Gjest Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hei, den høyre knappen på pc-musen min sluttet plutselig å virke. Musen er behandlet fint i de 2 årene jeg har hatt den. Er det mulig å reklamere hos Elkjøp for den? Har kvittering. Det er 2 år og 1mnd siden jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hva sier de på nettsiden sin angående garanti? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hva sier de på nettsiden sin angående garanti? Ja si det. Jeg fant ikke noe om det. Men de fleste sier vel at minimumsfristen på 2år er hva du får garanti for. Mens forbrukerombudet sier at det er feil, fordi det er forventet levetid man skal gi garantier for. Denne regelen følger ikke alle butikker, og prøver selvsagt å lure de kundene som tror på alt de hører. Derfor lurer jeg på hva kan jeg forvente er garanti for en pc-mus? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 (endret) Jeg fikk byttet min Razer Naga mus selv om det var over 2år, low cost. Feilen var at scrollen begynte å bli dårlig, hoppet veldig frem og tilbake (sensor trøbbel). Vil anta at mus er ment for å vare vesentlig lengere en 2år, derfor 5års reklamasjonsfrist, men det er vel litt forskjell på hva produsent til produsent, hva de selv mener. Men, ta med musen til til Elkjøp, vil tippe de bare krediterer den, og du får velge ut lik mus eller en tilsvarende en... Ellers så får du bare penger til gode som du kan kjøpe noe annet for... Endret 7. januar 2018 av Krozmar 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hvilken mus er det / hva kostet den? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hvilken mus er det / hva kostet den? Steelseries rival 100, kostet 380kr ca. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Jeg fikk byttet min Razer Naga mus selv om det var over 2år, low cost. Feilen var at scrollen begynte å bli dårlig, hoppet veldig frem og tilbake (sensor trøbbel). Vil anta at mus er ment for å vare vesentlig lengere en 2år, derfor 5års reklamasjonsfrist, men det er vel litt forskjell på hva produsent til produsent, hva de selv mener. Men, ta med musen til til Elkjøp, vil tippe de bare krediterer den, og du får velge ut lik mus eller en tilsvarende en... Ellers så får du bare penger til gode som du kan kjøpe noe annet for... Aner ikke om jeg har esken som musen lå inni når jeg kjøpte den. Er dette noe som gjør det vanskligere? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 (endret) Ta med til Elkjøp, og sjekke med de... Jeg var selv veldig usikker da jeg tog med Razor Naga musa. (Selv om jeg har jobbet der selv) Men de fikk ordnet det på 10minutter. Greia er at Elkjøp søker kreditering av produktet hos produsent, og som regel blir det automatisk godkjent.. Men det varierer fra produsent til produsent.. Og nå husker jeg ikke hvordan det var med Steelseries. Men det er en god annerkjent produsent, så de forholder seg til reklamasjonsloven i Norge, og jeg tror de mener at produktene deres skal vare vesentlig lengere en 2år... Endret 7. januar 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Jeg fikk byttet min Razer Naga mus selv om det var over 2år, low cost. Feilen var at scrollen begynte å bli dårlig, hoppet veldig frem og tilbake (sensor trøbbel). Vil anta at mus er ment for å vare vesentlig lengere en 2år, derfor 5års reklamasjonsfrist, men det er vel litt forskjell på hva produsent til produsent, hva de selv mener. Men, ta med musen til til Elkjøp, vil tippe de bare krediterer den, og du får velge ut lik mus eller en tilsvarende en... Ellers så får du bare penger til gode som du kan kjøpe noe annet for... Aner ikke om jeg har esken som musen lå inni når jeg kjøpte den. Er dette noe som gjør det vanskligere? Nei, bare ta med musa.. Trenger ikke noe annet, om det godkjennes, kastes bare musa.. Blir ikke sendt inn til noe verksted eller lignende.. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hvilken mus er det / hva kostet den? Steelseries rival 100, kostet 380kr ca. Ok, du kan prøve å reklamere på den. Det er forskjell på garanti og reklamasjon. Det er mulig de mener at den kun er ment å vare i 2 år, i så fall ville jeg akseptert det. En mus har bevegelige deler, og det er urimelig å forvente at den skal vare evig. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hei, den høyre knappen på pc-musen min sluttet plutselig å virke. Musen er behandlet fint i de 2 årene jeg har hatt den. Er det mulig å reklamere hos Elkjøp for den? Har kvittering. Det er 2 år og 1mnd siden jeg kjøpte den. Elkjøp har et meget bra system. Du har 5 års reklamasjonsrett og en mus er forventet å vare lenger. Ta med kvitteringen. Be om at nytt produkt registreres ved kjøp, men det kan være noen velger å la vær hvis verdien er lav. Uansett med registrering vil produktet ditt være i Elkjøps system og du behøver ikke stresse så mye med å finne din egen kvittering. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Hei, den høyre knappen på pc-musen min sluttet plutselig å virke. Musen er behandlet fint i de 2 årene jeg har hatt den. Er det mulig å reklamere hos Elkjøp for den? Har kvittering. Det er 2 år og 1mnd siden jeg kjøpte den. Elkjøp har et meget bra system. Du har 5 års reklamasjonsrett og en mus er forventet å vare lenger. Ta med kvitteringen. Be om at nytt produkt registreres ved kjøp, men det kan være noen velger å la vær hvis verdien er lav. Uansett med registrering vil produktet ditt være i Elkjøps system og du behøver ikke stresse så mye med å finne din egen kvittering. Jeg var på elkjøp med musen i dag. Begge ansatte bak disken sa at mus hadde 2års garanti. Så spurte jeg dem om de visste hvilke merke som hadde mer enn 2års garanti, men det visste dem ikke. Rart at noen får igjen for defekt mus hos elkjøp selv om det er gått over 2år. Er det trynefaktor eller er det slik at det hele er bare et lotteri? Høres jo ut som det når noen får igjen, mens andre må forholde seg til 2års fristen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Jaja, da ble det negativ anmeldelse på prisjakt pga det jeg synes er snever service fra Elkjøp. Når alle pc mus de har i butikken gjelder under 2års garanti (slik de hevdet), så er det jo ikke noe garantier fra selve merke i seg selv heller. Virker merkelig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) En mus skal vare vesentlig lenger enn to år, og har derfor fem års reklamasjonstid. Det er verken butikk eller produsent som bestemmer dette. Sitter her med en 14 år gammel MX518. Når butikkansatte prøver seg med "garanti" er det bare å stoppe dem og si at dette er en reklamasjon, glem garanti. Endret 8. januar 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 En mus skal vare vesentlig lenger enn to år, og har derfor fem års reklamasjonstid. Det er verken butikk eller produsent som bestemmer dette. Sitter her med en 14 år gammel MX518. Når butikkansatte prøver seg med "garanti" er det bare å stoppe dem og si at dette er en reklamasjon, glem garanti. Så da kan jeg anmelde dem for løgn og dårlig kundebehandling? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Nei, men du kan gå tilbake til butikken og prøve igjen. Les deg opp på dette http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1186/1197/1200 At elektroniske produkter normalt har levetid på mer enn to år, ble også slått fast i Rt. 1998 s.774 (Videospillerdommen), der IR-mottageren til en videospiller var defekt. Kjøper krevde reparasjonskostnader erstattet og fikk medhold. Det er ingen grunn til at en mus skal være utslitt etter to år. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Nei, men du kan gå tilbake til butikken og prøve igjen. Les deg opp på dette http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1186/1197/1200 At elektroniske produkter normalt har levetid på mer enn to år, ble også slått fast i Rt. 1998 s.774 (Videospillerdommen), der IR-mottageren til en videospiller var defekt. Kjøper krevde reparasjonskostnader erstattet og fikk medhold. Det er ingen grunn til at en mus skal være utslitt etter to år. Ser nå at Steelseries selv kun har 2år garanti på produktet sitt i EU, og kun 1år i Asia/USA.. Det betyr vel at dette egentlig er et drittmerke som jeg aldri kommer til å kjøpe igjen. 1års garanti i USA/Asia sier jo litt, og det er kun ved defekt vare, ikke slitasje. hehe Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 https://support.steelseries.com/hc/en-us/articles/221391568-What-does-my-warranty-cover-and-how-long-does-it-last- Lenke til kommentar
NTAuthority Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Når det kommer til billig tilbehør, så kan man ikke bare gå til Ekjøp og kreve 5 år reklamasjon. Man kan søke om å få dekket problemet med reklamasjon. Det er heller ikke noe poeng i å blåse deg opp i butikken og la det gå ut over ansatte som følger spillereglene. Om det er slik at reklamasjonen din blir godkjent, vil du få ny tilsvarende mus. Kan banne på at dette problemet kommer av slitasje/dritt som ligger under høyreknappen din uansett. Endret 8. januar 2018 av dxnne Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Det er sjelden produsenter opererer med garantier som kommer i nærheten av norsk reklamasjonsrett. Et år er vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå