Cthulhu Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Og de putter den rett i sin råeste NUC noensinne.Intel har lansert sin AMD-dopede prosessor Lenke til kommentar
G Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Kan dette være en kandidat for neste "APU" til Playstation 5-konsoll? Eller blir det for dyrt dersom det masseproduseres for formålet? Endret 8. januar 2018 av G Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Kan dette være en kandidat for neste "APU" til Playstation 5-konsoll? Eller blir det for dyrt dersom det masseproduseres for formålet?Man ønsker å ha kun en brikke, ikke to brikker. I motsetning til forrige generasjon, når det bare var ett valg hvis man ønsket en single-chip APU så er det ikke lenger kun ett valg. AT neste generasjon konsoller ender opp med å bruke HBM er ikke urealistisk. Det kommer en "low-cost" variant av HBM. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 jøss er jeg brått inaforr nå Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Kan dette være en kandidat for neste "APU" til Playstation 5-konsoll? Eller blir det for dyrt dersom det masseproduseres for formålet? Det hadde ikke vært for dyrt for noen år siden hvertfall. PS3 ble hvis jeg ikke husker feil estimert til å koste 1000 usd i kun rene produksjonskostnader helt i starten. PS4 var vel den første konsollen som ikke ble solgt med tap i starten. Ellers spennende produkt. Har planer om et NUC-innkjøp etterhvert. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) Kan dette være en kandidat for neste "APU" til Playstation 5-konsoll? Eller blir det for dyrt dersom det masseproduseres for formålet? Man ønsker å ha kun en brikke, ikke to brikker. I motsetning til forrige generasjon, når det bare var ett valg hvis man ønsket en single-chip APU så er det ikke lenger kun ett valg. AT neste generasjon konsoller ender opp med å bruke HBM er ikke urealistisk. Det kommer en "low-cost" variant av HBM. Ja ja, men nå kom det endelig ytterligere informasjon om hvor de har tenkt seg å benytte denne "APU"-en. Da er det ikke lengre noe særlig spørsmål vedrørende om den kunne fint ha fått plass i en Playstation 5-konsoll eller ikke. Da den ser ut til å skulle bli benyttet i NUC's og i svært tynne bærbare PC-er (ikke nødvendigvis "verden tynneste", men likevel godt innenfor): https://www.digi.no/artikler/her-er-verdens-tynneste-baerbare-pc/415809 Første pc-er med Intel/AMD-prosessorer Intels 8. generasjon Intel Core-prosessor med Radeon RX Vega M. Foto: Walden Kirsch/Intel Corporation I november ble det kjent at Intel og AMD har inngått et samarbeid, hvor AMD skal levere en skreddersydd Radeon-grafikkbrikke som skal integreres i en ny prosessor fra Intel. Intel lanserte den 7. januar sine første produkter basert på samarbeidet, og dette skal være de kraftigste prosessorene selskapet tilbyr for bærbare pc-er. Det er snakk om en 8. generasjon Intel Core-prosessor, som vil komme i to versjoner: én med Radeon RX Vega M GL-grafikk (65 W totalt strømforbruk), samt én med Radeon RX Vega M GH-grafikk (100 W). I tillegg til CPU-en og GPU-en er det 4 GB med HBM2-grafikkminne på brikken. Intels nye NUC (i hånden), basert på 8. generasjon Core i7-prosessor med Radeon RX Vega M-grafikk.Foto: Walden Kirsch photo I forbindelse med lanseringen av de nye Core-prosessorene, lanserte Intel også sin kraftigste Intel NUC (Next Unit of Computing – en type mini-pc fra Intel). Pc-en kommer med 8. generasjon Intel Core i7-prosessor med Radeon RX Vega M-grafikk. Det vil være én versjon basert på Radeon M GH, med opplåst CPU som gir mulighet for overklokking, samt én versjon med M GL-grafikk. En av de første bærbare pc-ene med de nye prosessorene kommer fra HP. HP Spectre x360 15 er en hybrid-pc hvor du kan brette skjermen helt rundt for å bruke den i nettbrett-modus. Den kommer nå i en ny versjon med 8. generasjon Intel Core i7-prosessor med Radeon-grafikk. Pc-en er bygget i aluminium og har en 15,6-tommers berøringsskjerm med 4K-oppløsning. Endret 9. januar 2018 av G Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Kan dette være en kandidat for neste "APU" til Playstation 5-konsoll? Eller blir det for dyrt dersom det masseproduseres for formålet? Man ønsker å ha kun en brikke, ikke to brikker. I motsetning til forrige generasjon, når det bare var ett valg hvis man ønsket en single-chip APU så er det ikke lenger kun ett valg. AT neste generasjon konsoller ender opp med å bruke HBM er ikke urealistisk. Det kommer en "low-cost" variant av HBM. Ja ja, men nå kom det endelig ytterligere informasjon om hvor de har tenkt seg å benytte denne "APU"-en. Da er det ikke lengre noe særlig spørsmål vedrørende om den kunne fint ha fått plass i en Playstation 5-konsoll eller ikke. Da den ser ut til å skulle bli benyttet i NUC's og i svært tynne bærbare PC-er (ikke nødvendigvis "verden tynneste", men likevel godt innenfor): https://www.digi.no/artikler/her-er-verdens-tynneste-baerbare-pc/415809 Jaha? Hva er det egentlig du svarer på? Det står ingenting om Playstation 5 i den saken rippet fra Digi. Det jeg sier er at i en konsoll så er det ønskelig å ha i en brikke, slik de har nå, ikke gå tilbake til en løsning med to brikker igjen. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Plassbehovet er ikke noe spørsmål lengre, det var vel egentlig mitt hovedpoeng. Hva de vil ha kan jeg ikke gjette meg til likevel (i PS5) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Plassbehovet er ikke noe spørsmål lengre, det var vel egentlig mitt hovedpoeng. Hva de vil ha kan jeg ikke gjette meg til likevel (i PS5) Plassbehovet er ikke noe problem, det er kun snakk om profitt! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå