Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Brukere opplever at pc-ene slutter å virke.Nødfiks til Windows ødelegger AMD-maskiner Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Men da er man fortsatt utsatt for prosessorsårbarhetene oppdateringen er ment å beskytte mot.Ehhh, nei, for den er bare på Intel-prosessorer... 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Microsoft med noe tvilsom CPU gjenkjenning ? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Men da er man fortsatt utsatt for prosessorsårbarhetene oppdateringen er ment å beskytte mot.Ehhh, nei, for den er bare på Intel-prosessorer... Vet ikke hva jeg skal tro. Mye forskjellig informasjon ute og går. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Men da er man fortsatt utsatt for prosessorsårbarhetene oppdateringen er ment å beskytte mot.Ehhh, nei, for den er bare på Intel-prosessorer... Meltdown gjelder kun Intel. Spectre kan i teorien utnyttes på mer eller mindre alle Intel, AMD og ARM-prosessorer. 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Men da er man fortsatt utsatt for prosessorsårbarhetene oppdateringen er ment å beskytte mot.Ehhh, nei, for den er bare på Intel-prosessorer... Meltdown gjelder kun Intel. Spectre kan i teorien utnyttes på mer eller mindre alle Intel, AMD og ARM-prosessorer. Jeg tror fiksen er kun for Meltdown. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Men vent... Hvordan kan man reinstallere Windows på en ødelagt maskin? Hører for meg ut som maskinen er i fin-fin stand mens Windows-installasjonen er ødelagt... 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Shit, jeg har FX-8350. Men ingen problemer så langt, har oppdatert Win 10. 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg venta bare på at Win10’s fantastiske autopppdatering ville gjøre nettopp noe sånt. Murphy’s Lov i n’te potens. Gratulerer Wintel. Detta blir billig for dere. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Next up... ...nVidia’s GPU’er... :3 Lurer på hva mer fanteri vi har i vente. Har nettopp reinstallert fire laptopper med Win10 til noen kunder. De kjører gudskjelov ennå. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Men da er man fortsatt utsatt for prosessorsårbarhetene oppdateringen er ment å beskytte mot.Ehhh, nei, for den er bare på Intel-prosessorer...Meltdown gjelder kun Intel. Spectre kan i teorien utnyttes på mer eller mindre alle Intel, AMD og ARM-prosessorer.Jeg tror fiksen er kun for Meltdown. Der har vi svaret. Den er FOR meltdown. Og det virket. På AMD's CPU'er. Neste gang får vi håpe de lager en fix MOT meltdown....... Lenke til kommentar
Harald Mæland Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Kan i hvert fall bekrefte at jeg har nettopp dette problemet med en eldre filserver (AMD Athlon). Reinstallert rein Windows 10 og det går noen minutter før oppdateringen kommer inn, neste reboot fører til at maskinen henger og nektes å starte i følge loggfilene. Ikke mulig å reparere, eneste løsning ser ut til å "nullstille" Windows, men hindre at oppdateringen kommer inn. Lenke til kommentar
Harald Mæland Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Begynner forøvrig å bli mektig lei hvordan Microsoft tar seg til rette ved Windows 10. Om jeg har en CPU med en gammel sikkerhetsfeil så har de ingen rett til å sette maskinen ut av spill og nekte den å boote! Har enkelte maskiner stående i dvalemodus og flere ganger erfart at de foretar en fullstendig boot ved neste gangs bruk. Da viser det seg at MS har vekket maskinen fra dvale, tvangskjørt en oppdatering og så slått den av. Det fører også til at alt som er åpent på maskinen blir lukket uten lagring, og pågående arbeid er tapt. Oppførselen deres minner meg mer og mer om et diktatorisk selskap. Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Ikke noe problem på Sempron med XP! Lenke til kommentar
pantera9 Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Men vent... Hvordan kan man reinstallere Windows på en ødelagt maskin? Hører for meg ut som maskinen er i fin-fin stand mens Windows-installasjonen er ødelagt... Jepp. Det står "bricked" på alle nyheter, men du kan reinstallere Windows, så da er det jo ikke bricked likevel da. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Det er forskjell på soft-bricked og hard-bricked. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Så det gjelder ikke Ryzen maskiner? Lenke til kommentar
Trond Remi Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Det er straffen for og kjøpe billig cpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå