Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung The Wall Micro-LED Møt Samsung The Wall - verdens første MicroLED-TV som er modulær


Anbefalte innlegg

 

TVen er kalibrert, og har forsøkt alt for å få opp detaljnivået i mørke scener, eller sprite opp fargene litt. Det går ikke. Skyldes trolig prosesseringen til LG.

Om det er kalibrert så har de jo gjort det de kan for å fjerne detaljer i skygger, og fjerne skarpe farger...

Standarden for kalibrering er "naturlige" farger, og mer sorte skygger.

Sett tv over til technicolor, skyv oled lys opp noen hakk, kontrast ned, dynamisk hdr på, metning opp, osv.

Du får lett folk til å gløde rødt, og trærne til å se neongrønne ut.

 

TVen er både profesjonelt kalibrert, i tillegg til at jeg har egne profiler der innstillingene er ment for å få bildet slik jeg ønsker det utifra preferanse. Det nytter ikke uansett hvordan en skrur. Lysstyrken kommer som sagt ikke høyt nok, det er detaljsvinn i mørke partier, og hvit er ikke skikkelig hvit som det var på Samsung. Og bildeflyten i f. eks. fotball er ikke bare noe noen få kan "oppfatte". Det er tydelig som dagen når ballen detter ut et lite øyeblikk. 

 

Personlig har jeg ingen tro på at OLED kommer til å hevde seg når micro-LED kommer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TVen er både profesjonelt kalibrert, i tillegg til at jeg har egne profiler der innstillingene er ment for å få bildet slik jeg ønsker det utifra preferanse. Det nytter ikke uansett hvordan en skrur. Lysstyrken kommer som sagt ikke høyt nok, det er detaljsvinn i mørke partier, og hvit er ikke skikkelig hvit som det var på Samsung. Og bildeflyten i f. eks. fotball er ikke bare noe noen få kan "oppfatte". Det er tydelig som dagen når ballen detter ut et lite øyeblikk. 

 

Personlig har jeg ingen tro på at OLED kommer til å hevde seg når micro-LED kommer. 

 

Detaljsvinnet i mørke partier, hvitt ikke er hvitt? Dette er jo ting som lett kan forandres ved å stille om på innstillinger. Om man vet hvilke.

Detaljsvinnet skyldes kontrast. Det er 5-6 forskjellige instillinger som alle styrer dette.

Hva gjelder hvitt så er det fargekalibrering.

 

Lysstyrke har ikke noe med dette å gjøre.

 

Ditt ks7000 har peak på 1400 nit, men klarer ikke holde dette over tid, og faller hurtig ned på 600 nit.

Det bruker også bfi for å få bedre flyt, noe som gjør bildet mørkere, og får det til å blinke...

B7 har til sammenligning 710 nit, over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...