Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal ha ny ADSL linje.

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å ta NGT Med ownersbuy tilbud, men etter 3 henvendelser med dem så fikk jeg forskjellige opplysninger på binding, brudd, leveringstid og priser. Da forsvant min interesse.

Har hatt bluecom i 2 år, så godt som fast ip, de har gitt meg opp til 8 Ip'er. Knall ruting og oppetid. Linjene holder mål. Rask og god teknisk Kundesupport.

(var engang jeg trengte felere Ip'er, De NAT'et meg inn og jeg fikk 253, 172 Ip'er å rutte med, ringte tilbake når jeg var ferdig med prosjektet mit tog vips. tilbake til 217.118.x.x)

Jeg fortsatte med BlueCom nå som jeg har flyttet, fikk 1 mnd kostnadsfri internett , men er desverre stygt redd for at de ikke for levert før etter nyttår selv om det er samme sentralen.

Ordere må gjennom Telenor først, deretter til Bravida. :shrug:

Men men, noen i Grenland som jobber for bravida. PM meg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv tiscali 704 å er så langt godt fornøyd.forsåvidt enig med han som lurte på at det ennå ikke hadde kommet regning for installasjon.var litt dårlig info på forhånd synes jeg,men linja funker bra nå,ligger på 730-740 omtrent hele tiden og var veldig enkel å installere\dele.for meg var det egentlig det eneste alternativet siden jeg ikke har fast-tlf og tiscali ikke krevde ekstra avgidt på 50-100 kr måneden pga dette.

Lenke til kommentar

sier bare en ting... hold deg langt unna kvalito.. har adsl fra dem nå, men sender tilbake modemet i mellomjula.. orker ikke ha de som isp lengere..

ekstremt dårlig hastighet, høy ping, rot i regnskapet deres, ELENDIG kundesupport ++++ :no: ..

tipper det blir 56k modem i noen måneder istede.. hvertfall stabilt i forhold til kvalito.. :thumbs:

Lenke til kommentar

Vel jeg er en av de som ZandZpider skal flytte sammen med, og jeg har evaluert litt og kommet fram til at utifra det vi har tilgjengelig så er Bluecom det beste valget, er dog litt lettere skuffet over at det bare er 256k ut på alle adsl linjene..

koster jo 7500 å få installert shdsl linjene til Bluecom, det er jo svindyrt, og man MÅ ha 12 måneders binding lissom.. det er så kjipt..

Men får se hva som skjer, får ta ZandZpider litt i nakken og finne ut hva vi ender på :cool:

Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt SDSL så hadde jeg uten tvil gått for Catch sin løsning. Dernest NGT sin SHDSL løsning.

Av ADSL så blir det motsatt... NGT som første valg og Catch som sekundært.

Men hvis disse ikke er tilgjengelige, så ville jeg valgt enten Tiscali eller BlueCom på ADSL.

Lenke til kommentar

Dette er min historie om NextGentel:

25. okt: Bestillte ADSL 3000/704 og får etter en stund melding om at det skal installeres og ferdigstilles 17. nov.

17. nov: Ny dato blir satt til 21. nov.

20. nov: De har tilbakestilt datoen til 18. nov!!!? Forsøker febrilsk å komme i kontakt med NextGentel Kundeservice på telefon men kommer ikke gjennom. Telefonsystemet sender meg bare i loop og vil ikke sette meg i kø for å snakke med kundebehandler.

28. nov:Kommer endelig igjennom - men må vente 38 minutter på svar. Får vite at alle installasjoner som skulle ha blitt gjort 18. nov har ramlet ut av datasystemet deres. Får melding om at møntører fra Bravida vil komme i begynnelsen av påfølgende uke.

5. des: Møntørene kommer endelig (det er nå fredag og slutten av uka). Alt er klart men ruteren har ikke kommet enda. Hvor er den? Ringer Kundeservice og får vite at den er sendt til 1329 Høvik mens jeg bor i 0178 Oslo!? De lover å sende ny ruter med en gang.

13. des Ruteren er kommet endelig og alt er klart - NOT. Det viser seg at montørene har koblet feil og må rette opp feilen. Det tar 3 virkedager før de kommer dvs 17. des.

Utrolig men sant!

NextGentel har en elendig logistikkorganisasjon og kundesenter.

STAY AWAY :devil: !!!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Dette er min historie om NextGentel:

25. okt: Bestillte ADSL 3000/704 og får etter en stund melding om at det skal installeres og ferdigstilles 17. nov.

17. nov: Ny dato blir satt til 21. nov.

20. nov: De har tilbakestilt datoen til 18. nov!!!? Forsøker febrilsk å komme i kontakt med NextGentel Kundeservice på telefon men kommer ikke gjennom. Telefonsystemet sender meg bare i loop og vil ikke sette meg i kø for å snakke med kundebehandler.

28. nov:Kommer endelig igjennom - men må vente 38 minutter på svar. Får vite at alle installasjoner som skulle ha blitt gjort 18. nov har ramlet ut av datasystemet deres. Får melding om at møntører fra Bravida vil komme i begynnelsen av påfølgende uke.

