-Tommy Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Skrev et treningsmedlemskap med ett selskap for noen år siden, disse gikk konkurs men boet ble kjøpt opp. Nytt selskap ble etablert og disse overtok da kundemassen. Jeg ønsker nå å si opp min avtale snarest mulig og da er selvfølgelig spørsmålet. Må jeg forholde meg til ut nåværende måned + 1 måned oppsigelse som det nye selskapet opererer med? Eller har jeg en måte å slippe unna raskere ettersom jeg ikke har noen avtale med dette selskapet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Nytt selskap overtok avtalene med kundene, så kontrakten er nok fortsatt gjeldende.(ellers ville det jo være lettvindt om noen en skylder penger gikk konkurs; Dersom kokursbo/kjøper ikke overtok både krav og ansvar kunne en bare nekte å betale...) Endret 8. januar 2018 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) I utgangspunktet så er det vel en frivillig sak om man ønsker å bli med over i et nytt selskap eller ikke. Hvis man har akseptert å bli med over i det nye selskapet ved for eksempel å videreføre trening og innbetalinger, så har man vel akseptert overgangen til nytt selskap. I utgangspunktet så er det vel de opprinnelige avtalevilkårene som gjelder, hvis man ikke på en eller annen måte har samtykket i nye avtalevilkår, da er det vel de som gjelder. Endret 8. januar 2018 av arne22 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Du hadde en avtale med opprinnelig selskap. Konkursboet har rett til å tre inn i den avtalen, og med mindre avtalen har et transportforbud kan konkursboet overdra avtalen sammen med virksomheten. Hvis du skulle gjort dette gjeldende skulle du gjort det da selskapet gikk konkurs. Tiden har nok løpt fra deg for å påberope deg dette. 1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2018 Dette var jo klare svar så da takker jeg for hjelpen. Var vel noe sånt jeg regnet med greit å bare sjekke med det store diskusjonsorakelet. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Kort spørsmål: Når gikk selskapet konkurs, når skjedde overdragelsen og hvor lenge har du nå betalt for medlemsskap hos nytt senter? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Kort spørsmål: Når gikk selskapet konkurs, når skjedde overdragelsen og hvor lenge har du nå betalt for medlemsskap hos nytt senter? Selskapet gikk konkurs mars 2016, nytt selskap ble stiftet 29.03.2016 så har nok betalt hos nytt senteret i 10måneders tid. Endret 8. januar 2018 av -Tommy Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 OK. Da har du i praksis akseptert ny avtale med ny avtalemotpart. 1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2018 OK. Da har du i praksis akseptert ny avtale med ny avtalemotpart. Men hvordan er det da med oppsigelse o.l? Går det automatisk på nytt selskap sin policy? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 OK. Da har du i praksis akseptert ny avtale med ny avtalemotpart.Men hvordan er det da med oppsigelse o.l? Går det automatisk på nytt selskap sin policy? Her kan man nok argumentere for begge løsninger, men om du ikke har blitt gjort kjent med nye vilkår er det gamle vilkår som gjelder. 1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2018 OK. Da har du i praksis akseptert ny avtale med ny avtalemotpart.Men hvordan er det da med oppsigelse o.l? Går det automatisk på nytt selskap sin policy? Her kan man nok argumentere for begge løsninger, men om du ikke har blitt gjort kjent med nye vilkår er det gamle vilkår som gjelder. Alright, da skal jeg lese opp i den gamle kontrakten. Hvordan er det med adgangskort og depositum da? Dette ble jo også betalt inn til forrige selskap, skal det nye selskapet betale det ut? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Depositum .. Det er jo en interessant problemstilling. Når nytt selskap har gått inn som ny avtalepart, har det nye selskapet da også overtatt ansvaret for å tilbakebetale et depositum? Det skulle man jo i utgangspunktet egentlig tro .. Noen som har synspunkter på saken? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2018 Depositum .. Det er jo en interessant problemstilling. Når nytt selskap har gått inn som ny avtalepart, har det nye selskapet da også overtatt ansvaret for å tilbakebetale et depositum? Det skulle man jo i utgangspunktet egentlig tro .. Noen som har synspunkter på saken? Hadde vært ok med noen synspunkter her ja. Er forsåvidt bare småpenger (noen hundrelapper), men ønsker å gi det nye selskapet minst mulig grunnet oppførsel.... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Har man kjøpt en kontraktsposisjon har man kjøpt en kontraktsposisjon. Ansvar for depositum må kjøper sørge for å fremforhandle som en rabatt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Har man kjøpt en kontraktsposisjon har man kjøpt en kontraktsposisjon. Ansvar for depositum må kjøper sørge for å fremforhandle som en rabatt.Enig. Så vil ny eier kanskje hevde at man ikke kjøpte kontraktsposisjoner, men kundelister, og at nytt kundeforhold baserer seg på nye betingelser. Hvis man først mener oppsigelsestiden løses etter gamle kontraktsbetingelser (som jeg mener må være utgangspunktet om ikke nye kunder har vedtatt nye betingelser), så følger depositum samme regler. Men det kan nok være lettere for senteret å akseptere kort oppsigelsestid enn utbetaling av depositum, slik at en må regne med at de protesterer mer på det siste enn på det første, rent taktisk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå