Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til å løsne bolter

Cocola

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Har byttet noen deler på bilen min i dag. Det går fint men tar litt lenger tid pga bolter som sitter noe helt utrolig godt. Jeg bruker varme og alle kreftene jeg har.

Er det noen av dere som har noen gode tips til å løsne bolter? Noen steder er det også såpass trangt at jeg ikke kommer til med latmannsarm eller muttertrekker og må da bruke fastnøkkel. Da får jeg ikke til å bruke all den kraften jeg vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurtigrustløser

Artikkel: 36333
Hylleplass: velg varehus
6990 NOK
139,80
 NOK / L

Hurtig gjennomtrengende olje med fryseffekt. Rust og smuss kjøles ned (-40 °C), slik at det oppstår små sprekker. Den aktive væsken trenger hurtig og dypt inn i disse sprekkene, og dermed kan de fastrustede delene lett frigjøres. Inneholder ikke silikoner og syrer. 500 ml.

36-333_xl_1.jpg

Lenke til kommentar

På jobben har vi en vannkjølt induksjonsvarmer, det løser fastrusta bolter og drit rimelig greit, men det tar tid også med en slik i noen tilfeller.

Skikkelig varme (rødglødene) er det som duger, rustspray kan du bare kaste på havet.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at noen steder er en fastnøkkel det eneste jeg kommer til med. Da sliter jeg litt. Har heller ikke noe klaring under bilen fordi jeg ikke får løftet den høyere opp enn støttebukker.

Varme funker godt men er fortsatt noen som er veldig vanskelige å løsne selv om jeg har varmet godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...