Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Melde seg ut av ei snuskete svindlerside?


Anilsen

Anbefalte innlegg

Antakeligvis ikke Auer Witte Thiel selv som står bak. Kjapp googling ga meg dette resultatet:

https://europakonsument.at/en/news/youporncom-fake-invoices

Ikke
betal. De kan ikke røre deg, vil aldri kunne få kravet godkjent i Norge, og vil ikke kunne påvirke kredittratingen din det spor. Om de vil bruke penger på å få "kravet" tvangsinndrevet via namsmannen, vil namsmannen le av dem.

Endret av Groundbreaking-Maize
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, ser at denne saken fortsatt lever, og det er nok flere som kanskje lurer, spesielt om noen klarer å bli kvitt disse varslene.

Har søkt litt og finner ut at dette helt klart dreier seg om svindel.

Jeg har avvist kravet i e-post til både Date4friend AG og Fairmount GmbH som har sendt kravet.  Foreløpig ikke fått svar, noe jeg heller ikke forventer.  Sjekker man ut Fairmount GmbH finner man fort ut at noe ikke stemmer, så jeg har sendt det ekte Fairmount GmbH en e-post med spørsmål om de kjenner til dette.

Jeg holder dere oppdatert.  Men er det noen som har klart å stoppe disse, så kom gjerne med tips.

Lenke til kommentar
Anilsen skrev (På 6.1.2018 den 12.28):

Hjelp! Spør for en venn (ja faktisk!)

 

Han har registrert seg på ei nettside, som jeg tror er date4friend (ifølge inkassoselskapet). Herfra får han månedlige regninger og inkassoer på mail, via inkassoselskapet) Han trodde han hadde meldt seg ut, han er eldre og svært dårlig i engelsk, og jeg vet egentlig ikke hva han har gjort. Han har allerede betalt en inkasso, men han får alltid fler. Inne på den sida er det absolutt ingen linker, så vet ikke hva opplegget er. Har nå sendt mail til inkassoselskapet (et tysk selskap, for å gjøre saken enda bedre!) men ikke fått svar enda.

 

Jeg vil absolutt ikke forske videre på dette selv da det dukker opp bilder av både det ene og det andre!! Er det noen som har vært borti denne sida, evt vet om en mailadresse hvor jeg kan spørre om hjelp eller forsøke å melde han ut om han ikke har fått det til.

Hvordan gikk denne saken?

Lenke til kommentar

Dette har pågått siden midten av Des 2020

Jevnlig melding på mail om oppfordring om betaling, fra de ulike ledd i dette opplegget

Har prøvd og bestride kravet, men de har ikke øyne eller ører til og høre på deg.

Fremstår mer som en krangel en dialog om man gidder og svare på dette tullet.

Forbruker rådet i Europa anbefaler og ikke betale, men og bare vente og se.

jeg har aldri betalt noe, eller fullført godkjent noe som helst på denne siden.

Til det eventuelt skulle bli noe juridisk over det.

Bare laget grattis konto, noe som videre ble problematisk og de påstår man har et abonnemang der.

De fornyer perioden etter at deres påståtte abonnemang er gått ut, så er det påan igjen med samme meldinger og prosses.

Om man antatt da skal bruke et advokatfirma for og hente inn småpenger, noe som trolig koster mer en selve kravet, ser jeg som lite sannsynelig.

Fremstår som merkelig.

Har ignorert dette i lang tid, og ser ingen grunn til og svare de mer, de har fått de informasjon de trenger.

Hver melding man får så utsettes betalingsfristen, utsetting er en gjenganger.

prøver seg med betalingsavtaler osv.

hadde de ville gjøret noe med det, hadde de ikke vært så passiv 7mnd.

Det foregår bare over mail, og ingenting av alvorlig som juridisk er koblet inn

Men de forsetter bare og pøse på i samme stil.

Jeg venter allefall til noe mer alvorlig skulle dukke opp.

Ikke har de innkasso bevilgning i Norge heller

Dette foregår fra 3 ledd, selve nettsiden Fairmouth GMB og Auer witte thiel som er siste ledd såvidt jeg skjønner.

De prøver kansje og presse folk for penger, og maler på med oppfordringer konsekvens.

Ikke stikk hodet i sanden osv

 

Skulle noe skje vil jeg politianmelde dette for pengeutpressing

Men jeg er skeptisk, siden dette dryger ut så lenge.

Sålenge de heletiden utsetter, så er det jo ikke noe stress for meg.

betaler gjør jeg aldri, for noe jeg aldri har inngått.

Endret av Hardy908
Lenke til kommentar
Hardy908 skrev (10 timer siden):

Dette har pågått siden midten av Des 2020

Jevnlig melding på mail om oppfordring om betaling, fra de ulike ledd i dette opplegget

Har prøvd og bestride kravet, men de har ikke øyne eller ører til og høre på deg.

Fremstår mer som en krangel en dialog om man gidder og svare på dette tullet.

Forbruker rådet i Europa anbefaler og ikke betale, men og bare vente og se.

jeg har aldri betalt noe, eller fullført godkjent noe som helst på denne siden.

Til det eventuelt skulle bli noe juridisk over det.

Bare laget grattis konto, noe som videre ble problematisk og de påstår man har et abonnemang der.

De fornyer perioden etter at deres påståtte abonnemang er gått ut, så er det påan igjen med samme meldinger og prosses.

Om man antatt da skal bruke et advokatfirma for og hente inn småpenger, noe som trolig koster mer en selve kravet, ser jeg som lite sannsynelig.

Fremstår som merkelig.

Har ignorert dette i lang tid, og ser ingen grunn til og svare de mer, de har fått de informasjon de trenger.

Hver melding man får så utsettes betalingsfristen, utsetting er en gjenganger.

prøver seg med betalingsavtaler osv.

hadde de ville gjøret noe med det, hadde de ikke vært så passiv 7mnd.

Det foregår bare over mail, og ingenting av alvorlig som juridisk er koblet inn

Men de forsetter bare og pøse på i samme stil.

Jeg venter allefall til noe mer alvorlig skulle dukke opp.

Ikke har de innkasso bevilgning i Norge heller

Dette foregår fra 3 ledd, selve nettsiden Fairmouth GMB og Auer witte thiel som er siste ledd såvidt jeg skjønner.

De prøver kansje og presse folk for penger, og maler på med oppfordringer konsekvens.

Ikke stikk hodet i sanden osv

 

Skulle noe skje vil jeg politianmelde dette for pengeutpressing

Men jeg er skeptisk, siden dette dryger ut så lenge.

Sålenge de heletiden utsetter, så er det jo ikke noe stress for meg.

betaler gjør jeg aldri, for noe jeg aldri har inngått.

Nei, har ikke betalt noe.  Det lot seg heldigvis ikke gjøre.  Betalingen ble avvist av betalingsløsningen.  Det fremkom også da jeg begynte å grave i det at bankene har svartelistet sidene.   Siden jeg var på heter hemmeligdating.no

Jeg har sendt e-post til det ekte inkassofirmaet, men ikke fått svar der ennå.

Ved neste purring vil jeg henvise til ECC i de nordiske landene, Finanstilsynet og Forbrukertilsynet som har forsøkt å kontakte dem uten svar osv..

Her en link til andre der ute som også har det gående.

[email protected] | Fairmount GmbH | Romance Scam | 3 comments (signal-arnaques.com)

Lenke til kommentar

Har i dag igjen avvist krav fra Fairmount da de oversender et dokument som viser registreringen.  De skriver at jeg har bedt om dette, noe jeg ikke har gjort.  Tyder på at de har en fast mal.

Jeg henviser til at det er Date4Friend (hemmeligdating.no) som har brutt avtalen da betaling ikke lot seg gjøre og at jeg hadde sendt e-mail om dette til support.  Da den ikke ble besvart sendte jeg en oppsigelse iht. angrefristen, og den fikk jeg bekreftelse på.

Jeg leser nå angrefristen og ser at oppsigelsen er sendt innen 14 dager, og da frafaller deres krav.  Skal henvise til denne ved neste e-post jeg får fra dem.  :)

Angrerett
Du har rett til å trekke deg fra denne kontrakten innen fjorten dager uten å oppgi noen begrunnelse.

Angrefristen er på fjorten dager fra den dagen kontrakten inngås.

For å benytte deg av angreretten, må du informere oss (date4friend AG, Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland) i en entydig erklæring (f.eks. et brev som sendes med posten, telefaks eller e-post) om at du har bestemt deg for å trekke deg fra denne kontrakten.

For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil benytte deg av angreretten før angrefristen utløper.
Konsekvenser av angreretten
Hvis du velger å gå tilbake på denne kontrakten, skal vi straks og senest innen 14 dager fra den dagen vi mottok melding om at du angret på avtalen, refundere alle innbetalinger vi har fått fra deg, inkludert leveringskostnader (unntatt tilleggskostnader som har oppstått fordi du har valgt en annen leveringsform enn den rimeligste standardløsningen vi tilbyr). Ved denne tilbakebetalingen vil vi bruke den samme betalingsmåten som du selv brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre det uttrykkelig avtales noe annet med deg; uansett vil du ikke måtte betale gebyr for tilbakebetalingen.

Lenke til kommentar

Absolutt en måte å gjøre det på.  Men noen er kverulanter som meg, og finner en smule underholdning i det.  Og kanskje kan man finne en oppskrift for å få disse e-postene til å slutte. ;)

Endret av Volio
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet, men det var ganske enkelt å bli kvitt disse apekattene. 

Stenge kredittkortet

Avslutte jukseabonnementet

Kreve at kredittkort-selskapet annulerte kravet fra juksefirmaet

La være å svare på trusselmailene som kom fra det tysle selskapet

Viktig å ikke gi etter for slikt juks. Betaler man, så vil de fortsette med å kreve enda mer

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jensen777 skrev (7 timer siden):

Jeg hadde samme problemet, men det var ganske enkelt å bli kvitt disse apekattene. 

Stenge kredittkortet

Avslutte jukseabonnementet

Kreve at kredittkort-selskapet annulerte kravet fra juksefirmaet

La være å svare på trusselmailene som kom fra det tysle selskapet

Viktig å ikke gi etter for slikt juks. Betaler man, så vil de fortsette med å kreve enda mer

 

Er det lenge siden du hadde samme problem?  Ut fra hva jeg har funnet ut så vil bankene avvise betalingene om man bruker Visa debet kort.  Og IBAN nr.  Mitt forsøk på å betale ble avvist og jeg kansellerte iht. angrefristen på 14 dager.   Fjernet kontoen får jeg ikke siden den da er stengt pga "manglende betaling". 

Lenke til kommentar

Problemet startet i april i år og ble avsluttet 2 måneder seinere.  Å fjerne kontoen er ikke så viktig.  Jeg ser via nettet at enkelte har fått tilsendt inkassobrev, men siden de, i hvert fall i mitt tilfelle ikke har noe gyldig krav, så er det bare å høflig avvise et slikt krav

Endret av jensen777
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei, jeg har nå fått disse to jævlene på e-post som stadig sier jeg skylder penger, det ene bildet er den ene siden det er snakk om og der det begynte, jeg har prøvd siden dag 1 å kansellere og slette konto men er umulig og gå på profilen min før jeg har betalt og siden har gratis registrering, ble også trekt for en 1000 lapp med en gang jeg kjøpte, har prøvd og sendt inn klage å skjema til såkalt «support» uten svar, hhva skal jeg gjøre? Har også screenshot av at jeg har betalt for dette

3A1FEB6F-2C0A-4EEE-9005-91A9C2EBF03D.jpeg

2EEA007F-CB67-443A-9C52-F929A7A7C902.png

A28B24E9-6476-4E33-9A32-269DC3F606A7.png

C3AA071F-BC9D-4CEB-9E48-B00372E0FEE0.jpeg

B5964BD4-61D3-49B0-B7D0-5ADCA0CA248C.jpeg

F4E26F30-9200-4E32-8A94-62CFB8CCF184.png

Lenke til kommentar
Rikardinho skrev (3 timer siden):

Hei, jeg har nå fått disse to jævlene på e-post som stadig sier jeg skylder penger, det ene bildet er den ene siden det er snakk om og der det begynte, jeg har prøvd siden dag 1 å kansellere og slette konto men er umulig og gå på profilen min før jeg har betalt og siden har gratis registrering, ble også trekt for en 1000 lapp med en gang jeg kjøpte, har prøvd og sendt inn klage å skjema til såkalt «support» uten svar, hhva skal jeg gjøre? Har også screenshot av at jeg har betalt for dette

Det er bare forsøk på svindel. Men likevel; ettersom du har screenshot av at du har betalt, har forsøkt å oppnå kontakt med support uten å få svar, og ikke kommer inn på kontoen din for å kansellere og slette konto, så er det bare å sende et høflig svar om at de ikke har noe gyldig krav mot deg, og at du bestrider kravet. Gir de seg ikke da, så ignorerer du videre henvendelser. Du har ditt på det tørre om de formodentlig skulle forsøke å gå videre med saken, noe de ikke kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
Rikardinho skrev (19 timer siden):

Hei, jeg har nå fått disse to jævlene på e-post som stadig sier jeg skylder penger, det ene bildet er den ene siden det er snakk om og der det begynte, jeg har prøvd siden dag 1 å kansellere og slette konto men er umulig og gå på profilen min før jeg har betalt og siden har gratis registrering, ble også trekt for en 1000 lapp med en gang jeg kjøpte, har prøvd og sendt inn klage å skjema til såkalt «support» uten svar, hhva skal jeg gjøre? Har også screenshot av at jeg har betalt for dette

3A1FEB6F-2C0A-4EEE-9005-91A9C2EBF03D.jpeg

2EEA007F-CB67-443A-9C52-F929A7A7C902.png

A28B24E9-6476-4E33-9A32-269DC3F606A7.png

C3AA071F-BC9D-4CEB-9E48-B00372E0FEE0.jpeg

B5964BD4-61D3-49B0-B7D0-5ADCA0CA248C.jpeg

F4E26F30-9200-4E32-8A94-62CFB8CCF184.png

Som en alt har tipset om, ta vare på kvitteringer og e-post til support og e-posten der du avviser kravet.  De vil nok fortsette å purre, og med stadig ny dato.  Etter hvert vil tonen fra dem blir truende, som f.eks "ellers må vi informere utenforstående"

Jeg har fått disse en stund, men svarer nå kun med denne teksten til dem.  Det har blitt stille nå en stund så mulig de har gitt opp meg.

--------------

 

Attention!

 

Any legal claims must be addressed to the Norwegian authorities.

 

For your information, this requests  is forwarded directly to the European Consumer Centers Network which assists customers in cases with claims from Auer Witte Thiel.

Please see links attached from ECC Net and the statement from the Norwegian Financial Supervisory Authority.

 

Fått krav fra Auer Witte Thiel? : Forbrukereuropa


Ulovlig inkassovirksomhet i Norge - Finanstilsynet.noUlovlig inkassovirksomhet i Norge - Finanstilsynet.no

Note: This message was generated from a post script linked to this email address, please do not reply to it as it will not be read or answered!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fikk jeg svar fra support angående angrerett ca 2 måneder etter jeg sendte en Mail der de sier jeg må sende inn et skjema for å si opp kontrakt, artig d når jeg ikke husker hvilken side dette er snakk om, hvem som skal på «til» feltet eller det jævla brukernavnet. Så sier jeg at jeg har slettet kontoen for jeg grevde å slettet kontoene på alle disse sidene jeg fant, men så sier support at selvom jeg sletter kontoen er abonnementet fortsatt løpende, å nå har det løpt uten jeg visste om dette, fikk 0 info om dette, ja det er jævli enkelt å sende inn skjema å nekte å betale, men jeg vet ikke hva jeg skal skrive inn på det skjemaet

Lenke til kommentar

[email protected] er kjapp på svarefronten denne veka, har sendt fullt av sitat og abonnement felle skjema og hele pakka, truer med et søksmål nå, tenkte jeg skulle prøve å gå inn på en av sidene men siden kontoen er slettet kom jeg meg ikke inn så jeg prøvde og aktivere den og betale den lille 1000 lappen for å slippe de jævlene men hver gang jeg har prøvd og kjøpt medlemmskap har kortet blitt avvist, så jeg husker at jeg slettet kontoen der pga jeg skulle kjøpe men kortet ble avvist, så hvordan i helvette har jeg og har hatt gjeld når det ikke har vore noe tegn til premium funksjoner på kontoen min? de skal ha penger for noe de mener jeg har hatt og brukt men som de ikke har gitt meg tilgang til.

Lenke til kommentar
WilliamWanker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor meldte du deg inn i en snuskete svindlerside?
Så du ikke den komme når du meldte deg inn på en snuskete svindlerside?

Hei, jeg er snuskete svindlerside. Bare gi meg alle pengene dine så lover jeg deg snusk!
ÅH WOW! SIGN ME UP!

Lev og lær! 

jeg så ikke det komme nei, gratis registrering er fella, kjøpte aldri noe siden kortet ble avvist, de kan ikke kreve penger for noe jeg prøvde å kjøpe men aldri fikk, de truer med søksmål men jeg ler sist siden jeg har screenshot av de snuskene som var inne på kontoen min og trekte penger... sidene ser jo ut som vanlige datingsider bare mer erotisk, jeg har ikke betalt de der 1kr med hensikt, jeg har prøvd og betalt, men har ikke betalt mer enn det de trekte der, de har ikke rett til og drive inkassovirksomhet her i Norge uansett så frem til statens innkrevingssentral sender faktura så bryr jeg meg ikke

Lenke til kommentar
Rikardinho skrev (På 10.2.2022 den 15.46):

jeg så ikke det komme nei, gratis registrering er fella, kjøpte aldri noe siden kortet ble avvist, de kan ikke kreve penger for noe jeg prøvde å kjøpe men aldri fikk, de truer med søksmål men jeg ler sist siden jeg har screenshot av de snuskene som var inne på kontoen min og trekte penger... sidene ser jo ut som vanlige datingsider bare mer erotisk, jeg har ikke betalt de der 1kr med hensikt, jeg har prøvd og betalt, men har ikke betalt mer enn det de trekte der, de har ikke rett til og drive inkassovirksomhet her i Norge uansett så frem til statens innkrevingssentral sender faktura så bryr jeg meg ikke

Det du trenger å gjøre er kun å bestride kravet.  Du blir krevd for en tjeneste de ikke klarte å lever og ergo har de brutt kjøp og salgloven som også gjelder for EU/EØS.

Avvis kravet med en kopi til support og be de sende kravet til Norske myndigheter.  Legg gjerne ved linkene til Forbrukerauropa og Finanstilsynet.  Jeg har nylig hatte-post korrespondanse med Forbrukereuropa og det har ennå ikke kommet noen juridiske krav siden dette startet.  Ønsker du evt, hjelp vil FE/ECC-nett bistå deg.

Uansett, ikke betal, de kan ikke røre deg.  Men forbered deg på at brevene blir mer truende etter hvert.

Fått krav fra Auer Witte Thiel? : Forbrukereuropa


Ulovlig inkassovirksomhet i Norge - Finanstilsynet.noUlovlig inkassovirksomhet i Norge - Finanstilsynet.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...