IntelAmdAti Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Norge produserer egne lyddempere i verdensklasse i titan Og de har livstidsgaranti, det er det ikke mange produsenter som gir på dempere. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Jeg har inntrykk av at hvorvidt det går glatt i tollen avhenger en hel del av hvem som er på jobb den dagen og hvor godt vant de er til å fortolle våpen. ITAR er en idiotisk byråkratimølle som i flere tilfeller er fullstendig uforutsigbar og stort sett gjennomført idiotisk for alle områder som omhandler våpen og utstyr som er vanlige hos norske jegere og skyttere. En skrue vil falle under ITAR og bli ueksporterbar om den står som reservedel til et våpen, men du kan fint bestille et båtlass med identiske skruer uten den merkingen. Fantastisk opplegg. 2 Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 11. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2018 Beklager mitt fravær i tråden, og tusen takk for alle gode svar. Vil påpeke at der hvor jeg tenker skyte fra er en ås på et jorde som sikter nedover mot skogen, og jeg har allerede laget en sikker bakgrunn med traktoren i form av en ganske solid jordhaug. Skuddene går ikke innover i skogen, med andre ord. Bruker det til luftgæver nå, men tenker da øke litt i kaliber og avstand. Utifra hva jeg kan se her så burde jeg vel egentlig bare ringe politiet og spørre om de kan komme en tur og titte før jeg begynner å skyte? Jeg er ikke av typen som skyter først og beklager etterpå - pun intended. 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Det skal ikke være nødvendig å be om lov, men om det får deg til å føle deg bedre så er det jo bare å ringe. 2 Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 Det skal ikke være nødvendig å be om lov, men om det får deg til å føle deg bedre så er det jo bare å ringe. Jeg er jo i utgangspunktet enig - men jeg tenker at det ikke kan skade å høre med de hvertfall sånn at man evt. slipper bråk. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Banalt sagt så vil jeg anta at politiet stopper deg om du spør bare for at de skal være sikre på at ingenting skal skje. Samt at de da har dekt seg selv med tanke på eventuelle spørsmål om det skulle skje noe.Jeg ville rett og slett gitt beskjed om at: "Hei, jeg blir å trene med jaktrifla mi på egen eiendom, jeg bor egen eiendom på/ved/i ******** og blir å skyte fra 13-14 på ***dag" 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Om du tenker å ringe politiet for sikkerhets skyld så kan det hende du også bør vurdere å slenge en lapp i postkassa til naboene om at det vil smelle litt mer fra deg fremover, husk å få med at om noen lurer på noe eller har lyst til å prøve så er det bare å stikke innom. Om du først har fått vent naboene til det så kan det lønne seg å holde de varme med litt smelling også i perioder der du ikke har så god tid til å skyte. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå