Charlott Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg er kalt inn til møte ang endring av arbeidstid og det er kun 2 av ca 20 ansatte som er innkalt. Jeg jobber fast 08-16 man-fre med fri i helligdager. Jeg fikk endret til dette da jeg tidligere jobbet skift, men måtte gi sjefen ultimatum da det ikke passet min hverdag og fikk endret til fast dagtid. Jeg er for tiden sykemeldt pga mange andre forhold på jobben som er meldt inn til en annen instans... Jeg er nå altså innkalt til et møte med arbeidsgiver og HR ansvarlig for endring av vaktplan. Det er for meg helt uaktuelt å gå tilbake til de gamle arbeidstidene. Noen her som vet hva jeg har krav på i en slik situasjon? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Første bud er å finne frem kontrakten og finlese den. Lenke til kommentar
Charlott Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2018 Første bud er å finne frem kontrakten og finlese den. Kontrakten min er sporløst forsvunnet, men skal be om den på møtet for å lese igjennom den Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Det spørs kor stor endringa er. Arbeidsgiver kan gjere ein del endringar som del av styringsretten, men ved større endringar så må du få endringsoppsigelse. Det betyr at endringa/oppsigelsen må være saklig begrunna. Mitt beste råd er at du møter opp og lytter, ikkje bestem deg på forhånd kva du skal seie, og ikkje inngå ny avtale der og då. Du veit tross alt ikkje kva som er tema, så då er det dumt å være for rask med å bestemme seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå