Gå til innhold

Kjøp av mobil med bindingstid


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en Sony-Ericsson T610 med f.esk 18 måneder binding fra Tele2. Er telefonen sperret for kun Tele2 eller kan jeg bruke mitt Telenor simkort i den? Hva skjer hvis jeg sier opp den avtalen med Tele2, er det bare operatør sperre på telefonen eller får jeg noe slags "bot" fra Tele2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som regel bare på Telenor tilbud at mobilene har operatør lås. Det finnes selvfølgelig unntak, f.eks super billige kontantkort telefoner ifra Netcom osv. Dette vil si at du kan bruke hva du vil på den telefonen. Eneste Tele2 sier er at du må betale for abo og bruk i den perioden du har skrevet kontrakt for. Ved oppsigelse/bryting av binding får du et gebyr på 1200-1500 kr. Dvs ved en del telefoner vil det være utvilsomt lønnsomt (sett at du har det gitte abo "anyway").

Lenke til kommentar

Da kan du nok bare bruke den med tele2 abb i de første 18 månedene.

hvist du sier opp avtalen før de 18 månedene har gått, blir det vel sett på som kontraktbrudd og du får sikkert en fin liten bot (kjenner jeg systemet rett)

Hårte foressten noe om at forbruker-rådet mente at det var mot loven og tilby 18 måneders sperring, og at de skulle se på dette eller noe. Husker ikke hvor jeg så dette....

Lenke til kommentar

tele2 operatørlåser ikke sine telefoner (har ihvertfall ikke gjort det til nå) så det eneste en må gjøre er å betale det abonnementet en binder seg oppimot.. hva en bruker på selve telefonen er igrunn likegyldig. nå skal det jo sies at tele2 er garantert billigere enn TN/NC og vil derfor uansett lønne seg for mange å bruke.

Lenke til kommentar

ja, personlig så har jeg dårlig erfaring med tele2. hadde det for litt siden. gikk en måned uten å få rekning. to, tre, fire, fem og så etter ett halvt år fikk jeg ei rekning som var litt for stor.

hadde etterlyst rekninga å dem sa at jeg fikk fortløpende måned så dette var ingenting å være redd for. Vell heilt grett for meg, betalte ho ikke i (= hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...