gixer Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Har nettopp gått til innkjøp av en Intel P4 2.6Ghz (800 FSB) prosessor og et MSI NEO-FIS2R hovedkort. Det funker helt greit på standard hastighet, men dårlig ved overklokking. Når jeg prøver å overklokke i BiOS blir skjermen svart og jeg må resette BIOS for å komme inn i Windows. Når jeg skal overklokke ved hjelp av MSI's "Core Center" så henger maskinen seg når jeg øker FSB og trykker OK. Uansett hvor mye jeg klokker (5-20 MHz) så henger det seg. Kjøling er ikke no problem og prosessoren ligger for det meste rundt 40 grader ved vanlig bruk. Er det noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Har du oppdatert til siste bios? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Nei, har planer om å gjøre det i helgen. Jeg må bare finne meg en diskettstasjon eller låne. Sykt at man fortsatt trenger det. Lenke til kommentar
dp Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 der tar du feil.. du trenger ikke diskett. last ned flash et eller annet fra msi. kortet mitt (msi 875p neo lsr) klokket HELT elendig med biosen som fulgte med. updaterte til 1.8 og nå klokker det veldig bra, kjører i skrivende stund min 2.4 på 3360mhz ved 1.6v, dette er uten prometeia.. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 helt enig.....har 1.8 jeg oxo...og kjører knirkefritt på 3.12..... har ikke prøvd lengre.... men gikk helt greit å komme opp i dette. har oxo neo lsr Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Nei, har planer om å gjøre det i helgen. Jeg må bare finne meg en diskettstasjon eller låne. Sykt at man fortsatt trenger det. jeg har geil value 3200...og du har golden 3700...så det er ikke rammen som stopper deg... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 der tar du feil.. du trenger ikke diskett. last ned flash et eller annet fra msi. kortet mitt (msi 875p neo lsr) klokket HELT elendig med biosen som fulgte med. updaterte til 1.8 og nå klokker det veldig bra, kjører i skrivende stund min 2.4 på 3360mhz ved 1.6v, dette er uten prometeia.. Du tenker på MSI Live Update? Jepp, har prøvd det og når den lurer på om jeg vil oppdatere så har man bare ett valg: å oppdatere BIOS med diskett. Man kan se et annet valg og, men man kan ikke huke av der. Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Oppdater MSI-live update'n din først. herfra flasher du bios, og BØR få opp versjon 1.80 som eneste valg. Dersom dette ikke går (av en eller annen uforklarlig grunn) kan du gå inn på MSI's sider å velge hvilken Bios du vil ha. disse må nok muligens inn på en diskett. sjekk her: [url="http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp"]http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp[/url] mitt kort er helt supert med BIOS 1.80! Jeg har ram og skjermkort som "skrubber" litt, men med 1g til med ram, og et sprekere skjermkort når jeg får råd, så................... Lenke til kommentar
dp Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 du kan velge å laste ned bios også.. har selv gjort dette.. kortet går fra elendig til helt supert bare med en liten bios update. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan huke av "flash in windows mode". Får bare flashe i DOS og da må jeg ha diskettstasjon. Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 DET skjønner ikke jeg heller! jeg fant akkurat at MSI har lagt ut bios versjon 1.90 til meg, og nå er den installert. det tok under 10 minutter, inkludert den tiden jeg brukte til å stille inn biosen etterpå. skal vi hjelpe, så må vi ha mer info å gå på. innstillinger i "advanced BIOS setup"? vi skal nok få det til...................det tar bare litt tid!! tenk om jeg hadde fått ei krone for hver time jeg sitter å plundrer med PC'n! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Sånn, nå har jeg oppdatert BIOS'en til v 1.9 ved hjelp av en diskettstasjon jeg lånte av en kamerat. Men problemet er der fremdeles. Overklokking ved hjelp av Core Center resulterer at maskinen låser seg med en gang. Hvis jeg overklokker i BIOS så vil den ikke boote opp windows (xp). Overklokker bare 10 Mhz i FSB. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Husk å sette DRAM timings til det som ram'en er laget for... sikkert litt treige timings siden ram'en tåler så høye hastigheter. Finn ut hva som er default (står sikkert på webshopen der du kjøpte) og kjør maskinen med det. Har hatt problemer med SPD timings på mine rambrikker. Jeg bruker BIOS 1.2 eller 1.3 og det er den eneste som funker på min maskin til overklokking, så du kan jo prøve den Alle andre får jeg bare klokket 10MHz ellerno. Fikk heller ikke klokket mer enn 10MHz når timings var feil. Flashe programmet ligger inne i Programfiler\MSI\Live Update 3\FlashUty\ etter det velger du bare bios produsent som er AMI så vidt jeg vet. Det starter du, også bare åpner du den filen i programmet som du har lastet ned. Den har feil extension så du må "vise alle filer". Så enkelt er det, bare husk å lukk alle programmer. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Åssen timings er det du kjører på? Har prøvd å justere litt på de, men uten hell. Finnes det en guide på nettet om ram-timings ett eller annet sted? Og hvor får man tak i BIOS 1.2 og 1.3? Den eldste versjonen de har på MSI sin side er 1.4 , som følgte med hovedkortet. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Åssen timings er det du kjører på? Har prøvd å justere litt på de, men uten hell. Finnes det en guide på nettet om ram-timings ett eller annet sted? Og hvor får man tak i BIOS 1.2 og 1.3? Den eldste versjonen de har på MSI sin side er 1.4 , som følgte med hovedkortet. ah sorry, trodde du hadde samme kort som meg. Jaja, da kan jeg ikke hjelpe deg med bios versjon. Men ram-timings pleier å stå ved produktinfo på nettbutikker og på produsentens hjemmeside. På dine brikker kan du prøve å sette inn 2.5 - 4 - 4 - 7. Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 prøv følgende triks: ikke la DRAM frequency stå på auto. still ned DRAM frequency til hakket under det dine går på. til 400mhz? forsøk å klokke opp "cpu bus clock" til DDR clock når riktig hastighet. dvs du må restarte og gå inn i bios og sjekke etter å ha lagret innstillingene. jeg stillet mine ned til 333mhz, og klokket opp cpu til 240, og DDR legger seg på 400, og jeg måler 3,26ghz FJELLSTØTT med intel frequency utility. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det hovedkortet der suger har hadd 3 sånne kort, og hadde samme feiler som deg og på 2 av kortene ble raid kontrollere ødelagt, jeg fikk klokket min 2.8 til 3 ghz over det ble det bare tull og jeg ble drit lei av det dritt kortet så jeg fikk et asus p4c800 deluxe-E, og det er så mye at det er sykt. får klokka min nå til 3.8 ghz stabilt. aldri mer msi på meg har også hørt at det er noe feil med strøm styringa på de korta også + 100 andre feil Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 KORTET MITT ER IALLEFALL HELT SUPERT! sjekk forum sine sider og begynn å telle hvor mange som er stresset over "dårlige" mobo's, og deretter hvilke typer det er snakk om..... Lenke til kommentar
dvn Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har nettopp gått til innkjøp av en Intel P4 2.6Ghz (800 FSB) prosessor og et MSI NEO-FIS2R hovedkort. Det funker helt greit på standard hastighet, men dårlig ved overklokking. Når jeg prøver å overklokke i BiOS blir skjermen svart og jeg må resette BIOS for å komme inn i Windows. Når jeg skal overklokke ved hjelp av MSI's "Core Center" så henger maskinen seg når jeg øker FSB og trykker OK. Uansett hvor mye jeg klokker (5-20 MHz) så henger det seg. Kjøling er ikke no problem og prosessoren ligger for det meste rundt 40 grader ved vanlig bruk. Er det noen som vet hva det kan være? Ser at Core Center har kommet ut i oppdatert versjon. Her er en av forandringene: "Fixed 865PE Neo2-P hang when manually adding FSB from 200MHz to 201MHz". Kan jo hende det kan hjelpe å oppdatere til nyeste versjon. Venter på ny pc med dette hovedkortet selv.. Før jeg bestilte kortet hadde jeg bare lest reviews hvor ikke noe negativt kommer frem, men i det siste har det snudd seg.. får håpe at denne overklokkings problematikken er software/bios basert, og ikke hardware relatert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå