What3ever Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Hei folkens! Så, jeg har en golf. En fin juledag sluttet plutselig bremsene mine og virke. Det som skjer er at når jeg trykker på bremsen så kan jeg trøkke pedalen helt inn, uten at det såvidt er noe bremseeffekt. Veldig ekkelt. Merkelige er at hvis jeg trykker på pedalen hardt nok og fort nok, så funker bremsen ett lite sekund. Det er nok av bremsevæske på den. Noen som vet hva dette kan være? Det var en bitte liten lekasje bak på bilen, men min stefar mente at det var for lite til og påvirke bremser. Min stefar mente det var bremsekalipter. Når jeg ringte verksted så mente de det var hovedpumpe. Noen som vet hva det kan være? Jeg trenger og være litt sikker på hva problemet kan være slik at jeg kan bestille del fra autodoc og slippe tredobblet beløp på verksted. Endret 8. januar 2018 av What3ever Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Du skal aldri ha noen som helst lekasje i bremsesystemet overhodet. Spesielt ikke på trykk-siden. Selv den minste lekasje kan få pedalen til å gå i bunn. Dette er et hydraulisk system som er helt avhengig av å være tett. Du kan ha fått luft i systemet. Da vil du kunne få litt bremseeffekt ved å pumpe bremsa flere ganger. Endret 8. januar 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Sånn med en våt finger i luften ville jeg tippet hovedsylinder. Men du bør jo få det testet før du kjøper en masse deler som kanskje er feilkilden. Sjekk gjerne rexbo.eu også for priser, de er tidvis rimeligere enn autodoc. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Det var en bitte liten lekasje bak på bilen, men min stefar mente at det var for lite til og påvirke bremser. Min stefar mente det var bremsekalipter. Lekkasjen er sannsynligvis årsaken til problemene. Luft bremsene og lokaliser lekkasjen. Kjøp nye deler for å løse lekkasjeproblemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå