flatRr Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Hei! Dataspill-maskinen min skrudde seg av helt ut forvarsel. Når jeg skrur den på, starter den opp for fullt med både lys og vifter, for så å gå helt mørk og lydløs I typ 2 sekunder, for så å begynne på full guffe igjen og forbli slik. Akkurat som at den sliter litt med oppstarten. Problemet er at jeg ikke får noe bilde på skjermen, selvom PCen går for fullt. I tilleg blir musa stående avslått. Både hovedkort og skjermkort lyser. Innspill? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 Kan vi vær så snill få vite hva som er inni maskinen. 1 Lenke til kommentar
flatRr Skrevet 6. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2018 Here u go: Skjermkort: gtx 670 RAM: Corsair vengeance 16gb (4x4) Strømforsyning: Corsair 850tx Harddisk: Samsung HD642jj 640 GB SSD: Corsair sata 3 120GB ___________________________________ Det er av merket ASUS, men Jeg fant ikke noe modellnavn på hovedkortet... 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Hvis den bare «gikk av» under bruk skal du beskriver er det noe fysisk som har røket. Eneste unntaket er automatisk shutdown grunnet før høy temperatur eller at strømforsyningen har slått seg av (en av dens protecion mekansisme) Da vil den starte igjen når den a) har kjølt seg ned eller b) strøm frakoplet/tilkoplet igjen for resett av psu. Og vil i alle tilfeller gitt POST (bilde og boot info på skjerm) Hva som har røket om det er årsaken er kun synsing. Lys på hovedkort og at vifter går betyr dessverre ikke at hverken hovedkort eller strømforsyning er i orden. Slike feil retter man som privatperson med sannsynlighets og eliminering medotikk sammen med andre utstyr og deler man innehar. Mulige feil i en tenkt sannsynlig rekkefølge: En eller flere strømregulator (pwm) på hovedkort eller skjermkort røket (komponenter på kretskort nivå) Skjermkort Annen komponent (brent krets som skaper kotslutning i hovedkort) , eks harddisk, vifte, pci kort, ekstern usb enhet) Strømforsyning (strømforsyninger har multiple spennings utganger og beskyttelses kretser) En kombinasjon av overnevnte hvor strømforsyning er innblandet. Endret 6. januar 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
flatRr Skrevet 7. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2018 (endret) Update: tok strøm og cmos batteriet, PCen fungerte etter dette. Får kun bilde på skjerm ved å stikke kabelen i hovedkortet og ikke skjermkortet. Skjermkortet lyser helt grønt og fint, og viftene går for fullt. Si at skjermkortet fungerer fint osv og ikke er kaputt, kan det være andre grunner til at skjermkortet ikke fungerer? Sitter b.la annet på en falsk win 10, gamle drivere osv. Endret 7. januar 2018 av flatRr Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Kan fremdeles være pwm’s på hovedkortet for strømdistribusjon og/eller relatert til pci-e slot der grafikk kortet står. Ta ut skjermkortet og sjekk det i en annen pc. Lenke til kommentar
TRing90 Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Kan jeg spørre om du fant ut noe om dette? Har ca akkurat samme problem selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå