possible Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Noen som ønsker å være med på en push-ups challenge, hvor målet er å være i stand til å ta 100 påfølgende armhevninger? Planen er å trene 3-4 ganger i uken (restitusjon er viktig) og avhengig av hvor du er nå så tar du X antall repitisjoner. Hadde vært kjekt å loggføre dette, kommentere progresjon osv. Målet skal være mulig å fullføre før måneden er omme (kommer selfølgelig an på utgangspunktet) Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Det høres kanskje rart ut, men jeg tror du er på feil forum. Å kunne ta 100 pushups har veldig lite for seg når det gjelder fremgang i styrke. Hvis man klarer å ta 30+, så er det mer naturlig å ta fatt på mer vekt, eller utforske diverse varianter, for å gjøre øvelsen mer utfordrende, som vil stimulere muskelvekst, fremfor å fortsette med en øvelse som ikke lengre tilbyr utfordring. Å ta 50+ pushups vil være en øvelse i mosjon, og ikke styrketrening. En som klarer 100 og en som klarer 50 har nok minimalt med forskjell i styrke, men en større forskjell i utholdenhet. I tillegg ser jeg for meg at trening mot 100 pushups vil innebære økter der man totalt gjør hundrevis av reps, flere ganger i uka, og det lukter leddplager på lang vei. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå