zandzpider Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 heisann! skal flytte nå snart så da tenkte jeg å bestille en ny adsl linje der jeg skal flytte. Sånn at det er klart når jeg benker meg ned forran pcen i mitt nye hjem Har selv telenor nå... Meget missfornøyd grunnet ustabil linje og dårlig service.... Dette er hva jeg selv har satt opp av adsl løsninger.. (hvem isp) ville du valgt ? hva slags negative\positive erfaringer har du med disse? Og ikke minst! jeg kan ikke ha NGT ISP'ene er satt opp i rekkefølge etter hva jeg selv ønsker... siden jeg ikke har hatt noen erfaringer med annet en Telenor... PLZ hjelp Bluecom Tiscali Telenor Kvalito <--- bare satte det opp... Tele2 <--- Sett mange av mine venner har problemer med sine linjer.! Noen jeg har glemt da? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 noen vil vel kanskje savne disse på listen... Catch og NextGenTel.. Tro meg! disse var de første jeg sjekket Lenke til kommentar
Svar Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 tja jeg har selv Telenor og har aldri hatt problemer med det. Kunne ikke tenkt meg å ha noe annet heller da jeg hører om andre som har problemer med andre selskaper. (bla NGT). Dersuten synes jeg at mange andre ikke har like godt tilbud. Ser ikke bare da på pris pr Kbit-rate, men også på ekstras som hjemmeside plass, antall e-post adresser osv, da dette er viktig for meg. Men men, smak og behag (og ikke minst bruk). Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) I morgen er det om NextGentel på TV2 hjelper deg. Kanskje noe å få med seg hvis man vurderer dem. Endret 10. desember 2003 av thunstad Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Skygg unna Tiscali for alt i verden... Ta et søk på Tiscali her på Hw så skal du se hvor mange poster som handler om en helt utrolig behandling av kundene Tiscali driver med....De er dessidert Norges værste når det gjelder både hastighet,kundebehandling og fakturautsendelse.. Har vært Tiscali kunde i 4 mnd så jeg snakker etter egen erfaring. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 tja jeg har selv Telenor og har aldri hatt problemer med det.Kunne ikke tenkt meg å ha noe annet heller da jeg hører om andre som har problemer med andre selskaper. (bla NGT). Dersuten synes jeg at mange andre ikke har like godt tilbud. Ser ikke bare da på pris pr Kbit-rate, men også på ekstras som hjemmeside plass, antall e-post adresser osv, da dette er viktig for meg. Men men, smak og behag (og ikke minst bruk). hjemmeside plass\epost adresser... dette betyr ingen ting for meg... ikke vondt ment Fordeler for meg er vel.. fast ip \ gjerne flere no download quote stabil linje!! grei leverings tid... helst grei kb\s pr krone Lenke til kommentar
Svar Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 tja som jeg sa, kommer an på bruken Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Husk at Telenor Networks leverer linjene til: Sikkere: Online ADSL Telenor(selfølgelig) Tele2 ADSL Bluecom ADSL Nextgentel sine @lfa ADSL abonomenter. Usikkere: Kvalito Direct connect Har selv Tele2 ADSL, de har problemer i omerådet mitt. Dette går utover andre produsenter på samme sentralen. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 ehhem Bluecom har endel eget utstyr, som ikke er Telenor eiendom! Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 hmmm.... så langt høres Kvalito og Bluecom bra ut! har sett på kvalito sine priser! meget bra SDSL priser og man har mulighet til mange ip'er Antall IPer Etablering Pris pr. mnd 1 stk. ekstra 490,- 49,- 8 stk. ekstra 990,- 199,- Koster jo SHORTA å få SDSL fra bluecom da! koster rundt en 800kr for fast ip pr år.. var jo ikke så ille det da... men over til stabilitet og at man faktiskt får lovet kb\s... Duger kvalito? Bluecom Frister også Lenke til kommentar
knut Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Har lang erfaring med flere linjer fra telenor, bluecom, nextgentel, catch og broadnet. Når det kommer til privatkunder leverer nextgentel et fint produkt for de som har muligheten til det. Men da må man lære seg routeren for å få alle prorgrammer til å fungere. Kundeservicen er også betydlig svakere enn de andre. Det er veldig kjedelig å vente i over en halvtime når man ikke har noe annet enn mobil. Telenor har forholdsvis stabile linjer, og svarer raskt når man ringer. Dessverre er 1. linje supporten for svak. Heldigvis har jeg hatt tilgang på forhandlersupporten som er betydlig bedre. Bluecom har også veldig stabile linjer, og støtter flere offisielle IP adresser. Tror det er 5 adresser de deler ut per kunde. Husk da at disse fåes via DHCP. Jeg har derimot erfart at adressene har holdt godt over en måned av gangen. Routingen til bluecom er også god, og latencyen mot nix er meget bra. Kundeservice er raske til å svare, og klarer som oftest å finne ut av problemene innen kort tid, jeg hadde imidlertidig ønsket døgnåpen kundeservice og helgeåpent. Catch har også meget stabile linjer med god routing og lav latency til nix. Dessverre ganske dyre på sdsl. Broadnet har hatt forholdsvis dårlig routing, og det er ikke så lenge siden de fikk opp en node på nix. Dette har ført til lengre latency mot mange norske isp'er. Catch og broadnet er forholdsvis begrenset til bedriftsmarkedet. Som privatperson ville jeg uten tvil gått for bluecom. Har aldri opplevd at de har levert senere enn lovet, ofte har de klart å få opp linjer iløpet av 2 uker, men det vil jeg ikke tro skjer nå i jula da det er mye å gjøre for telenor networks. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 har du noen erfaringer med kvalito bludern? man har jo også mulighet til å betale for fast ip av bluecom Lenke til kommentar
Andhrim Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hadde ligget unna Kvalito om jeg var deg. Har hatt så mye faktura-rot og annet med dem at jeg begynner å lure på hvilke klovner det er som driver det selskapet. Lenke til kommentar
knut Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 har du noen erfaringer med kvalito bludern? man har jo også mulighet til å betale for fast ip av bluecom Har ingen direkte erfaring med kvalito, men jeg ville søkt på forumet, og sett om du finner noe du ikke liker. Det er mange som har hatt problemer med kvalito den siste tiden da de har fått svært mange nye kunder på en forholdsvis kort tid. Det har også vært endel om dem i media angående likviditetsproblemer. Men ifølge kvalito selv skal ikke dette være et problem lenger. Bluecom har nå også bestemt seg å bygge ut sentraler med eget utstyr noe som kan føre til endrete hastighetsklasser (til det bedre forhåpentligvis), og de vil da ha full kontroll over kapasitet til hver sentral. En oppkobling vil da forhåpentligvis gå raskere. Det kan også bli endel problemer som f.eks. at teknikerene ikke har like lang erfaring med dslammer som telenor networks har, linjeproblemer, stabilitetsproblemer og tilsvarende. Bluecom har ifølge digi valgt Alcatel sentraler som er de mest brukte rundtom i verden, så det bør ikke føre til så mange problemene. Det er også Alcatel Telenor har brukt i de fleste tilfeller. Det er også påfallende hvor mye snakk det har vært om kvalito her på forumet de siste månedene. Dette selskapet har mellom 3000 og 5000 adsl kunder (noe dagbladet og digi har sagt), mens bluecom har ca 20 000. Hvis jeg husker riktig så har nextgentel ca 60 000 kunder, mens telenor har nærmere 200 000. Rett meg gjerne hvis jeg har feil tall i hodet Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg vil ikke komme med noen anbefaling,men vil si at jeg personlig ikke har hatt noe problem med Tiscali etter jeg fikk det innstallert,hadde litt trøbbel i begynnelsen da montør kom en dag før tiden og jeg var selvfølgelig ikke hjemme,men etter en vente tid på 15-20 minutter i telefon kom jeg fram og fikk hjelp,montøren kom en uke senere. Linjen min har ikke vært nede siden jeg fikk den og ved målinger hos itavisen ligger jeg på 720 til 730 på en 704 linje og er temmelig fornøyd med det. MEN må si jeg er litt urolig når jeg hører om fakturerings rutinene deres,jeg har f.eks. ikke fått noe som helst krav om betaling for innstallering eller bruk,nå kan jo dette sees som positivt da,hehe men tviler nok på at jeg "slipper unna" og det er jo litt irriterende å få en stor regning i en engang istedet for å kunne jevne den ut... Ellers så er det jo fryktelig mange klage poster på stort sett alle ISP'ene hvis du leser litt rundt her så om noen er bedre eller dårligere en andre er vanskelig å si i grunnen må nok velge mellom "onder" uansett Lykke til med valget ditt! Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Er egentlig bare to av de ISP'ene du har i listen din jeg hadde vurdert, og det er Bluecom og Tiscali. Hadde Telenor vært billigere og ikke hatt noen download begrensning, så hadde jeg jo gått for dem. Men med download begrensning og rimelig stive priser så er de utelukket. Tiscali og Bluecom igjen er rimelig likestillte... så det blir vel "elle melle" for deg der vil jeg tro! Tiscali er vel den rimligste av de to da... Selv har jeg som sagt en NGT linje jeg bruker! Er de tilgjengelige dit jeg en gang flytter, så er det jo NGT jeg går for. Catch er jo også en leverandør som ligger på andreplassen for ISP'er jeg hadde valgt. Kan jo for morro skyld lage min liste over de ISP'er jeg i rangert orden ville valgt: 1. NGT 2. Catch 3. Tiscali 4. Bluecom 5. Tele2 6. Kvalito 7. Telenor Endret 11. desember 2003 av fomlepung Lenke til kommentar
ohoholm Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ser at Tiscali har fått en del kritikk i disse forumene men jeg har selv gode erfaringer fra kundeservice per telefon. Ringte senest i går og da kom jeg igjennom på 20 minutter i 18-tiden. Tydeligvis en under opplæring, men det tyder jo bare på at ting er under forbedring. Har tidligere måttet vente i ca 1 time før jeg kom igjennom og når jeg har nevnt det for dem har de sagt at nyansettelser er på gang - de løy tydeligvis ikke. De har alltid vært ryddige og greie på telefonen og litt venting må en regne med. Nå til lørdag skal de visst ha dugnad på mailopprydding. Det skal de ha ros for!!! NGT og resten av de andre får heller aldri toppkarakterer på kundeservice... Trur nok det kan ha med at det har vært en jevn vekst på intressenter til å kjøpe bredbånd. Leveringstiden på linja mi var 3,5 uker... det er BRA. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ser du har glemt et åpenbart alternativ her. de andre er vel mer eller mindre basert på telenor sitt produkt, med untak av ngt. Firstmile Kan du få dem har de ganske freshe hastigheter hvis du ikke leter i de aller laveste pris kategoriene (dvs Kvalito/tiscali og kanskje tele2 land) Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Har hatt ADSL fra Tiscali i snart to år, og er fornøyd med både tjenester og service. Lave priser er og et pluss. Ingen begrensinger på nedlasting og lettvint å dele tilkoblingen over nettverk. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 firstmile får jeg nok ikke men jeg tror det blir bluecom med grunn: greie priser, fast ip\ip'er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå