Gå til innhold

P4 2.6Ghz og MSI NEO-FIS2R overklokkingsproblemer

Anbefalte innlegg

prøv følgende triks:

ikke la DRAM frequency stå på auto.

still ned DRAM frequency til hakket under det dine går på.

til 400mhz?

forsøk å klokke opp "cpu bus clock" til DDR clock når riktig hastighet. dvs du må restarte og gå inn i bios og sjekke etter å ha lagret innstillingene.

jeg stillet mine ned til 333mhz, og klokket opp cpu til 240, og DDR legger seg på 400, og jeg måler 3,26ghz FJELLSTØTT med intel frequency utility.

:thumbs:

YES!!! :thumbs:

Gjorde det du sa og kjører nå stabilt på 3380 MHz (260x11) på 1.6 vCore. Måtte sette opp spenningen på rammen til 2.6v også for at det skulle bli stabilt.

For tiden viser Core Center 38 grader på CPU temp ved musikklytting og internettbruk. Vet ikke helt hvor mye man kan stole på det, men systempen på 25 grader virker realistisk.

Skal prøve å klokke litt mer etterhvert som jeg får tid. Jeg vil oppdatere dere med resultatene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du har fått din opp i 3,3Ghz med neo-fis2r? Da er det håp for meg og da (P4 2,8c og neo-fis2r)!

3.38 Ghz for å være nøyaktig. ;) Tror nok jeg kan komme lenger, jeg har bare ikke tid til å styre med det nå fordi jeg holder på med en skoleoppgave. Skal teste litt mer imorra.

EDIT: Hva har du tenkt til å bruke til å kjøle ned beistet? Nå har jeg en Swiftech MCX478V med en Titan 92mm alu vifte. Funker ypperlig!

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Så du har fått din opp i 3,3Ghz med neo-fis2r? Da er det håp for meg og da (P4 2,8c og neo-fis2r)!

3.38 Ghz for å være nøyaktig. ;) Tror nok jeg kan komme lenger, jeg har bare ikke tid til å styre med det nå fordi jeg holder på med en skoleoppgave. Skal teste litt mer imorra.

EDIT: Hva har du tenkt til å bruke til å kjøle ned beistet? Nå har jeg en Swiftech MCX478V med en Titan 92mm alu vifte. Funker ypperlig!

I første omgang boxed kjølern.. må først få litt penger, så blir det nok en annen kjøleløsning!

Lenke til kommentar
2.4 cpuen kjørte på 3600mhz (ikke helt stabilt) på msi kortet. msi kortet er faktisk veldig bra..

Men du har jo ikke samme HK som oss, og er vel spesielt nettop det kortet det har vært endel tullball med? Tror jeg får den nye PC'n til fredag, grei start på ferien det kan man si!

Lenke til kommentar
du bør ikke ha mer enn max 60 grader på cpuen, men det skal ikke være noen fare med den, ettersom P4 "redder" seg selv ved å stille ned hastighet når tempen blir for høy.
spørsmålet er om de andre komponentene holder mål.

hvor høyt er du kommet nå? 3,4Ghz?
temp på cpu?

hastighet på ram?

regner med at du ikke svarer lenger når du er kommet høyt NOK, så det er viktig at du holder oss løpende oppdatert! hehe :thumbs: Endret av mariuski
Lenke til kommentar

Ok, slik det er nå så kommer jeg opp i 3444 MHz. Altså 265 MHz FSB x 13.

Har da volten på 1.6v. Jeg tror jeg kan få presse den litt lenger hvis jeg øker spenningen, men problemet er at neste steg etter 1.6v er 1.7v. Altså spranget er ganske stort. Jeg vet ikke helt om det er lurt å kjøre prosessoren på så høy spenning med bare luftkjøling.

Er det noen erfarene overklokkere som kan si meg hvor høyt jeg kan kjøre spenningen før det blir farlig?

Temp nå? *sjekker CoreCenter* Den er 41 grader.

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Det sies at man ikke bør kjøre på 1.7V ->, men har selv testet med 1.725 eller noe, bare for å se hvor langt jeg kan komme. Så jeg tror ikke at det er så skadelig for korte perioder. Men som sagt. All justering av VCore er på eget ansvar :thumbup:

Åssen kjøling har du? Hvor lenge kjørte du på 1.725v? Hva var tempen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...