Cocola Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Hei jeg har en Audi a3 2006 modell. Brems venstre bak henger litt. I dag tok jeg av caliper og la da merke til at klossene ikke sklei frem og tilbake som de skulle. Måtte ta i en god del for å løsne de. Caliper så fin ut. Og glideboltene sklei som de skulle. Jeg smurte opp glideboltene og på der klossene skal skli. Da la jeg merke til at for å få inn klossene måtte jeg bruke en del kobber pasta og pusse flåten på caliperbrakett en del. Etter å ha montert alt igjen så henger bremsen fortsatt litt. Kan dedet hende at flatene på braketter der klossene sklir er såpass rustet og ujevn at jeg må bytte den ut? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Hvor mye er "henger litt"? Blir skivene veldig varme eller bare litt? Vanligvis er det glideboltene som er problemet på bremsene bak, ellers bruker jeg stålbørste og eventuelt ei fil for å fjerne kanter/grader for at det skal bevege seg uhindret. Ellers er bremser bak et oversett område, utsatt for mye dritt, samt at de blir relativt lite brukt, dvs lite bevegelse. Endret 6. januar 2018 av Thunderhead Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Jeg har ikke merket varme eller ulyd. Når jeg spinner hjulene med bilen heller opp så snurrer den gode siden i alt fra 5-10 sek etter at jeg har sluppet og den dårlige stopper etter 2-3 sek. Bilen gikk ikke gjennom eu kontroll pga dette. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Ok, har bare hatt firehjulstrekk på de siste bilene, så har lite erfaring med å snurre hjulene i løse lufta. Men hvis skiven på den siden ikke blir varmere enn den andre, så er det kanskje ikke bremsen som henger? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Ikke bruk kobberpasta på glidere eller brakett. Det er ikke laget for høye temperaturer. Bruk egnet middel for glideevne ved bremsene. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Bremseklossene satt godt fast. Så er nok de som er problemet. Brukte kobber pasta kun der klossene sklir. Brukte silikon på glidebolter Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Ikke bruk kobberpasta på glidere eller brakett. Det er ikke laget for høye temperaturer. Bruk egnet middel for glideevne ved bremsene. På min boks med kobberpasta står det opptil 1100 °C, burde holde til vanlig bruk da "normale" bremseklosser ikke kommer over 350 °C. En annen ting meg kobberpasta er at det ikke bør brukes sammen med aluminiumsdeler pga korrosjon i forbindelse med salt fra veiene. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Demonter, rengjør, slip av litt på klossene så du har mer klaring før rustspreng låser av klossene, så smører du og monterer. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 For å avklare, det er klaringen mellom bremsekloss og klaven klossene står i som kan åpnes litt. Har du tilgang på en liten båndsliper eller fil kan du planslipe flaten som klossen glir på, om det har blitt litt grop etter klossen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå