PacAnimal Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Vi får alle fortalt ved jevne mellomrom hvor forferdelig det er å ha telefonladere plugget i veggen. Telefonladeren er et lite Switched-Mode powersupply som lager 5V (se bort ifra hurtiglading enn så lenge).Det jeg ikke skjønner er hvorfor telefonladere er laget så elendig at de må overvåkes konstant, og trekkes ut når man ikke bruker dem, mens SMPS-enheter til LED-lamper, USB-hubber, Raspberry Pi, PC'er, forsterkere, TV'er og absolutt alt annet tilsynelatende er helt OK.Jeg har ikke sett noe som i det hele tatt likner på en kampanje for å hindre folk i å ha powersupply'en til hjemmeruteren plugget i 24 timer i døgnet, selv når man drar på ferie men kanskje ønsker å nå hjemmenettet for å få norsk TV eller hva enn. Så den strømforsyningen er tydeligvis helt OK. Det samme er visst en telefonlader, bare det er et bringebær på den, og den ble levert med en Raspberry Pi.Men laderen til telefonen? Den er ille, den! Hvorfor? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Grunnen til "hysteriet" er jo alle episodene med telefonladere det har gått dritt med. Alt annet bør selvfølgelig også tas ut av kontakten når det ikke er i bruk. Forresten så er det vel at man ikke skal lade telefonen når man ikke er tilstede eller våken som anbefales, så vidt jeg har sett hvertfall. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Grunnen til "hysteriet" er jo alle episodene med telefonladere det har gått dritt med. Alt annet bør selvfølgelig også tas ut av kontakten når det ikke er i bruk. Forresten så er det vel at man ikke skal lade telefonen når man ikke er tilstede eller våken som anbefales, så vidt jeg har sett hvertfall. Ja, det er mange telefoner som sier poff, men selve laderene tar jo fyr rett som det er de og, og det får meg til å lure på hvorfor en SMPS til telefon er så mye verre enn alle andre. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Har ikke peiling da ingenting tilsier at andre lager bedre ladere/PSU'er. Men jeg vil tro at det ikke står særlig bedre til med omtrent alt annet, hadde vært greit å få en oversikt over andre ladere/PSU'er som har tatt fyr eller feilet også ellers så blir det litt teit å kun anbefale å dra ut mobilladeren. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Personlig holder jeg meg kun til annerkjente merker og lar det stå på konstant uten bekymring. Jeg har utrolig mange enheter med 5v PS'er. De må stå på Skal også legge til at jeg har ett godt system for brann deteksjon med sentral enhet mot brannvesenet osv. Endret 6. januar 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Mobilladeren står i 24/7, akkurat som resten TV og PC står på døgnet rundt Eneste gangene jeg slår av og trekker ut kontakter er om jeg skal være borte 2+ dager Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Vi får alle fortalt ved jevne mellomrom hvor forferdelig det er å ha telefonladere plugget i veggen. Er det kun brannfare som ligger bak? Antar at noen også er bekymret for unødig energiforbruk. Ikke at jeg mener det er et stort problem, men det er jo noe som ligger i tiden å tenke på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå