Gå til innhold

Push-ups challenge 2018

Anbefalte innlegg

Noen som ønsker å være med på en push-ups challenge, hvor målet er å være i stand til å ta 100 påfølgende armhevninger? 

Planen er å trene 3-4 ganger i uken (restitusjon er viktig) og avhengig av hvor du er nå så tar du X antall repitisjoner. 

Hadde vært kjekt å loggføre dette, kommentere progresjon osv.

Målet skal være mulig å fullføre før måneden er omme (kommer selfølgelig an på utgangspunktet)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det høres kanskje rart ut, men jeg tror du er på feil forum.

Å kunne ta 100 pushups har veldig lite for seg når det gjelder fremgang i styrke. Hvis man klarer å ta 30+, så er det mer naturlig å ta fatt på mer vekt, eller utforske diverse varianter, for å gjøre øvelsen mer utfordrende, som vil stimulere muskelvekst, fremfor å fortsette med en øvelse som ikke lengre tilbyr utfordring.

Å ta 50+ pushups vil være en øvelse i mosjon, og ikke styrketrening. En som klarer 100 og en som klarer 50 har nok minimalt med forskjell i styrke, men en større forskjell i utholdenhet.

I tillegg ser jeg for meg at trening mot 100 pushups vil innebære økter der man totalt gjør hundrevis av reps, flere ganger i uka, og det lukter leddplager på lang vei.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...