blåtimen Skrevet 11. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2018 Bare synd den har så sykt harry design ? Får vel bare bite det i meg, haha Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Jeg så denne i en annen tråd:https://www.multicom.no/multicom-kunshan-n950-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10637971(Beklager masse forskjellige maskiner)Denne er svært mye bedre enn de andre, men mangler operativsystem (Som vil si at windows ikke er installert på forhånd)Nå veit jeg ikke om du har gjort dette før eller har noen som kan gjøre det for deg, men det er forhåndsvis veldig enkelt å utføre dersom du har en ledig USB pinne.Denne har vell også litt mindre harry design (om bare litt) Windows lisens (Produktnøkkel) kan du kjøpe for 40\50 kroner på ebay Nå er dette litt i grå sonen ettersom disse nøklene trolig er volum lisenser som tilhører store selskaper, men jeg har aldri hatt problemer med dem tidligere Langt bedre en å kjøpe egen windows lisen til 1500kroner som er akkurat samme produkt Endret 11. januar 2018 av MrMidget Lenke til kommentar
blåtimen Skrevet 11. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2018 Veldig mye mindre harry! Hørtes litt avansert ut å installere windows selv, men vil tro jeg og pappa hadde klart det sammen. Hva er det som er så mye bedre med den maskinen da? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Det er vel egentlig bare skjermkortet som er bedre på den fra Multicom. Ellers er prosessorene ganske jevne. Vet ikke om jeg ville sagt det er verdt det, om man beregner ca. kr 1.000 ekstra for en Windows-lisens. Ellers har Lenovo Legion en 256GB SSD, den fra Multicom har 1TB HDD. En SSD er mye kjappere enn en HDD, så her må du isåfall velge mellom mye lagringsplass eller kjapp SSD. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Windows lisens (Produktnøkkel) kan du kjøpe for 40\50 kroner på ebay Nå er dette litt i grå sonen. Dette er definitivt inne i rød sonen, slikt er bare lureri. Legg til 1200kr for Windows lisens som deretter blir 11195kr totalt. Da hadde jeg heller kjøpt Legion laptop'en og en ekstern harddisk på 3TB for 1100kr. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Lenovo Legion er nok maskinen for deg hvis du får den på tilbud. Jeg tenker KJØR PÅ! Lenke til kommentar
blåtimen Skrevet 14. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2018 Endte opp med å bestille Lenovo Legion Y520 og satser på at jeg blir fornøyd med den. Tusen takk for all hjelp i denne tråden! 3 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Endte opp med å bestille Lenovo Legion Y520 og satser på at jeg blir fornøyd med den. Tusen takk for all hjelp i denne tråden! Gratulerer med ny rå laptop. Det blir dag og natt i forhold til den du har nå 1 Lenke til kommentar
blåtimen Skrevet 18. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2018 Søren altså, den har ikke bakbelyst tastatur, på tross av at den har det på bildene og på prisjakt sine sider står det at den har det. Det gjør pcen helt ubrukelig for meg som alltid ligger i mørket. Da må jeg returnere den og er tilbake til start som er kjipt da pc'en virket utrolig god. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Søren altså, den har ikke bakbelyst tastatur, på tross av at den har det på bildene og på prisjakt sine sider står det at den har det. Det gjør pcen helt ubrukelig for meg som alltid ligger i mørket. Da må jeg returnere den og er tilbake til start som er kjipt da pc'en virket utrolig god. https://www.youtube.com/watch?v=8P9IZ0fOOEc Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Tror kanskje du bare må slå det på Lenke til kommentar
blåtimen Skrevet 18. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) Den har ikke det lysikonet på noen av tastene På lenovo sine sider står det at om den ikke har det ikonet så har ikke pcen bakbelyst tastatur. Endret 18. januar 2018 av blåtimen Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Sikker på at du har fått riktig maskin fra leverandør?Følgende ser jeg: Y520 leveres med et valgfri rød bakgrunnsbelysning på tastaturet – perfekt for lange spilleøkter om natten. Tastaturet lyser blodrødt og har taster med en tastaturvandring på 1,7 mm. Tastetrykkene er nøyaktige, presise og reagerer lynraskt, perfekt til både spilling og chatting underveis. Dersom du ikke har lys på tastaturet alikevell så hadde jeg ringt leverandør å forhørt meg med hva som skjer.Kan du ta et bilde av tastatur layouten din så vi kan se? Lenke til kommentar
blåtimen Skrevet 18. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2018 Feilen ligger sannsynligvis hos meg, jeg ombestemte meg i siste liten og bestilte denne https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/laptop/15-16-tommer/lenovo-y520-15ikbn-80wk000gmx/244713.10997/?gclid=CjwKCAiAqIHTBRAVEiwA6TgJwwSioUK8Cv06aF6JodfspEpih1j1e2rrL3lKTJD2eW660ue2H5NQbRoCjSYQAvD_BwE# i stedet for den fra dustinhome på tilbud for å spare et par tusen. Syns likevel det er dårlig opplyst av netonnet fordi om du zoomer inn på bildene av pcen så har den det ikonet på spacebaren. Men det står ikke faktisk i teksten at den skal ha bakbelyst tastatur, så det er delvis sløvt av meg som ikke forsikret meg om det og delvis sløvt av netonnet som har bilder av en annen versjon enn de faktisk selger. Jeg antok naivt nok at alle modellene hadde bakbelyst tastatur. Lenke til kommentar
blåtimen Skrevet 18. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2018 Litt dårlig bilde, men var det jeg fikk til nå. Det skal være mulig å lese på tastene ved å zoome inn. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Men det ser jo nesten ut som det er lys i tastene dine på bildet ? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Dersom det er den du linket til så er det faktisk samme maskin (Lenovo Y250)Ser du ikke har det ikonet på spacebaren di, men som smultring sier så ser jeg at tastene dine er røde så skulle jo tro at det er lys i dem?Skjer det ikke noe dersom du trykker FN + Spacebaren? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) Står noe her ... Lirer på om du har slått av lyset og hatt det helt mørkt for å se? Endret 18. januar 2018 av Smultring77 Lenke til kommentar
blåtimen Skrevet 18. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2018 Lover at det ikke er lys i de, de er helt svart uten blitz. Skjer ingenting når jeg trykker FN+space. Smultring, fant du det på netonnet-siden? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) Veldig merkelig...Kan være du rett og slett har fått feil maskin.. Er du sikker på at det står y250 på den? Se gjerne på esken.Eventuelt.. Jeg ser det kun er rødt lys på tastaturet.. Du er ikke tilfeldiglivs fargeblind? (Aner ikke om fargeblinde kan se det røde lyset eller ikke)EDIT:Fant denne tråden:https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-Laptops/Lenovo-Legion-Y520-Keyboard-backlight/m-p/3633387#M5691Ser det er region basert...kan godt være denne maskinen ikke kommer med bagrunsbelysning i europa..eller så har NetOnNet et eksemplar utenfor Europa..Ville uansett tatt kontakt med dem å forhørt meg å eventuelt fått pengene tilbake. Du ser godt på bildene fra nettsiden at det er lys fra tastaturet Endret 18. januar 2018 av MrMidget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå