Cocola Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Hei igjen. Har byttet noen deler på bilen min i dag. Det går fint men tar litt lenger tid pga bolter som sitter noe helt utrolig godt. Jeg bruker varme og alle kreftene jeg har. Er det noen av dere som har noen gode tips til å løsne bolter? Noen steder er det også såpass trangt at jeg ikke kommer til med latmannsarm eller muttertrekker og må da bruke fastnøkkel. Da får jeg ikke til å bruke all den kraften jeg vil. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Hurtigrustløser Artikkel: 36333 Hylleplass: velg varehus 6990 NOK 139,80 NOK / L Innkjøpsliste Hurtig gjennomtrengende olje med fryseffekt. Rust og smuss kjøles ned (-40 °C), slik at det oppstår små sprekker. Den aktive væsken trenger hurtig og dypt inn i disse sprekkene, og dermed kan de fastrustede delene lett frigjøres. Inneholder ikke silikoner og syrer. 500 ml. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Rustløser, armlengde, varme og/eller slagkraft. Et godt tips er også å hive et rør på håndtaket til en pipenøkkel slik at du kan dra ut røret etterhvert som du får mer plass. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Et annet triks er å bruke 2 fastnøkler sammen 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Gjerne bare omvendt av det bildet der selvsagt 3 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Gjerne bare omvendt av det bildet der selvsagt Hahaha ja gjerne det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Du kan fint løsne bolter med å dra de med klokka, så lenge du drar hardt nok. 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Jepp, men etter det så trenger du en grisepikk Endret 6. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) På jobben har vi en vannkjølt induksjonsvarmer, det løser fastrusta bolter og drit rimelig greit, men det tar tid også med en slik i noen tilfeller. Skikkelig varme (rødglødene) er det som duger, rustspray kan du bare kaste på havet. Endret 6. januar 2018 av Simkin 2 Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Så svarer er rett og slett varme og krefter. Og tålmodighet. Blir bare så irritert når noe sitter Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 https://www.kamasatools.com/no/Produkter/news/news/induksjonsvarmer/ Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) http://www.alesco.se/products/products/a80/ Denne har vi, funker fjell Endret 6. januar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Bruker du en lang latmannsarm så holder det som regel, jo lengre jo bedre. Evt. varme som nevnt, eller elektrisk muttertrekker med høyt moment Endret 6. januar 2018 av Pliscin Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Problemet er at noen steder er en fastnøkkel det eneste jeg kommer til med. Da sliter jeg litt. Har heller ikke noe klaring under bilen fordi jeg ikke får løftet den høyere opp enn støttebukker. Varme funker godt men er fortsatt noen som er veldig vanskelige å løsne selv om jeg har varmet godt. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Det å bruke varme/kulde og noen slag med en hammer pleier å være bra greier. Bare pass på at der hjelper ikkje å dra det en makter på feks en 13mm. Da ryker sekskanten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå