Gå til innhold

12 elementer inngår i oppskriften på en karismatisk person

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er dømt til å være en introvert som tviler på alt jeg sier før jeg sier det, så jeg får andre til å tvile på det også.

Har prøvd veldig mye.

Dro ut på byen hver dag i en uke uten å drikke, bare for å bli bedre på å åpne samtaler. Ble bare kleint til slutt.

Lest flere bøker om sosial dynamikk.

Gikk ut på byen sammen med PUA-folk under storhetstiden til The Game i 2010.

Selvsagt en fiasko.

Prøvd meg som dørselger der man fikk daglig coaching og trening på salg. Gikk til helvete.

Alle presentasjoner på skole har vært helt dustete gjennomført, selv etter å ha lest Dale Carnegie sine bøker om public speaking.

Mulig karisma kan læres, men jeg failer på det første punktet.

"1 god historie" hjelper ikke å ha på lager når man ikke klarer å fortelle den på et helt grunnleggende nivå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg vil si at hvis man er fornøyd med livet sitt så har man vunnet og er dermed en vinner, det trenger man ikke være "kongen i gata" for å få til :p

Godt sagt. Altfor mange definerer egen suksess (og lykke) ut fra bekreftelsen de mottar fra andre, aka. "tommel opp" syndromet. Slikt kan fort bære galt avsted.
Lenke til kommentar

"Sir, in my heart, I know I'm funny."

Er det ikke det han sier en av karakterene i Good Morning Vietnam?

Edit: Jeg ble minnet på sitatet da jeg leste artikkelen tidligere i dag. Jeg tror humor og karisma er to litt like "egenskaper", på den måten at ingen av delene egentlig er å se på som egenskaper, men snarere integrerte aspekter ved hele personligheten til et menneske.

Jeg tror humor er dypt forankret i selve personligheten, og jeg tror det samme er tilfellet når det gjelder karisma. Det er er ikke en "add-on", eller noe man kan tilegne seg bare fordi man har lyst på det.

Det sagt, jeg tviler ikke på at det er mulig å selge råd om hvordan man tilegner seg humor og karisma. Men bare på samme måte som det jo også (beklageligvis, trolig) er mulig å selge kremer som bringer skallede mennesker håret tilbake.

Dale Carnegie har jeg forøvrig i samme gate. Folk kjøper seg kurs hvor de skal lære seg "How to Win Friends and Influence People" fordi de ønsker at det skal være så enkelt, ikke fordi det faktisk er det.

Endret av BjartmarO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...