5. des: Møntørene kommer endelig (det er nå fredag og slutten av uka). Alt er klart men ruteren har ikke kommet enda. Hvor er den? Ringer Kundeservice og får vite at den er sendt til 1329 Høvik mens jeg bor i 0178 Oslo!? De lover å sende ny ruter med en gang.

13. des Ruteren er kommet endelig og alt er klart - NOT. Det viser seg at montørene har koblet feil og må rette opp feilen. Det tar 3 virkedager før de kommer dvs 17. des.

Utrolig men sant!

NextGentel har en elendig logistikkorganisasjon og kundesenter.

STAY AWAY :devil: !!!

Har hatt NGT i 3 av leilighetene jeg har bodd i, her er mine erfaringer:

1. gang:

*1.5 måneders leveringstid

*Superbra studenttilbud (450 kr for 2mbit/768 kbit) (Trondheim)

*Stabilt, bra latency mot NIX

2. gang:

*2 måneders leveringstid

*Ok studenttilbud (ca. 500 for 1.4 mbit) (Oslo)

*Stabilt, bra latency mot NIX

3. gang:

*3.5 måneders leveringstid

*Bra studenttilbud, (ca. 600 for 2mibt) (Oslo)

*3 utsettelser, hvorav den 3. bestod i at de kansellerte bestillingen da de etter sigende ikke hadde plass i sentralen. Deretter fikk man beskjed om at de kunne "finne på en annen løsning", og vi ventet derfor med å bestille fra annet selskap, før de etter et par uker (etter mye mas og 30-45 minutters telefonkøer fra vår side) kom frem til at de ikke kunne levere annen hastighet alikevel.

*Bredbånd er nå bestilt fra Bluecom, som foreløpig ikke har uttalt at sentralen er full (antakelig fordi de har sitt eget utstyr).

Altså et mildt sagt blandet totalinntrykk. Er du student ved NTNU,UiO eller UiB, er prisene til NGT uslåelige, men du må belage deg på å bestille god tid i forveien, og ikke forvente noen kundeservice. Har kamerater som har måttet ringe 6 ganger for å få slettet en faktura (som ble til inkasso) de allerede hadde betalt.

Gjennomsnittlig tid i telefonkø har vel for meg vært rundt 30 minutter.

Når selve tjenesten er levert, er de tekniske spesifikasjonene utmerkede (du får litt over 2300 kbit når du bestiller 2048 kbit, pga. overhead), og det følger jo med gratis router/firewall.

De lover jo både forbrukerråd og aviser dyrt og hellig at de skal skjerpe seg på kundeservice og ventetid, men det tror jeg ikke før jeg får se det.

Det var godt å få skrevet fra seg på forumet igjen :)

Lenke til kommentar

Bluecom er flott. De er litt dyre, men de er den eneste av ISP'ene jeg syntes har noen som helst slags kundeservice, de leverer gode, stabile linjer med lovet hastighet for meg, og alle mine venner. Har ingen problemer med og anbefale dem på det varmeste, selv til å være kritiker til linjen min.

Tiscali har jeg hatt noen dårlige erfaringer med, spesiellt pga administrasjonen deres, men de leverer gode linjer (hvis og når du får dem etter mange timer i telefon for og få hjelp).

Tele2 har jeg generelt sett ikke noe vondt og si om, de har bløffet med noen regninger, men har innrømt feilene og rettet dem opp.

Kvalito... Styr unna, det er noe dritt.

Må også nevne at den "dynamiske" ip'n jeg har fått fra bluecom bare har bytta en gang, og det var når jeg byttet nettverkskort, som er snart 1 år siden, og fra den gang har jeg hatt samme adressen som den dag i dag (og sikkert fremover).

Lenke til kommentar

Har som sagt Tiscali og er superfornøyd. God kundeservice, knallpriser og gode linjer. 2,5 uke etter bestilling var linja oppe og gikk og da skal alt normalt sett funke, men Telenor hadde lagt inn feil verdier og etter 2 runder med feilsøking hos Tiscali lokalt og 1 runde hos Telenor var linja oppe og gikk. 5,5 uke etter bestilling hadde jeg altså fått linja - med 3 feilsøkingsrunder! RÅBRA vil jeg si i forhold til tidligere poster her som forteller om 1,5 måned leveringstid og lengre fra f.eks NGT.

Har andre kamerater som har like dårlige erfaringer med NGT men også Tele2. Bluecom er et bra alternativ hadde det ikke vært for at de er vesentlig dyrere; 395 per måned og 995 for etablering for samme linja Tiscali leverer for 329 per måned og 495 i etablering. Tiscali har desidert det beste tilbudet per dags dato.

Men dårlige kritikker for kundeservice og leveringstider til tross; NGT leverer gode linjer og er et alternativ en absolutt burde vurdere dersom en har muligheter for å få det innstallert (noe jeg ikke har og noe jeg forstår du ikke har.... men verdt å nevne allikevel)

Inponerende med Direct Connect er at fast IP følger med, så er du avhengig av dette er jo også det noe å vurdere... 699 for etablering og 379 per måned. Til sammenligning koster fast IP hos Tiscali 145 per måned. Men de fleste trenger ikke dette; med tanke på normale bruksbehov og ikke minst kostnader står jeg på mitt: jeg anbefaler Tiscali.

Endret av ohoholm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...