligning, ettersom denne baserer seg på utdanning og erfaring innen logisk tenking. Kom ikke inn i mensa før mitt 6 forsøk. Jeg hadde nok samme IQ hele tiden, men hadde ikke erfaringen med logisk tankegang. Endret 9. januar 2018 av DirekteDemokrati 2 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 For meg bare din post et forsøk på og forsvare rasisme. Med tanke på hvem som skriver posten er det nok heller et slags forsøk på "sjekketriks" siden han mener at Utlendinger og feminister har skylden for at han ikke får seg dame. 3 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Hva er målet ditt, OlaNord? Prøver du å si at innvandrere er søppel? Er jeg under deg i næringskjeden? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Hva er målet ditt, OlaNord? Prøver du å si at innvandrere er søppel? Er jeg under deg i næringskjeden? Tipper det er bare slik når han er gjemt bak tastaturet Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Hva er målet ditt, OlaNord? Prøver du å si at innvandrere er søppel? Er jeg under deg i næringskjeden? Tror målet hans er å få Norge tilbake til 50-tallet.. Kvinner skal være på kjøkkenet og være avhengig av inntekten til mannen. Ris, mais og hvitløk er sånt man bare har hørt om på radioen, meget eksotiske matvarer. Den mørkeste huden man har sett er samer som har forvillet seg sørpå, eller illustrasjoner fra Disney og Tintin. Afrikanere heter negere og de er nært beslektet apene, svært lite intelligente mennesker. Jøder er jesus benektere, skitne mennesker som ikke er velkommen i dette riket. Sigøynere kalles tatere og er skadedyr, de skal tvangskastreres mens barna blir tvunget omplassert der de lærer å bete seg som folk fra tidlig alder, dette håndteres av Norsk misjon ansatt av kirkedepartimentet. Kirken skal ha en sentral rolle i samfunnet, man skal gå i kirken hver søndag og be daglig bordbønn. Har barna gjort ugang så skal de ut å plukke bjørkeris til egen bak, ellers venter spanskrøret.. dette gjelder så klart både i hjemmet og på skolen. Har hørt om folk som er født i feil kropp men her virker det som om vi har et eksempel på en som er født i feil tid. 7 Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Hva er målet ditt, OlaNord? Prøver du å si at innvandrere er søppel? Er jeg under deg i næringskjeden? Tror målet hans er å få Norge tilbake til 50-tallet.. Kvinner skal være på kjøkkenet og være avhengig av inntekten til mannen. Ris, mais og hvitløk er sånt man bare har hørt om på radioen, meget eksotiske matvarer. Den mørkeste huden man har sett er samer som har forvillet seg sørpå, eller illustrasjoner fra Disney og Tintin. Afrikanere heter negere og de er nært beslektet apene, svært lite intelligente mennesker. Jøder er jesus benektere, skitne mennesker som ikke er velkommen i dette riket. Sigøynere kalles tatere og er skadedyr, de skal tvangskastreres mens barna blir tvunget omplassert der de lærer å bete seg som folk fra tidlig alder, dette håndteres av Norsk misjon ansatt av kirkedepartimentet. Kirken skal ha en sentral rolle i samfunnet, man skal gå i kirken hver søndag og be daglig bordbønn. Har barna gjort ugang så skal de ut å plukke bjørkeris til egen bak, ellers venter spanskrøret.. dette gjelder så klart både i hjemmet og på skolen. Har hørt om folk som er født i feil kropp men her virker det som om vi har et eksempel på en som er født i feil tid. Ikke glem at Norge ble styrt av LO/AP. OleNord sitt drømmesamfunn. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Hva tenker dere om dette? At du er unormalt opptatt av "raser". (Finnes det et ord for det?) Nå har det tross alt i en tid foregått en del "raseblanding" mellom etnisk norske og mennesker som er ... annerledes; har man observert noen økt forekomst av disse skadevirkningene av raseblanding som du skriver om? Hvis befolkningen har blitt "dårligere" av det, hvordan har det gjort seg utslag? I det virkelige liv, og ikke ... i hodet? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Trådstarter snakker om kryssavling av to nært beslektede arter -- mens menneskeheten totalt knapt nok kan kalles forskjellige raser med rette.---Det finnes millioner av tilfeller av problemer med "inbreeding" blant menneskearten -- mens det finnes knapt noe dokumentert tilfelle av problemer med mennesklig "outbreeding", om noe som helst. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) Nebrewfoz: Ordet du leter etter er "rasist".. Mange sier "jeg er ikke rasist, men jeg er skeptisk til (islam, integrering eller noe).", men det dekker ikke OleNord, han er en "god", gammeldags rasist. Endret 9. januar 2018 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Det at individene har har gener som ikke passer sammen biokjemisk og psykologisk. Wooot? Du kan lese mer om outbreeding depression selv. En av de mest kjente eksemplene er muldyr, en blanding mellom esel og hest. De er så ødelagte innvendig at de ikke greier å få avkom. Slev om de har noen fordelaktige egenskaper, slik som at de er tøffe. Det er ikke vanskelig å tenke seg at det samme gjelder, bare til litt mindre grad, mellom vesen nærere genetisk, men likevel for langt. Du har ikke peiling på hva du snakker om. Muldyr har verken mer eller mindre helseproblemer enn hester eller esler og de er så absolutt ikke ødelagt innvending. Du kan kanskje finne ut av hvorfor de ikke kan få barn istedenfor å spy ut uvitende gørr. http://genetics.thetech.org/ask/ask225 Angående førstepost så er mesteparten bare vrøvl og du har funnet noen eksempler som støtter din mening uten at det er slik på generell basis. Det virkelige problemet med mennesker og det genetiske er overlevelsesrate. Før i tiden så døde de med dårlige gener, det som ikke burde videreføres ble borte på naturlig vis. Nå til dags så ser vi at alt av dårlige mennesker genetisk sett overlever pga. vår medisinske kunnskap og det er ingen kontroll på hvem som får formere seg. Om noe så bør du arbeide for at det blir innført kontroll på formering og at man må få tillatelse for å få unger basert på hva man vil videreføre av gener. 1 Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 9. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2018 Her var det mye personangrep og få virkelige argumenter. Den eneste rapporten jeg har funnet som faktisk ser på effekten av raseblanding er denne: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1448064/ Der de observerte negative virkninger på mental og fysisk helse. Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 9. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2018 Hva er målet ditt, OlaNord? Prøver du å si at innvandrere er søppel? Er jeg under deg i næringskjeden? Hvorfor skulle jeg gjøre det? Jeg mener ingen er søppel og alle er like mye verdt. Du må være ganske dum om du ikke mener alle sjeler er verdifulle. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Her var det mye personangrep og få virkelige argumenter. Den eneste rapporten jeg har funnet som faktisk ser på effekten av raseblanding er denne: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1448064/ Der de observerte negative virkninger på mental og fysisk helse. Conclusions. Adolescents who self-identify as more than 1 race are at higher health and behavior risks. The findings are compatible with interpreting the elevated risk of mixed race as associated with stress. Altså... De som selvidentifiserer med mer enn 1 rase opplever mer stress. De som ikke selvidentifiserer med mer enn 1 rase opplever ikke mer stess -- selv om de er to "raser". Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) Kan du poste utdragene som sier noe om genmutasjon som forklaring på resultatet? For det nevnes ikke med ett ord i konklusjonen skjønner du Edit; ninja'd Endret 9. januar 2018 av Kakeshoma Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Her var det mye personangrep og få virkelige argumenter. Den eneste rapporten jeg har funnet som faktisk ser på effekten av raseblanding er denne: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1448064/ Der de observerte negative virkninger på mental og fysisk helse. Hva kommer de negative virkningene av, da? Kan det være en viss belastning at det er folk som mener at raseblanding er galt? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå