gixer Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hei og hå alle sammen! Har satt sammen min nye maskin og er stort sett fornøyd. Det eneste er at ytelsen i spill er noe varierende/dårlig. Her er noen eksempler: * 3DMark 2001 = ca 15000 poeng * 3DMark 2003 = ca 2500 poeng * Prince of Persia = 1600x1200 ganske flytende helt til røyken kommer og da føkker alt seg. * NFSU = 1280x1024 full detail, lagger litt (går ikke så flytende som hos min kamerat og han har xp2400 og 9700np). Hva kommer dette av? Det er første gangen jeg har hatt ATI kort så jeg vet ikke hvilkne innstillinger som skal være av eller på, men jeg har fått med meg at fastwright skal være av. Bruker Catalyst 3.9 driver. Noen som vet hva det kan være? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 * 3DMark 2003 = ca 2500 poeng Du har helt sikkert ikke installert hovedkortdriverne 100%. Kan ikke tenke meg noe anet. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 * 3DMark 2003 = ca 2500 poeng Du har helt sikkert ikke installert hovedkortdriverne 100%. Kan ikke tenke meg noe anet. Ikkesant?! Men jeg har faktisk innstallert driverne flere ganger. Har formatert og alt. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Og du har husket og skru av AA og AF? Klarer selv tett oppimot 6k uklokket med pro og non-pro er ikke så langt unna. Skru forresten av VPU recover og nedlast de nye beta driverene (3.10) også kalt Call of Duty hot fix. EDIT: Så ikke scoren din i 2001, med 15000 er det neppe AA og AF som er problemet. Hadde blir betraktelig mindre med de på. Har faktisk ingen anelse over hva som kan være galt hvis du er heelt sikker på at du har innstallert hk drivere og for håpentligvis rette drivere.. Endret 10. desember 2003 av bamsefar Lenke til kommentar
fredde Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Og du har husket og skru av AA og AF?Klarer selv tett oppimot 6k uklokket med pro og non-pro er ikke så langt unna. Hvor skrur jeg av å på AA og AF ? Har akkurat kjøpt ATI kort serrø, har ikke fått tittet så mye på det ennå... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, innstillinger, avansert og så spørs det ettersom hvilken driverversjon du har. På noen står alt under en tab som heter 3d, der velger du enten D3D eller OpenGl og så trykker du på custom. Resten er selvforklarende. På de andre så er det to tabber som heter D3D og OpenGl isteden for en som heter 3D. Trykk på de og resten er selvforklarende Lenke til kommentar
fredde Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, innstillinger, avansert og så spørs det ettersom hvilken driverversjon du har. På noen står alt under en tab som heter 3d, der velger du enten D3D eller OpenGl og så trykker du på custom. Resten er selvforklarende.På de andre så er det to tabber som heter D3D og OpenGl isteden for en som heter 3D. Trykk på de og resten er selvforklarende Thx for raskt svar... Default så står de på ikke sant ? Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 vpu recover, hva er det for noe? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 De gjorde nå hvertfall det når jeg innstallerte driverene som kom med cd'n når kortet var nytt. Om de gjør det på versjonene du nedlaster husker jeg ikke siden jeg gjør dette som rutine etter driverbytte. Kunne gjort det i blinde nå. Vpu recover er en slags ny "gizzmo" (kaller den det siden den har gjort lite godt for seg i det siste) som gjør at i tilfellet at pcn skulle henge seg p.g.a overklokking av skjermkorte eller feil med det så skal det ikke være nødvendig å starte maskinen på nytt. Hva det gjør ligger i navnet, nemlig at selve Vpu restarter seg selv og lar deg holde maskinen i gang istedenfor å starte den på nytt. Tror riktignok at programmet du holdt på med må lukkes mest sannsynelig. Har enda ikke hatt "gleden" av å beskue dette mirakel enda så jeg vet ikke helt hva som skjer. Helt ærlig God natt. Fått med meg julekalenderen så nå er det bysselalle (Forbanna eksamen i mårra) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, innstillinger, avansert og så spørs det ettersom hvilken driverversjon du har. På noen står alt under en tab som heter 3d, der velger du enten D3D eller OpenGl og så trykker du på custom. Resten er selvforklarende.På de andre så er det to tabber som heter D3D og OpenGl isteden for en som heter 3D. Trykk på de og resten er selvforklarende Thx for raskt svar... Default så står de på ikke sant ? Application preference er default. Det betyr at du kan velge AA/AF i innstillingene til spillet hvis det har støtte for det. Hvis spillet ikke har støtte for dette er AA/AF default av. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Og du har husket og skru av AA og AF?Klarer selv tett oppimot 6k uklokket med pro og non-pro er ikke så langt unna. Skru forresten av VPU recover og nedlast de nye beta driverene (3.10) også kalt Call of Duty hot fix. EDIT: Så ikke scoren din i 2001, med 15000 er det neppe AA og AF som er problemet. Hadde blir betraktelig mindre med de på. Har faktisk ingen anelse over hva som kan være galt hvis du er heelt sikker på at du har innstallert hk drivere og for håpentligvis rette drivere.. Fikk dårligere resultat når jeg skrudde av AA og AF i 3dmark03. Gikk fra 5700 når de var på, til 4300 når jeg hadde AA og AF av.... Er dette normalt da ? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Åssen specs har du fredde? Jeg fikk ca 5000 3Dmarks nå nettopp. Vet ikke om det er noe å hoppe i taket av (alt er på standard hastighet.). Til dere som kjeder dere kan dere ta en titt her: Jeg har litt problemer med overklokking skjønner dere Endret 11. desember 2003 av gixer Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg fikk 5700 med min maskin. Specs i profilen. Har overklokket litt og ligger på rund 6100, men regner med at jeg kan klokke litt mer. Synes det virker svært merksnodig at du får mer poeng med AA enn uten. Det er noe vesentlig merkelig her... Lenke til kommentar
fredde Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Åssen specs har du fredde? Jeg fikk ca 5000 3Dmarks nå nettopp. Vet ikke om det er noe å hoppe i taket av (alt er på standard hastighet.). Til dere som kjeder dere kan dere ta en titt her: Jeg har litt problemer med overklokking skjønner dere Har for øyeblikket uklokket xp 2500+ Barton PC 3200 Corsair xms ram Catalyst 3.9 driver 120 GB S-ATA Seagate Med AA og AF på får jeg ca. 5700 og med uten får jeg ca. 4400 Lenke til kommentar
fredde Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg fikk 5700 med min maskin. Specs i profilen. Har overklokket litt og ligger på rund 6100, men regner med at jeg kan klokke litt mer. Synes det virker svært merksnodig at du får mer poeng med AA enn uten. Det er noe vesentlig merkelig her... Har kjørt 3dmark03 3 ganger nå og det samme skjer hver gang...Mulig jeg gjør noe feil ? Trykker bare på custom og huker vekk AA og AF trykker apply. Restarter og går rett i 3dmark. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har kjørt 3dmark03 3 ganger nå og det samme skjer hver gang...Mulig jeg gjør noe feil ? Trykker bare på custom og huker vekk AA og AF trykker apply. Restarter og går rett i 3dmark. Når du huker vekk AA og AF så tvinger du AA og AF i driveren. Når dem er haket av (og du ikke lenger kan velge antall samples) er AA og AF av så fremst applikasjonen du kjører ikke sier noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå