Gå til innhold

Hjelp til oppsett av ny pc - 13-14 000,-

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg innså at jeg var nødt til å gå litt opp i budsjett for å få den pcen jeg ønsker meg. Jeg valgte derfor å avslutte den gamle tråden og heller lage en ny en.

Jeg har satt opp dette og håper alt dette passer fint sammen og er en god pc -

https://www.komplettbedrift.no/wishlist/shared/49a545d8-0608-46e4-8dd2-46507ff5b536

Er det noe dere ville byttet eller prioritert annerledes her? Jeg har en HDD og PSU fra før av.

Var logget inn på komplett bedrift på jobben, så ble en liste derfra. Se bort i fra dette :)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1500 kroner spart hvis du heller går for i5 7600. Du trenger ikke K varianten ettersom du har valgt et hovedkort som ikke er egnet for overklokking.

Du trenger dessuten ikke en i7 for WOW raids. 0 FPS tjent på å gå for i7 i de fleste spill.

Du finner en utdypende forklaring samt tester mellom i5 og i7 her:

Du sparer også 100 kroner hvis du velger en Crucial MX300 525GB 2.5" SSD istedenfor M.2

Og til slutt vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at du ser på prisene for Komplettbedrift som er for bedrifter, og ikke for privatpersoner.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg innså at jeg var nødt til å gå litt opp i budsjett for å få den pcen jeg ønsker meg. Jeg valgte derfor å avslutte den gamle tråden og heller lage en ny en.

Jeg har satt opp dette og håper alt dette passer fint sammen og er en god pc -

https://www.komplettbedrift.no/wishlist/shared/49a545d8-0608-46e4-8dd2-46507ff5b536

Er det noe dere ville byttet eller prioritert annerledes her? Jeg har en HDD og PSU fra før av.

Var logget inn på komplett bedrift på jobben, så ble en liste derfra. Se bort i fra dette :)

På forhånd takk.

Bra setup bortsett fra hovedkort, ganske lik min. Om du kunne fått det hovedkortet jeg har i signaturen min inn der så er det knall. Kjører stabil OC på 5.2 ghz

Lenke til kommentar

Du sparer også 100 kroner hvis du velger en Crucial MX300 525GB 2.5" SSD istedenfor M.2

Siden det bare er 100 kroner forskjell ville jeg heller gått for M2-disken. Selv om man "kun" vil merke forskjell ved skriving av store filer er det uansett noe som gjør at systemet oppleves som raskere.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke store forskjellen på en 7. og 8. generasjon i5 / i7? er det ikke støtte for H265 og en ting til som er de største forskjellene?

Er vell ikke de store forskjellene, men etter min mening blir det litt kjipt å legge så mye penger i en system som allerede har fått en ny generasjon.

Med tanke på pris er det heller ikke store forskjeller.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke store forskjellen på en 7. og 8. generasjon i5 / i7? er det ikke støtte for H265 og en ting til som er de største forskjellene?

Velger du 7700K, så er du fastlåst til det hovedkortet.

Velger du 8600K, har du et hovedkort som mulig støtter neste generasjon CPU !?!

Litt usikker jeg ettersom Intel er gode på å bytte alt hele tiden.

Lenke til kommentar

Alt ser da bra ut utenom kabinettet etter min mening. Ser noe billig og slapt ut og passer ikke helt inn når du kjøper en maskin til den prisen.

Jeg ville nok valgt et litt mer "premium" kabinett var jeg deg.

Som midget her sier, så kanskje noe slikt hadde vært å foretrekke. Jeg liker det ganske så bra og har godt med plass og mulighet til AIO. Dog 500 mer enn hva du valgte. Tør jeg spørje hvilken PSU du har?

https://www.komplett.no/product/808805/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/corsair-obsidian-450d-midi-tower-sort?fromSearchOverlay=1&q=450D#

Lenke til kommentar

6vs4 kjerner er største forbedringen vi har hatt på en mainstream plattform noen gang.

Tullete å ikke gå for en coffe lake i dag

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Som midget her sier, så kanskje noe slikt hadde vært å foretrekke. Jeg liker det ganske så bra og har godt med plass og mulighet til AIO. Dog 500 mer enn hva du valgte. Tør jeg spørje hvilken PSU du har?

https://www.komplett.no/product/808805/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/corsair-obsidian-450d-midi-tower-sort?fromSearchOverlay=1&q=450D#

Dette kabinettet likte jeg også. Har to eksterne 5,25" brønner uten "lokk" over. Er det forresten noe poeng å kjøpe samme merke på kabinett og PSU eller passer alt like godt sammen?

Lenke til kommentar
Da er og bestilt med et dyrere kabinett. 

Har en Cooler master Silent pro 850w som får duge for nå. Men ser ut som jeg trenger litt kabler. 

Jeg har følgende som trenger strøm:

Hovedkortet

GPU

1xSSD Sata

2xvifter 

Men ser ut som jeg mangler litt kabler.

Hva mer er det jeg trenger å kjøpe ut ifra bildene jeg har lagt ved

Ser ut som det er en 20 pins kontakt og avbildet 2x 8 pin.

post-162299-0-84173800-1515619251_thumb.jpg

post-162299-0-23033300-1515619304_thumb.jpg

post-162299-0-50387700-1515619520_thumb.jpg

post-162299-0-54944600-1515619581_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...